Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Equalizer/DSP aanwezig?

  1. #1
    Houdini's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2005
    Leeftijd
    64
    Posts
    355
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Equalizer/DSP aanwezig?

    Hoi,

    In mijn A4 B8 zit een MMI 3G met daarin de optie DSP.
    DSP staat volgens mij voor Digital Sound Processor/Processing.
    Het enige dat ik daarmee kan (staat ook beschreven in het inst.boekje) is Sound Set of Gala.
    Het pictogram van DSP lijkt op een equalizer.

    Ik ben niet heel erg te spreken over de vlakke toon die uit mijn speakers kom en zou daar graag wat in fine tunen.
    Mijn vraag aan jullie is deze: (hoe) kan ik de toon bijstellen?
    Het volumeniveau is voldoende, maar zodra ik hem op 2/3 van het volume zet, wordt het vervelend en beginnen met name hoge tonen te irriteren.
    Laatst gewijzigd door Houdini; 09-11-21 om 20:16.
    Grace is the essential quality of this ultimate driving machine.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    25
    Posts
    39
    Kudos
    0

    Standaard Re: Equalizer/DSP aanwezig?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Houdini Bekijk Berichten
    Hoi,

    In mijn A4 B8 zit een MMI 3G met daarin de optie DSP.
    DSP staat volgens mij voor Digital Sound Processor/Processing.
    Het enige dat ik daarmee kan (staat ook beschreven in het inst.boekje) is Sound Set of Gala.
    Het pictogram van DSP lijkt op een equalizer.

    Ik ben niet heel erg te spreken over de vlakke toon die uit mijn speakers kom en zou daar graag wat in fine tunen.
    Mijn vraag aan jullie is deze: (hoe) kan ik de toon bijstellen?
    Het volumeniveau is voldoende, maar zodra ik hem op 2/3 van het volume zet, wordt het vervelend en beginnen met name hoge tonen te irriteren.
    Hoe stuur je de speakers aan? Via bluetooth, radio, aux?

    Heb je het B&O systeem of standaard audio systeem?

    Die setting die jij hebt, heb ik zelf ook, maar ik heb zelf ook een Trebble en Bass instelling. Die moet jij toch ook hebben? Gala en surround zijn naar mijn me in niet noemenswaardig. Doen persoonlijk niks goeds of excpleciet beters aan het geluid. Zou ze helemaal uit zetten en surround 1 of 2 klikken aan. Geeft net iets meer diepte. Te veel linkt erg slechte

    Als je geen Bass of Trebble instelling hebt, dan heb je wellicht een software update nodig van je DSP versterker of een unlock ergens in VAG com of hidden menu?

    De makkelijkste optie is de instellingen van je telefoon/head unit aanpassen. Er zijn veel equalizers te downloaden voor op je telefoon on het geluid aan te passen.

    Want kwaliteit van geluid begint bij het signaal wat je erin duwt!

    Persoonlijk heb ik het standaard B&O pakket met een unit die FLAC en 32bit DAC audio door de kabel duwt via Aux. Geluid is fantastisch en heb Bass op de unit een beetje opgeschroefd.

    Geluid via bluetooth is altijd slechter dan Aux. Maar wel al veel beter dan 3 jaar geleden.


    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door BodhiM; 16-11-21 om 11:02.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •