Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Geen voertuiggegevens myAudi app

  1. #1

    Standaard Geen voertuiggegevens myAudi app

    Een Audi (natuurlijk) uit Duitsland, augustus 2019. Met MMI Navigatie plus, Audi Connect en Connect diensten (nog 1 jaar). Sinds vorige week in mijn bezit.

    Op Audi.nl als hoofdgebruiker aangemeld, de dealer heeft mij ook als eigenaar ingesteld. Alles lijkt goed. Ik krijg in de app echter geen gegevens van mijn auto te zien van hoeveel brandstof hoeveel km nog te gaan enzo. Ook de optie op afstand sluiten staat er niet bij.

    Op de MMI heb ik ook de "Toegang op afstand tot de wagen" niet. Of komt dit sowieso te vervallen als de vorige gebruiker dit al gedaan heeft?

    Iemand wat tips, ik kom er niet uit.

  2. #2
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    Heb je al via MyAudi de kilometerstand moeten doorgeven? Ik merk dat in sommige gebieden bij mij het contact met de auto moeilijker gaat (gprs/edge/2g dekkingsprobleem?). In de stad is het bij mij beter dan in een dorp.

  3. #3

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    Nee, ik heb ook nog geen km stand door hoeven geven.

    Bij mijn Audi online, staat onder kopje "functies" uw voertuig is verbonden.
    Laatst gewijzigd door HarrieA; 02-11-21 om 10:16.

  4. #4
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HarrieA Bekijk Berichten
    Nee, ik heb ook nog geen km stand door hoeven geven.

    Bij mijn Audi online, staat onder kopje "functies" uw voertuig is verbonden.
    Wat je kunt proberen is het contact aan te zetten en dan opnieuw aan te melden. Via app of via de website. Bij mij kreeg ik de eerste keer uiteindelijk via de website (via de laptop) de vraag om de km-stand door te geven. Tussendoor heb ik mij ook een keer ontkoppeld als hoofdgebruiker en weer gekoppeld en toen kon ik het wel via de app doen (ook km stand) terwijl ik in de auto zat.

  5. #5

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iLudo Bekijk Berichten
    Wat je kunt proberen is het contact aan te zetten en dan opnieuw aan te melden. Via app of via de website. Bij mij kreeg ik de eerste keer uiteindelijk via de website (via de laptop) de vraag om de km-stand door te geven. Tussendoor heb ik mij ook een keer ontkoppeld als hoofdgebruiker en weer gekoppeld en toen kon ik het wel via de app doen (ook km stand) terwijl ik in de auto zat.
    Doe ik dat in de app, onder het rechtse icoontje, een poppetje,en bij hoofdgebruikerscontract, dan contract opzeggen?
    Laatst gewijzigd door HarrieA; 02-11-21 om 10:52.


  6. #6
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HarrieA Bekijk Berichten
    Doe ik dat in de app, onder het rechtse icoontje, een poppetje,en bij hoofdgebruikerscontract, dan contract opzeggen?
    Ja klopt!

  7. #7

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    Zojuist geprobeerd opnieuw aan te melden, maakt geen verschil.

    Hoofdgebruikercontract opnieuw afgesloten maakt ook geen verschil.

    Ik krijg het vermoeden dat het heeft te maken met hoofdgebruiker instellen.
    Na verificatie van het hoofdgebruikerscontract krijg je een link met aanwijzingen om hoofdgebruiker vast te leggen. Op die link krijg ik fout bij laden van pagina op zowel telefoon als laptop.

    Ik denk dat ik op mijn MMI dus geen hoofdgebruiker heb ingesteld.
    Op mijn MMI zie ik ook geen regel verschijnen onder menu om hoofdgebruiker in te stellen, waar je e-mail en code die bij de sleutel zou moeten zitten.

    Op mijn sleutellabel zit ook geen aparte code daarvoor. Alleen de 7 letter/cijfer sleutelcode.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. Ad
  9. #8
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    Ooh jij hebt wel een code bij de sleutel zitten, die heeft de A3 e-tron (2015) weer niet. Het blijft een lastige materie als het niet werkt. Meerdere malen hier op het forum aan de orde gekomen. Wellicht via de dealer in Duitsland laten resetten oid.

  10. #9

    Standaard Geen voertuiggegevens myAudi app

    Gisteravond nog wat ingelezen in de Connect materie.

    Zou het kunnen dat ik geen abo heb voor het uitlezen van de autogegevens op afstand?

    Ik heb Audi Connect Navigation&Infotainment.

    Bij Audi Connect Remote&Control zie ik dat er voertuiggevens zoals benzine, km, olie en op afstand openen en sluiten zit.
    Dat R&C abo heb ik niet.

    Ik heb overigens een MMI Navigatie plus systeem. Er staat bij de omschrijving incl 3 jaar Audi Connect diensten. Is dat dan incl R&C?
    Laatst gewijzigd door HarrieA; 03-11-21 om 10:13.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    65
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    In principe moet het driejarig abo ook gelden voor audi connect remote & control. Heb je al gekeken in de app bij ‘functions on demand’ wat staat bij het abonnement voor de navigatie en connect? Zou beide een datum moeten hebben voor de drie jaar dat jouw auto op kenteken staat

  12. #11

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app


    Dit is het enige wat er staat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    65
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    Dan mis je dus inderdaad het onderdeel ‘ Audi connect remote & control’ . Staat bij mij onder de figuur die je hebt toegevoegd inclusief de datum ‘ beschikbaar tot’.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2022
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geen voertuiggegevens myAudi app

    Geen idee of dit exact hier kan komen te staan:

    Ik had vandaag gebeld met Maas Autogroep. Ik had een vraag m.b.t. aanmelden als hoofdgebruiker op de app en in de auto. Hun kwamen met als antwoord: het model uit 2016 kan via een simkaart verbonden worden met de auto. Daarbij moest een code aangevraagd worden aangezien ik die niet heb. Later zei meneer over die simkaart alleen dan bleven de opties zeer beperkt.

    Wie heeft hier nog meer last van en is er echt geen andere omweg om alles meer details te zien van de auto zoals onderhoudshistorie en andere dergelijke info?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •