Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 48

Onderwerp: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Google Earth integratie navigatiesysteem Per oktober dit jaar was mijn licensie van Audi connect op mijn Audi A3 8V Facelift bouwjaar 2017 verlopen, en dus had ik mid september deze al via de Web Shop van Audi verlengd. Alle licencies stonden dan ook keurig op de nieuwe datum oktober 2022...echter bij Google Earth stond nog steeds ''licensie verlopen". Tijdens een telefoongesprek met Audi Custom Care werd mij verteld dat de samenwerking tussen Audi en Google Earth voor modellen ouder dan 2018 stop wordt gezet. Alle licencies worden niet meer verlengd en de samenwerking stopt per 31-12-2020. De reden daarvan kon men mij niet vertellen, het zal echter iets met kosten hebben te maken.

    Kort door de bocht, ik kan niet meer de Google Earth overlay in mijn Virtual Cockpit en navigatie scherm in beeld brengen.... over en uit... en dat in een auto van nog maar 3 jaar oud.

    Is er iemand die oplossingen weet om toch nog gebruik te maken van Google Earth?

  2. #2

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foggy1098 Bekijk Berichten
    Google Earth integratie navigatiesysteem Per oktober dit jaar was mijn licensie van Audi connect op mijn Audi A3 8V Facelift bouwjaar 2017 verlopen, en dus had ik mid september deze al via de Web Shop van Audi verlengd. Alle licencies stonden dan ook keurig op de nieuwe datum oktober 2022...echter bij Google Earth stond nog steeds ''licensie verlopen". Tijdens een telefoongesprek met Audi Custom Care werd mij verteld dat de samenwerking tussen Audi en Google Earth voor modellen ouder dan 2018 stop wordt gezet. Alle licencies worden niet meer verlengd en de samenwerking stopt per 31-12-2020. De reden daarvan kon men mij niet vertellen, het zal echter iets met kosten hebben te maken.

    Kort door de bocht, ik kan niet meer de Google Earth overlay in mijn Virtual Cockpit en navigatie scherm in beeld brengen.... over en uit... en dat in een auto van nog maar 3 jaar oud.

    Is er iemand die oplossingen weet om toch nog gebruik te maken van Google Earth?
    Android auto inbouwen....


    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Enig nadeel is dat de Android Auto interface geen maps weergave heeft in de virtual cockpit....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Ah... als ik het goed begrijp heb je dan Google Maps in beeld en is het niet Google Earth (overlays) waar je mee werkt?

  5. #5
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door foggy1098 Bekijk Berichten
    Ah... als ik het goed begrijp heb je dan Google Maps in beeld en is het niet Google Earth (overlays) waar je mee werkt?
    Stuur me maar een mail. Ik kan je Google Maps weergave weer activeren.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    59
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Daar zou ik ook wel benieuwd naar zijn!

  7. #7
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Haha, wat een bak. Zit je opeens in je Premium Edition A6 tegen een navigatiebeeld aan te kijken waar je nog van onder de indruk van toen je in 2005 je eerste Audi met RNS-E kocht.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    354
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Dat is k*t !! daarom dat de laatste dagen maps niet meer wil laden ... nochtans begint hij Google in te laden maar blijft dan hangen op GOOG
    Zoals @3165 zegt zit ik nu precies terug in m'n A6 4f van 2005

  10. #9
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Ik vind het ook raar dat Audi beslist dat een optie op Google integratie te duur is. Bij Tesla betaal ik 10 euro per maand en dan streamt alles van Netflix tot Spotiy tot live verkeer. Dat vind ik een prima prijs. Bij Audi kostte het mij iets van 200 euro voor 2 jaar. Dat is 8 euro per maand zonder datastreaming dus ik zie weinig aanleiding om kosten als excuus te gebruiken.

  11. #10

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik vind het ook raar dat Audi beslist dat een optie op Google integratie te duur is. Bij Tesla betaal ik 10 euro per maand en dan streamt alles van Netflix tot Spotiy tot live verkeer. Dat vind ik een prima prijs. Bij Audi kostte het mij iets van 200 euro voor 2 jaar. Dat is 8 euro per maand zonder datastreaming dus ik zie weinig aanleiding om kosten als excuus te gebruiken.
    Volgens mij is het niet een geld kwestie maar de techniek, iets met de API van google, Audi schijnt het zelf op hun servers gehad te hebben omdat google er al veel eerder mee was gestopt.


    Alle modellen behalve de A6/A7 krijgen een update, echt te triest dat ze niet met een oplossing komen voor deze modellen.
    Laatst gewijzigd door Audic6; 22-12-20 om 15:39.

  12. #11
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Hier staat wat meer informatie over de update van google naar Maxar?
    https://www.audizine.com/forum/showt...1#post14388530

    en een linkje naar de TPI:
    https://redirect.viglink.com/?format...81818-0001.pdf

    Helaas is de update niet voor A6-en van 2018 of ouder...

    Hopelijk is er iemand die de update wel voor de oudere versies beschikbaar maakt. we wachten af.
    Laatst gewijzigd door walram; 24-12-20 om 12:43.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  13. #12

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walram Bekijk Berichten
    Hier staat wat meer informatie over de update van google naar Maxar?
    https://www.audizine.com/forum/showt...1#post14388530

    en een linkje naar de TPI:
    https://redirect.viglink.com/?format...81818-0001.pdf

    Helaas is de update niet voor A6-en van 2018 of ouder...

    Hopelijk is er iemand die de update wel voor de oudere versies beschikbaar maakt. we wachten af.
    Lijkt er niet op, op het Duitse forum hebben ze het erover dat het door de cpu komt die zou het niet aan kunnen, ik had nog gehoopt dat de hardware misschien te upgraden was, maar dat kan ook niet.

    Baal er echt van, ik heb de laatste dagen met googlemaps gereden maar dat is echt niks voor mij veel te nerveus, en werkt ook niet op het HUD en tussen de tellers.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Unhappy Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walram Bekijk Berichten
    Hier staat wat meer informatie over de update van google naar Maxar?
    https://www.audizine.com/forum/showt...1#post14388530

    en een linkje naar de TPI:
    https://redirect.viglink.com/?format...81818-0001.pdf

    Helaas is de update niet voor A6-en van 2018 of ouder...

    Hopelijk is er iemand die de update wel voor de oudere versies beschikbaar maakt. we wachten af.
    Inderdaad, hopelijk dat iemand met een fix komt.....hier ook een iemand die ervan baalt. Ook al heb ik Carplay, die stem vind ik helemaal niks en navigeerde altijd via de originele met google earth.
    Laatst gewijzigd door RodyAudi; 27-12-20 om 14:05.

  15. #14

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Ik lees op verschillende duiste forums dat iemand het werkend heeft gekregen voor de A6 C7 Face lift model, iemand hier bekend mee ?

  16. #15
    Badu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Heb je een linkje naar het bericht. Het zou geweldig zijn als het lukt!

  17. #16

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badu Bekijk Berichten
    Heb je een linkje naar het bericht. Het zou geweldig zijn als het lukt!
    Hier hebben ze het erover
    https://www.motor-talk.de/forum/goog...0.html?page=33

    En ik had zelf deze gevonden, maar daar staat MMI 3G+ en de A6 heeft een MIB2 systeem. lijkt mij dat als het op een MMI 3G+ kan het ook op de MIB2 zou moeten kunnen
    https://www.audiworld.com/forums/market/3011416

  18. #17

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Blijkt alleen voor de MMI 3G te zijn 😒

    Weet iemand of je de hardware van een C7.5 kan upgraden zodat het wel weer werkt ?

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Exclamation Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    .....
    Laatst gewijzigd door RodyAudi; 18-02-21 om 09:49.

  20. #19

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RodyAudi Bekijk Berichten
    Kan iemand meer uitleg geven voor de mogelijkheid op een MMI 3G+ en de A6 C7 om hem weer werkend te krijgen? Of zijn er meer die dit willen maar een lager bedrag dan $100,- ervoor over hebben? Kijk, als er gegarandeerd 10 mensen zijn die er €10,- voor over hebben zijn we er ook, toch? Deze bedoel ik https://www.audiworld.com/forums/market/3011416 . Een slaatje halen uit iets wat Audi éénzijdig eruit haalt vind ik ook niet op zijn plaats, maar mensen die rijk ervan willen worden en helemaal het merk niet promoten vind ik nog veel erger .
    Het is per auto verschillend.

    Dus je wilt geen 100 usd uitgeven omdat mensen het merk niet promoten maar je wilt er wel aan mee doen ?

    Ik vind het wel een nette prijs 100usd, ga maar eens naar een andere hier in nl dan ben je meer kwijt, als ze het al werkend kunnen krijgen.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    55
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Google Earth Integratie wordt niet meer ondersteund

    ......
    Laatst gewijzigd door RodyAudi; 18-02-21 om 09:50.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •