Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Hoedenplank bouwen

  1. #1

    Standaard Hoedenplank bouwen

    De hoedenplank van mijn auto is behoorlijk vern**** door een vorige eigenaar. Er zitten ovale gaten in die natuurlijk nét even groter zijn dan de standaardmaten van ovale speakers. Met als gevolg dat die er maar half in zitten en vrijwel altijd rammelen.

    Dat gaat me na vier jaar wel eens irriteren.

    Is er geen andere mogelijkheid? Zo'n hoedenplankje kan toch niet zo moeilijk te bouwen zijn, of vergis ik me? Ik dacht aan een stuk dun hout ofzo, op maat gezaagd, eindelijk passende gaten erin en dan een tapijtje in een vrijwel identieke kleur blauw erover. Moet er wel origi uitzien natuurlijk.

    Heeft iemand ooit al eens zoiets gedaan?
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  2. #2

    Standaard

    Nooit gedaan, maar volgens mij staan alle benodigdheden zelfs in de Conrad-catalogus (Bij hun Auto-HiFi kwaliteitscollectie), dus al te moeilijk kan het niet zijn...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, ligt er maar net aan hoe de vorm is. Is dat hol/bol met een raar verloop erin wordt het lastig om dat uit een 18mm MDF paneel maken.
    Maar als dat redelijk recht-toe-recht-aan is kan je de origenele als mal gebruiken en 'm van 18mm MDF (of dunner) maken en er 6x9" inzetten.
    Bij car audiozaken kan je speciale bekledingstof krijgen.
    Rob.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens mij hadden ze bij de autoshop hier een uitverkoop van blauwe stof voor hoedenplanken/soundboards. Raken ze blijkbaar niet veel kwijt... rolletje meenemen, Jeroen?

    Tom

  5. #5


  6. #6
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    bekend probleem, de hoedenplank van m'n cq is ook al gatenkaas, dankzij foute pogingen tot hifi van vorige eigenaars :cry:

    als ik t ding bekijk wordt t nog best wel een uitdaging om m echt goed na te maken, de beste kans lijkt me niet al te dikke multiplex gebruiken en dat dan op taktische plaatsen verstevigen. als je er wat woofers (de enige luidsprekers die in een hoedenplank thuishoren, tenzij je een 7.1 surround in je auto wil bouwen) in wil leggen, kom je niet om dikker materiaal heen.

    ik zit er ook al een tijd aan te denken een stel woofers in de hoedenplank te maken en dan wat luidsprekerstof over het geheen om ze aan t oog te onttrekken. nadelen zijn: 1) ziet er toch anders uit dan ori en 2) dat dunne doek is erg moeilijk netjes op de hoedenplank te krijgen (als je weet hoe de hoedenplank van een typ81/85 coupé er uit ziet snap je wel wat ik bedoel). iemand goede ideeën?

    @brun: hoezo nog 3900 km?

  7. #7
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Een sub kan je beter in een kistje bouwen. Klinkt , zeker in een hatchback, beter dan een free-air oplossing. In en sedan kan free-air goed, al blijft het een beetje budget gedoe.
    Rob.

  8. Ad
  9. #8
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    de koffer van een typ81/85 coupé is compleet afgesloten van, dus meer met een sedan te vergelijken. ondanks de schuine achterkant geen 3e deur zoals de typ89 coupé.

    dat de sub beter in een behuizing klinkt kan ik t mee eens zijn (mits goed ontworpen uiteraard, als je daar geen kaas van gegeten hebt kan je beter een free air inbouwen), maar stop m als t effe kan niet in de koffer, heb m'n subje in de S2 nu op de achterbank liggen, en dat klinkt een stuk beter dan helemaal achterin. ook over de sub die ik in m'n A6 had (ook binnen) was ik kwa klank goed te spreken

  10. #9
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb bij een van mijn coupe's ook een hoedenplank zelf gemaakt....viel niet mee.Ik heb nu een rechteplank naar voren (daar zitten mijn luidsprekers in) die gestoffeerd is,de tank zit er zo kort onder dat de plank wel omhoog moet (wil je een beetje speakers erin hebben dan), de versterkers en splitters passen mooi in het rekje waar je je kanteldak in opbergd, heb er geen foto van maar als ie klaar is magtie mee naar een meeting...kunnen jullie het uitchecken!
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  11. #10
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    ............ de versterkers en splitters passen mooi in het rekje waar je je kanteldak in opbergt
    welk rekje welk kanteldak :?

  12. #11
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    ............ de versterkers en splitters passen mooi in het rekje waar je je kanteldak in opbergt
    welk rekje welk kanteldak :?
    Het kanteldak bij mijn GT is uitneembaar, normaal kun je hem mooi in een gestoffeerd rekje duwen in je kofferbak, maar heb daar nu een mdf plankje zitten met het spul er onder tegenaan geschroefd :wink:
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  13. #12
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Als je in een sedan goede bass wilt hebben kan je door het skiluik heen spelen, helaas zit er bij sommige Audi's weer een benzinetank tussen en dat maakt het weer even lastiger helaas.
    Rob.

  14. #13
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Als je in een sedan goede bass wilt hebben kan je door het skiluik heen spelen...
    als je een skiluik hebt natuurlijk. maar dat is meestal aan de kleine kant, en het doet de geluidskwaliteit nou niet veel goeds als je een woofer in de koffer hebt en t geluid moet dan daarna door dat kleine gat heen, zo creëer je allerlei resonanties etc. nee, t leven van de limo rijdende audi(o)fan gaat niet over rozen

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    @brun: hoezo nog 3900 km?
    Dan staat ie op 400.000... wil er tegen die tijd een website aan spenderen :-)
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  16. #15
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brun
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    @brun: hoezo nog 3900 km?
    Dan staat ie op 400.000... wil er tegen die tijd een website aan spenderen :-)
    Ik hoop dat je veel moet rijden binnenkort....Ben wel eens erg benieuwd naar je site.
    heb de zelfde kleur coupe als jou
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  17. #16

    Standaard

    Hhhmmmm....gister geprobeerd om een mdf plaat om te toveren tot een hoedenplank..alleen wil dat niet zo in een 80(type89)Dus werd het maar weer de orginele hoedeplank
    Kheb t wel voorelkaar gekregen om er 6x9 speakers in te zetten,wel veel knip en buigwerk in de carroserie :shock: nou maar hopen dat de achtergordels het houden bij een botsing.... :?

    Greetz Dennis T.
    Owner of a Audi 80 1.8s 65kw Grey

  18. #17
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi80Driver
    Kheb t wel voorelkaar gekregen om er 6x9 speakers in te zetten,wel veel knip en buigwerk in de carroserie :shock:
    Ik hoop dat je daar geen spijt van gaat krijgen :?
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •