Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: RNS-E scherm niet dicht zonder DVD

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    52
    Kudos
    0

    Standaard RNS-E scherm niet dicht zonder DVD

    Ik vraag me af of het volgende gedrag van de RNS-E standaard is.

    Momenteel zit er een niet werkende Navi DVD in de RNS-E. Iedere keer als ik de auto start krijg ik een melding dat de CD/DVD fout is en vervangen moeten worden. Nu boeit de navi an sich me helemaal niet. Kaarten zijn toch verouderd en telefoon werkt prima, maar die melding vind ik irritant.

    Nu valt me op als ik de DVD eruit haal, ik het scherm niet meer mag sluiten van het systeem. Pas als er weer een schijf in zit sluit het scherm zelf, of mag ik het handigmatig sluiten. Ook als ik de auto uit zet, sleutel eruit etc, blijft het scherm open en blijft hij proberen een schijf naar binnen te halen.

    Nu heb ik er een muziek CD in gedrukt, zodat hij iig niet blijft vragen om een werkende navi dvd, alleen werkt de NAV knop nu niet, maar goed dat deed hij toch al niet.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.101
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS-E scherm niet dicht zonder DVD

    Zonder navi dvd moet hij gewoon dicht gaan hoor, maar het lijkt of hij uit blijft lopen waardoor hij dus denkt dat de dvd er nog niet uit is.
    Is de navi dvd origineel of kopie, bij kopie kan je nog een origineel kopen voor 25,- en heb je kans dat hij ook gewoon werkt, kan wel handig zijn.
    Zonder navi dvd doet natuurlijk de navi knop niets inderdaad en ook geen tmc , de info knop doet dan ook niets.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    52
    Kudos
    0

    Standaard Re: RNS-E scherm niet dicht zonder DVD

    Wat er gebeurt als ik de DVD invoer, hij is een seconde of 10 stil, daarna begint hij in te voeren, net zo lang tot er een schijf in gaat (cd, dvd, maakt niet uit). Ook als ik sleutel uit het contact haal en hem op slot doet blijft hij een tijdje de cd invoer doen. Het scherm staat dan dus omlaag.

    Na een minuut oid stopt hij dan, zodra ik de auto ontgrendel en instap blijft hij weer invoeren, totdat er een schijf in gaat. Het scherm wil niet dicht in de tussentijd. Met een muziek CD werkt het overigens prima, muziek speelt hij af als 6e cd en alles werkt verder prima.

    Scherm dicht is gewoon dezelfde als scherm open lijkt me? Gewoon 1x indrukken?

    Ik heb de auto gekocht met een kopie DVD. Via MP kun je ze voor 15 euro oppikken. Maar nogmaals, dat vind ik an sich helemaal niet relevant. Kaarten zijn minimaal 2 jaar oud en de telefoon neemt die taak al wel over.
    Laatst gewijzigd door nldls; 26-11-22 om 20:14.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.101
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: RNS-E scherm niet dicht zonder DVD

    Ja gewoon 1x drukken en gaat na x tijd ook zelf, maar als ie denkt dat er nog een dvd aan het invoeren of uitlopen is kan je hem natuurlijk niet dicht doen denk ik.
    Misschien de knop van de dvd uit halen gaar. Of vuil op een laser of celletje waardoor hij denkt dat er nog een dvd is.
    Al geblazen? Kopie geeft meer vuil in de unit.

    Ik heb een 2020 er in origineel voor 23,- werkt goed, geen rode kan niet lezen meldingen en verder werkt tmc en info ook, ik gebruik het gewoon hoor, telefoon is niet bruikbaar tijdens bellen of andersom.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    52
    Kudos
    0

    Standaard Re: RNS-E scherm niet dicht zonder DVD

    Nee nog niet geblazen. Ik heb een PC luchtbus staan, die kan ik wel eens testen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •