Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: BNS5 vervangen, vaak niet compatible, aanraders?

  1. #1
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard BNS5 vervangen, vaak niet compatible, aanraders?

    Ik ben op zoek naar een vervangende unit voor mijn BNS5, liefst eentje met wat fysieke knoppen die mooi in het interieur past. Op dit moment gebruik ik een Yatour maar dat is ook niet alles en zo stabiel zijn die kastjes ook weer niet.

    Dan kom je dus vanzelf uit op die Chinese units. Ook niet altijd perfect maar als ik de verhalen mag geloven zijn bepaalde merken prima bruikbaar. Zo vond ik units van Xtrons die er wel goed uit zagen, passen ook mooi in mijn interieur (op chromen randjes na). Vaak lees ik dan echter dat ze niet compatible zijn als je nu een BNS5 gebruikt.
    Waarom zou dat zijn? Missen er dan wat features of gaat het gewoon echt niet werken? Kijk, als ze die display tussen m'n tellers niet aan kunnen sturen zal mij dat weinig boeien, zolang de basis maar wel werkt.

    Of zijn er misschien nog beter units te overwegen? Joying heb ik ook wel naar gekeken, maar daar lees ik toch iets minder goede verhalen over.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: BNS5 vervangen, vaak niet compatible, aanraders?

    Wat wil je ermee? Ik heb al bijna 2 decennia een Rns-e en vind het prima, zo'n Chinese versie heb ik ook gezien bij een maatje van me maar vond het slecht geluid en de android bediening kan ik zelf niet mee overweg.

    Maar goed, ik gebruik alleen de radio, navigatie, 2 sd kaarten vol muziek, telefoon, misschien dat jij daar niet genoeg aan hebt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: BNS5 vervangen, vaak niet compatible, aanraders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Wat wil je ermee? Ik heb al bijna 2 decennia een Rns-e en vind het prima, zo'n Chinese versie heb ik ook gezien bij een maatje van me maar vond het slecht geluid en de android bediening kan ik zelf niet mee overweg.

    Maar goed, ik gebruik alleen de radio, navigatie, 2 sd kaarten vol muziek, telefoon, misschien dat jij daar niet genoeg aan hebt.
    Primair muziek afspelen naast radio en navigeren. Een BNS5 heeft geen SD-kaart mogelijkheid en een MP3-CD werkt niet echt prettig, buiten het feit dat ik al jaren geen muziek meer download. Navigatie is sowieso hopeloos verouderd, zowel qua kaartmateriaal als qua interface (al is de RNS-E íets moderner).

    Voor de muziek en navigatie gebruik ik nu mijn telefoon, via een Yatour. Dat werkt op zich wel, maar zoals gezegd dus ook weer niet altijd heel erg stabiel.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: BNS5 vervangen, vaak niet compatible, aanraders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonadan Bekijk Berichten
    Primair muziek afspelen naast radio en navigeren. Een BNS5 heeft geen SD-kaart mogelijkheid en een MP3-CD werkt niet echt prettig, buiten het feit dat ik al jaren geen muziek meer download. Navigatie is sowieso hopeloos verouderd, zowel qua kaartmateriaal als qua interface (al is de RNS-E íets moderner).

    Voor de muziek en navigatie gebruik ik nu mijn telefoon, via een Yatour. Dat werkt op zich wel, maar zoals gezegd dus ook weer niet altijd heel erg stabiel.
    Tja, ik heb een 2020 dvd voor de navi dus niet hopeloos, muziek heb ik thuis op de synology dus kan ik zo op sd zetten.
    Geen spottify dus streamen wordt niks 😀
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: BNS5 vervangen, vaak niet compatible, aanraders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Tja, ik heb een 2020 dvd voor de navi dus niet hopeloos, muziek heb ik thuis op de synology dus kan ik zo op sd zetten.
    Geen spottify dus streamen wordt niks
    Ook al is het kaartmateriaal relatief recent, dan nog zijn moderne apps vele malen makkelijke. Ik ga dan echt niet meer een dvd kopen voor een verouderd systeem.

    Maar goed, dit topic is dus omdat ik op zoek ben naar mogelijkheden voor vervangen.


  6. #6
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.103
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: BNS5 vervangen, vaak niet compatible, aanraders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonadan Bekijk Berichten
    Ook al is het kaartmateriaal relatief recent, dan nog zijn moderne apps vele malen makkelijke. Ik ga dan echt niet meer een dvd kopen voor een verouderd systeem.

    Maar goed, dit topic is dus omdat ik op zoek ben naar mogelijkheden voor vervangen.
    Kies maar!

    https://www.ebay.de/sch/i.html?_from...emen&_osacat=0
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: BNS5 vervangen, vaak niet compatible, aanraders?

    Ik heb lang zitten zoeken/twijfelen om de BNS te vervangen. Chinese meuk komt er niet in, en ik hou nogal van originaliteit qua looks. Ik heb geen waardig toestel/alternatief gevonden ...

    Ik heb een gokje van 35eur gewaagd en een bluetooth in de aux geploft van de BNS.
    De kwaliteit is verbazend goed in de cabrio (met Bose).
    Dubbel paring met de BNS dus bellen werk ook nog perfect.

    Mijn muziekstijl is nogal beladen met bass dus er komt nog een under seat woofertje bij ( JBL nano)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: BNS5 vervangen, vaak niet compatible, aanraders?

    Ik gebruik al jaren een (matige) chinese kloon en dat bevalt me eigenlijk meer dan prima. De RNSE is ook mooi, maar slechts met een flinke trucendoos modern te krijgen (2020 kaarten, bluetooth adapter voor streamen), en zelfs dan nog niet anno 2020/2022.

    Xtrons heb ik 1x ingebouwd in een B7, en dat gaf een hoop gezeik met dynamoruis, xenonbijgeluiden etc., terwijl een cheapass ADATA kopie feilloos werkte. Staar je dus niet blind op merken.

    Er zijn genoeg China-knockoff modelle die in het echt prima ogen, weliswaar niet 100% eender aan RNSE/OEM qua feel, maar méér dan goed genoeg. Bluetooth streaming, live maps (google maps, waze) en android auto / apple carplay is ijn mijn optiek véél meer waard dan een 15-20 jaar oude A4 zo OEM-mogelijk te houden, en jezelf daarmee tekort doen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •