Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Code MMI systeem continu zichtbaar in het scherm

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Code MMI systeem continu zichtbaar in het scherm

    Beste allen,

    Onlangs heb ik een tweedehands A4 avant aangeschaft (2015) en bij de aankoop viel mij al op dat er continu een soort 'command prompt' zichtbaar is linksboven op het MMI scherm. Dit heeft mij er uiteraard niet van weerhouden om deze auto aan te schaffen, maar het zou fijn zijn als deze code kan worden verwijderd. De plaatselijke Audi dealer had op het eerste oog ook geen idee waar dit vandaan komt, en wilde het wel uitzoeken tegen uurtarief (ik ken die dure grappen en alles op 'nacalculatie'...)

    Zelf heb ik het vermoeden dat het met een instelling te maken heeft in het verborgen menu aan de achterzijde van het systeem. Met name ook omdat hij per scherm, bijvoorbeeld radio of navigatie, in de command aangeeft hoe het betreffende scherm wordt benoemd in de software. Dit aan de hand van ScreenID en ScreenName. (zie foto's)
    Het is een MMI 3G+ systeem.

    Heeft iemand wellicht een idee waar dit vandaan komt en hoe ik dit kan verwijderen en/of onzichtbaar kan maken?

    Alvast dank!

    audi2.jpg
    Audi6.jpg
    audi1.jpg

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.637
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Code MMI systeem continu zichtbaar in het scherm

    Reset uitvoeren lijkt me een goed begin. De z.g. Affengrif, waarbij je 3 MMI toetsen tegelijk indrukt: Setup toets, de draai-/druk toets, en de keuzetoets rechtsboven. Staat ook in het MMI instructieboekje, met een foto. Hoop dat dit het probleem oplost, meer weet ik er niet van 🤔.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •