Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: RNS-E geluid is hard en slecht te regelen [A3 8P - 2011]

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard RNS-E geluid is hard en slecht te regelen [A3 8P - 2011]

    In onze A3 8p (2011), is later een RNS-E plus ingebouwd. De auto is geïmporteerd uit Duitsland en verder voorzien van een Bose audio systeem.
    Probleem
    - als je het contact aanzet staat het geluid altijd hard (in instellingen op minimaal)
    - het geluid is nauwelijks ter regelen. Twee 'tikjes' met de volume knop geeft al een irritant hard geluid
    - De telefoon wordt met blue tooth gekoppeld en als de telefoon overgaat schrik je bijna van het belvolume
    Kortom, er klopt iets niet met het volume.
    Ik heb zelf het gevoel dat het sinds de laatste service beurt (software update??) is. Terug naar de garage gegaan en die mompelt over niet compatible RNS-E systeem en kan niets vinden. (heeft ook niet heel lang gezocht). Ik heb ook aangegeven dat ik op dit forum iets lees over instellingen maar daar doen ze niets mee.
    Iemand een suggestie hoe ik dit verder uit kan zoeken?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E geluid is hard en slecht te regelen [A3 8P - 2011]

    Geen opties / suggesties??

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E geluid is hard en slecht te regelen [A3 8P - 2011]

    Bose is een actief systeem, de speakers zijn versterkt (bij het standaard systeem zit de versterker in de audio-unit). Als het te hard klinkt, lijkt me dat de radio niet correct is geconfigureerd voor dit systeem en in plaats van een line-level signaal een versterkt signaal het Bose-systeem injaagt. Oversturing is het gevolg.
    Verder doorredenerend zonder specifieke kennis van de RNS-E, weten we dat deze apparaten nogal diefstalgevoelig waren. Als er na diefstal een ander apparaat ingehangen is zonder de juiste instellingen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •