Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Geen satellietontvangst A5 SB 2012 fl MMI3G+

  1. #1
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Geen satellietontvangst A5 SB 2012 fl MMI3G+

    Hallo leden, sinds gisteren heb ik geen satelliet ontvangst meer met de navigatie. Startpositie is totaal afwijkend (een punt 5 km verderop), tijdens rijden dus verkeerde aanwijzingen en zou ik touren dwars door het water en de bossen.

    Via 'Tour' wordt ook mijn positie aangeduid als 'off road' en aantal ontvangen satellieten is '0'. Wat ik dan bijzonder vind, is dat de klok is ingesteld op 'gps' en de tijd wordt wél goed aangegeven. Zelf al de nodige resets gedaan als terug naar fabrieksinstellingen (navigatie) en reset MMI, maar geen verbetering. Wat gegoogeld en begrijp dat het waarschijnlijk een antenne probleem is. De haaievin is echter optisch niet beschadigd, maar ik kan natuurlijk niet zijn of er toch vocht is binnen getreden.
    (ik denk dan "heb ik weer, what are the odds...")

    Zie veel antenne vervangingen door een aparte gps blokje in het dashboard weg te moffelen en aan te sluiten op de MMI, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
    Zou ik de haaievin dan moeten vervangen? Bestaat er toch een reset-mogelijkheid die kan helpen? Heeft er iemand tips oorzaak/ oplossing/ kosten? Alvast dank!
    Laatst gewijzigd door CCJ; 15-11-20 om 11:04.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen satellietontvangst A5 SB 2012 fl MMI3G+

    Haaienvin vervangen, onderdeelnr 4G0 035 503 S, kost bij de Audi dealer ongeveer 150€ incl btw, excl montage.
    Binnenwerk van de nieuwe vin overzetten in de oude behuizing, dat scheelt kosten van het spuiten.
    Wel even het nr laten checken bij de dealer, er zijn verschillende nrs afhankelijk van je uitrusting.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Geen satellietontvangst A5 SB 2012 fl MMI3G+

    Dank je, Kees! Toegang tot antenne via de binnenverlichting achter of moet de hemelbekleding los gehaald worden? En is het een kwestie van stekkers loshalen op de antenne of zou de hele bekabeling naar de MMI mee vervangen moeten worden (lijkt mij een hele klus)?

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen satellietontvangst A5 SB 2012 fl MMI3G+

    Zie bijlages. De hemelbekleding is heel knikgevoelig dus voorzichtig zijn! Hij moet aan de achterkant worden losgemaakt (de pijlen in het plaatje).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Geen satellietontvangst A5 SB 2012 fl MMI3G+

    Bedankt voor je snelle en nuttige reacties Kees!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •