Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: -->Help snel!!! Audi 100 avant uit 93 ---> chorus auto

  1. #1

    Standaard -->Help snel!!! Audi 100 avant uit 93 ---> chorus auto

    Hoi,

    Ik sta op het punt een originele chorus autoradio te kopen (nieuw) voor mijn AUDI 100 Avant 2.6E V6 past daar de chorus radio in?
    Ik heb net de breedte van de sleuf gemeten en die bedraagt max 19cm ----plastic randje tot plastic randje!

    please snel antwoord,

    Alvast bedankt natuurlijk

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    zijn die plastic randjes niet je opvul stukken om het org. gat kleiner te maken,om een normale radio in te bouwen...?

    deze kunnen er dus uit en dan moet dat passen volgens mij..
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Standaard

    hmmm,

    Wat ik heb gemeten is van het randje van het kapje waar de buitenspiegel bediening zit tot aan het kapje waar de sigaretten aansteker zit.... de afstand meer naar binnen is waarschijnlijk nog smaller....

    ?

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.520
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Het "radio-slot" is een regulier slot.

    Bij de Audi 80 B4 kun je dat slot wél uitbreiden tot een breder slot. Bij de Audi 100 C4 niet.

    Een Chorus is breder dan normaal DIN en gaat dus niet in je Audi 100 passen.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #5

    Standaard

    de binnenkant heeft een breedte van 18 en een beetje (das normaal geloof ik) maar als de radio gelijk zou moeten komen met de middenconsole (zodat die niet uitsteekt) dan zou het plastic van de radio een breedte moeten hebben van 19 cm... denk ik
    de verkoper heeft het over 2 verschillende brete maten 22 en 21 of 23; de maten van het plastic....

    ?


  6. #6
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    oke,heb ik ook weer wat geleerd op de donderdagavond...
    Audi A2 1.4 aua

  7. #7

    Standaard

    de breedte van de metalen behuizing, van de chorus, is wel 18 cm klopt dat?

  8. Ad
  9. #8
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.520
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ja dat klopt maar de breedte van het frontpaneel met de knoppen etc. verpest de feestvreugde. Die is breder dan DIN. De radio gaat dan uitsteken óver je spiegel-verstel-knoppen en de aansteker heen :?

    Ik denk dat jij er beter aan doet om een Gamma CC 3e generatie (4e gen. is ook weer te breed) in te bouwen.
    Ik heb daar overigens een topic over geschreven.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #9

    Standaard

    OKe dan.....
    K.T, dacht ik een goeie deal te hebben en een eenvoudige, goede strakke autoradio op te kop te kunnen tikken is het weer ......

    Is de 100 eigenlijk ooit met een orginele AUDI autoradio verkocht?
    Welk merk en type past goed als het gaat om een strakke (zakelijke) autoradio zonder disco lichten (evt beetje bijpassend rood/oranje) van een goede kwaliteit en het liefst met aux in?

  11. #10

    Standaard

    STeven , gamma cc 3e generatie, ik ga die topic van jou even zoeken...
    Is dat een originele?

    Hee, thanks, voor de snelle reactie....

    Hier is de link naar gloednieuwe chorus radios:
    http://www.marktplaats.nl/index.php?.../24501348.html

  12. #11
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.520
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    De Audi Gamma CC (3e gen.) werd op onze Audi 100's geleverd.
    Je had de normale versie (die heb ik) en een versie van Bose.

    De pasvorm is perfect met de afgeronde hoeken. De kleurstelling is ook "just right". Precies de goede tint enz.

    Hier is een foto van de Gamma CC in mijn Audi 100 8)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  13. #12

    Standaard

    WAUWWWW!

    Ik heb zitten zoeken in jouw posts en had net een post te pakken waar je de generaties op een rijtje had staan ...kan hem echter niet meer terug vinden.
    Anyway ik denk dat ik die wil... ga effuh op ebay kijkuh

    In jouw posts kwam ik ook veel toestand tegen met het inbouwen is dat met deze voor de 100 ook zo?
    Niet dat ik het erg vind om te knutselen maar ik heb er niet veel zin in op het moment, liever: juiste radio klaar. tape adaptertje erin en mijn oude 20 GB schijfje erop en klaar....
    Ik zag 2 stekkertjes en een antenne plug in het vakje liggen. Een blauw stekkertje en een bruin stekkertje klopt dat?

  14. #13

    Standaard

    uh, foutje...
    een bruin en een zwart stekkertje
    Klopt dat?

  15. #14
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.520
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Klopt. De zwarte stekker is de ISO stekker met de aansluitingen voor stroom, massa, gala, verlichting etc.
    De bruine is voor de speakers.
    (het kan ook andersom zijn maar dat maakt niet uit, ze passen er maar op 1 plek en op 1 manier in dus je kunt niets stuk maken).

    Wel moet je van te voren alle draden doormeten. Ik miste bv. het gala signaal en de draad van de verlichting zat op de verkeerde pin. Maar goed, dat is zo verholpen.

    Als je auto was voorbereid op *deze* radio dan is het plug en play voor je maar daar mag je niet vanuit gaan. De kans is zeker aanwezig dat er pinnen op andere plaatsen zitten dus dat moet je dan eerst oplossen. Meten is weten.
    Onderaan staat een foto van de sticker op deze radio's (eigenlijk een Blaupunkt). Op die sticker staat de pin-layout zoals de radio em wil hebben.
    Als je de jouwe hebt moet je aan de hand van jouw sticker de draadboom van je ISO stekkers aanpassen indien nodig.

    Deze Audi radio's hebben de eigenschap dat ze maar twee speakers (de voorste) versterken. De pinnen voor de achterste zijn line-outs.
    De achterste speakers waren namelijk actieve speakers terwijl de voorste dus passieve speakers waren.
    Ik heb daarom voorlopig alleen de speakers in de voordeuren aangesloten.
    Speakers rond-om wil ik wel maar dan moet ik eerst een versterker etc. aanschaffen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •