Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Zelf repareren RNS-E

  1. #1
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Zelf repareren RNS-E

    Mijn RNS-E had wat keuren de laatste tijd. De DVD-navigatie werd niet meer gelezen maar het afspelen van CD's ging prima. Mogelijk dat de DVD wat verweerd was en om dat uit te sluiten een Versie van 2020 aangeschaft bij de lokale dealer. Helaas was dat niet de oplossing.
    Het laten controleren en eventueel laten repareren van de RNS-E bleek ook geen goedkope optie als bedrijven het al wilden doen. Hoewel een RNS-E natuurlijk niet meer het meest moderne systeem is vind ik het wel mooi dat het origineel is. Toch besloot ik naar alternatieven te kijken van Pioneer, Kenwood e.d. Mooie systemen en zeker in vergelijking met een nieuwe RNS-E een veel goedkopere oplossing. Na een eerste keuze te hebben gemaakt bleek dat er toch aardig wat connectors nodig zijn om de multimedia apparaten aan te sluiten en de stuurbediening te laten werken en bijbehorende extra kosten.

    Met het oog op de hoge kosten maar een alles of niets poging gedaan om de RNS-E zelf onder handen te nemen. Op internet kon ik voor ongeveer 110 euro een nieuwe laser bestellen en gewapend met wat fijn gereedschap en een Youtube filmpje ben ik aan de slag gegaan. Binnen en uur had in de RNS-E weer dichtgeschroefd en de oude laser vervangen door een nieuwe. Ik heb niet twee linkerhanden maar aan elektronica waag ik mij meestal niet.
    Ik kan niet beschrijven hoe het voelt om de RNS-E weer in de auto aan te sluiten en vervolgens het navigatiescherm weer tot leven te zien komen. :-) Toch ook wel met een stukje ongeloof dat ik bijna een paar honderd euro wilde uitgeven voor een vervanging of voor een reparatie door een bedrijf. Nu voor 110 euro en een uur van mijn tijd weer helemaal alles op orde.

    Onderstaand de youtube video die ik heb gebruikt.

    https://youtu.be/UlxPcGCaGWw

    Ik kan het iedereen aanraden om bij problemen met het uitlezen van de navigatie DVD zelf repareren te overwegen.
    Laatst gewijzigd door A3165; 19-08-20 om 17:03.

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zelf repareren RNS-E

    Respect, wordt al kriegelig van het filmpje haha.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Zelf repareren RNS-E

    Perfect en welldone!!

    ik heb een vraagje; waar heb je dat laseroog gekocht?

    Bedankt alvast

    Groet

    raymond

  4. #4
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Zelf repareren RNS-E

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rvfaassen Bekijk Berichten
    Perfect en welldone!!

    ik heb een vraagje; waar heb je dat laseroog gekocht?

    Bedankt alvast

    Groet

    raymond
    http://www.navigatie-onderdelen.nl/e...ectID=17860435

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •