Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Lane assistant geeft niet aan wanneer het uitschakelt

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    80
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Lane assistant geeft niet aan wanneer het uitschakelt

    Hallo,

    Mijn S5 (2020) heeft o.a. lane assistant / lane departure warning.

    Echter ik mis 1 hele belangrijke functie:
    Ik wil graag een warning hebben als het systeem stopt met werken doordat er geen lanes meer worden herkend.

    Als ik nu lane assistant activeer dan gaat dat pas als beide "lijntjes" groen zijn. Daar begint de auto rustig te zwieren tussen de rechter en linkerkant van de rijbaan (ik heb ook nog een tesla, die houdt hem ten minste in het midden..). Echter als het systeem op eens aan 1 zijde geen lijn meer detecteerd dan krijg je daar geen warning over en zwiert hij rustig de vangrail in.

    Ik heb zaterdag een proefritje gemaakt in een RS Q8 en die heeft precies hetzelfde systeem en dus ook hetzelfde probleem.

    De dealer zegt daar is een optie voor in het menu, maar niemand weet hem te vinden (ik heb het dus NIET over lane departure warning, immers die werkt ook alleen als je over de lane dreigt te gaan)

    groet,

  2. #2

    Standaard Re: Lane assistant geeft niet aan wanneer het uitschakelt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hdejongh Bekijk Berichten
    Hallo,

    Mijn S5 (2020) heeft o.a. lane assistant / lane departure warning.

    Echter ik mis 1 hele belangrijke functie:
    Ik wil graag een warning hebben als het systeem stopt met werken doordat er geen lanes meer worden herkend.

    Als ik nu lane assistant activeer dan gaat dat pas als beide "lijntjes" groen zijn. Daar begint de auto rustig te zwieren tussen de rechter en linkerkant van de rijbaan (ik heb ook nog een tesla, die houdt hem ten minste in het midden..). Echter als het systeem op eens aan 1 zijde geen lijn meer detecteerd dan krijg je daar geen warning over en zwiert hij rustig de vangrail in.

    Ik heb zaterdag een proefritje gemaakt in een RS Q8 en die heeft precies hetzelfde systeem en dus ook hetzelfde probleem.

    De dealer zegt daar is een optie voor in het menu, maar niemand weet hem te vinden (ik heb het dus NIET over lane departure warning, immers die werkt ook alleen als je over de lane dreigt te gaan)

    groet,
    Het systeem werkt sowieso niet echt goed en ook maar voor paar seconden. Dat systeem met die van Tesla vergelijken is appels met peren vergelijken. Daarvoor moet je Tesla rijden haha. Misschien ligt het ook aan de sterkte van waarschuwen die je kan instellen?

    Sent from my SM-G988B using Tapatalk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    739
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assistant geeft niet aan wanneer het uitschakelt

    "Zwieren" doet mijn e-tron niet; hij wordt mooi strak tussen de lijnen gehouden. Viel me zelfs heel positief op in Duitsland op Landstrassen met 100 km/u.

    Maar een melding dat hij geen lijntje meer ziet: dat heb ik inderdaad ook niet. Nou moet ik wel zeggen dat ik na een vrij korte periode, (misschien 15 seconden of zo?), op m'n vingers wordt getikt door een lamje en later een zoemer, dat ik m'n handen aan het stuur moet houden. Bij de latere e-tron is die tijd opgerekt naar een halve minuut of zo.
    Vind ik eigenlijk wel prima. Ik rij graag zelf...

  4. #4
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assistant geeft niet aan wanneer het uitschakelt

    Ik weet wel hoe die optie heet: stuur vast blijven houden en op de weg letten…..
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  5. #5
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assistant geeft niet aan wanneer het uitschakelt

    heb de optie om geluid te maken als hij de lijnen kwijtraakt niet gevonden. maar hij raakt de lijnen ook best wel vaak kwijt, dus daar zou je dan ook wel gek van worden denk ik.
    er is alleen een optie in het menu om de ingreep op vroeg of op laat te zetten. misschien dat de dealer dat bedoelde. als je die optie niet hebt kun je die aanzetten met vcds bijvoorbeeld. verder kwam ik dit nog tegen:
    https://www.audiworld.com/forums/q5-...eriod-3014313/
    Daarmee kun je kennelijk de timout aanpassen. dat lijkt me ook wel wat. ik ga morgen eens proberen of ik dat voor elkaar krijg met vcds.
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering


  6. #6
    walram's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    291
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assistant geeft niet aan wanneer het uitschakelt

    Nou, uiteindelijk na veel zoeken in de controllers heb ik een optie gevonden in controller 8E-Image Processing:
    adaption: IDE05984-Directional stabilization assist driver inact deactiv threshold

    die kon je instellen op Early, Medium of Late. Hij stond op Medium en ik heb hem op Late gezet en een stukje gereden. Heb niet echt verschil gemerkt. na 10 seconden kwam steeds weer de melding om het stuur vast te houden. Ik weet niet of dat nu langer is dan normaal.
    8E-ImageProcessing.jpg
    A6 Avant 2.7 TDI Quattro Tiptronic Hartog Tuned, verkocht - A6 Avant 3.0 Biturbo TDI Quattro JD Engineering

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lane assistant geeft niet aan wanneer het uitschakelt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door walram Bekijk Berichten
    Nou, uiteindelijk na veel zoeken in de controllers heb ik een optie gevonden in controller 8E-Image Processing:
    adaption: IDE05984-Directional stabilization assist driver inact deactiv threshold

    die kon je instellen op Early, Medium of Late. Hij stond op Medium en ik heb hem op Late gezet en een stukje gereden. Heb niet echt verschil gemerkt. na 10 seconden kwam steeds weer de melding om het stuur vast te houden. Ik weet niet of dat nu langer is dan normaal.
    8E-ImageProcessing.jpg
    Volgens mij heeft dat enkel effect voor de file assistent. Rainesh heeft iets dergelijks voor mij aangezet. Bij gewoon rijden gaat de auto al vlotjes opmerkingen maken, maar met de file assistent kan je rustig je flesje drinken openmaken ed.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •