Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: MMI 3G dataverbinding waarbij data-roaming actief is

  1. #1
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard MMI 3G dataverbinding waarbij data-roaming actief is

    Ik heb een Audi A6 4G met de mogelijkheid tot het plaatsten van een Simcard voor Audi connect en bv Google Earth.
    Nu heb ik een data simkaart van een buitenlandse provider voor gebruik in Europa. Hiervoor moet ik, uiteraard, de data-roaming aanzetten.

    Het probleem zit 'm dat ik iedere keer de vraag krijg dat de Data-roaming actief is en dat er aanzienlijke verbindingskosten ontstaan. Ik moet dan een keuze maken of ik wel een dataverbinding wil gebruiken? "Ja" of "nee".

    Als ik hier "nee" kies, wordt de verbinding niet opgebouwd en wordt de Data-roaming uitgezet.
    Kies ik voor "Ja", wat ik natuurlijk wil, moet ik 'm nog een keer bevestigen en dan pas is het akkoord.
    Nou is dat dus bij iedere situatie waarbij ik gebruik maak van dataverkeer.

    Dit krijg ik dus ook wanneer ik de navigatie start.

    Naar mijn idee zou ik toch door 1 keer "Ja" te kiezen dit als een default waarde moeten bewaren door het systeem?!

    Wie weet hier een oplossing voor? Kan ik dit ergens 'standaard' aanpassen waardoor ik de vraag niet telkens krijg?
    Het is echt hoogst irritant en vooral onder het rijden.....
    Alvast bedankt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: MMI 3G dataverbinding waarbij data-roaming actief is

    Waarom zo moeilijk doen?
    Neem gewoon een prepaid NL-Simcard. Ik heb een kaartje van T-Mobile en betaal voor opwaarderen hooguit € 30 per jaar. Die staat permanent 'aan'. Neem wel een kaartje waarbij het tegoed niet automatisch vervalt na 3 maanden (of zo).

  3. #3
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 3G dataverbinding waarbij data-roaming actief is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Waarom zo moeilijk doen?
    Neem gewoon een prepaid NL-Simcard. Ik heb een kaartje van T-Mobile en betaal voor opwaarderen hooguit € 30 per jaar. Die staat permanent 'aan'. Neem wel een kaartje waarbij het tegoed niet automatisch vervalt na 3 maanden (of zo).
    Dank voor je antwoord. Zo moeilijk doe ik ook niet. Of ik nu een Nederlands Data-simkaartje heb of een buitenlandse, in beide gevallen speelt het moment met data-roaming. Dus hoe dan ook, ik krijg dat moment van kiezen.
    Het kaartje wat ik heb vervalt pas na 1 jaar, mits ik een nieuwe bundel aanschaf, dan gaat de niet gebruikte data ook mee naar de volgende termijn.

  4. #4
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: MMI 3G dataverbinding waarbij data-roaming actief is

    Ik gebruikte de simcard voor de online navigatie van Audi en daarnaast Flitsmeister op mijn mobieltje. Vroeger, toen de roaming buiten NL nog duur was, kreeg ik die melding ook steeds. Daarna heb ik het niet meer gezien, o.a. bij een roadtrip langs Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Denk dat het aan de GSM-provider ligt die het waarschuwingssignaal zou moeten uitschakelen.

  5. #5
    rellp01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    410
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 3G dataverbinding waarbij data-roaming actief is

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Ik gebruikte de simcard voor de online navigatie van Audi en daarnaast Flitsmeister op mijn mobieltje. Vroeger, toen de roaming buiten NL nog duur was, kreeg ik die melding ook steeds. Daarna heb ik het niet meer gezien, o.a. bij een roadtrip langs Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Denk dat het aan de GSM-provider ligt die het waarschuwingssignaal zou moeten uitschakelen.
    Ok. Dank voor je antwoord. Op de Duitse Audi-forum vond ik, gisteravond, dit bericht:
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Kundenaussage / Werkstattfeststellung
    Der Kunde beanstandet, dass im Ausland trotz der Einstellung "Daten-Roaming EIN", ständig der Info Screen erscheint "Sie sind im Roaming. Es können dabei erhebliche Verbindungskosten anfallen. Wollen Sie eine Datenverbindung nutzen? Ja/Nein".
    Die Beanstandung tritt auf, seitdem die Service Maßnahme 91O2 (Update MMI) durchgeführt wurde bzw. bei Fahrzeugen welche ab Kalenderwoche 45/2015 gebaut wurden.
    Bei jedem Menüwechsel (z.B. von Telefon auf Navi oder von Radio auf Navi) wird das Hinweisfenster im Display aufgeschalten.

    Technischer Hintergrund: Softwarebedingte Funktionseinschränkung

    Serieneinsatz: Serie in KW 45/16

    Maßnahme: Bitte führen Sie ein MMI Softwareupdate gemäß Updateanleitung in TPI 2042635 durch."
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    We gaan eens kijken of we de MMI kunnen updaten naar de nieuwere versie en dan zien of het probleem hiermee ook daadwerkelijk oplost.
    Ik heb nog versie: MHI2_ER_AU57x_S2519 en heb begrepen dat er twee nieuwere versies zouden moeten zijn.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •