Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: ICE in een Coupe

  1. #1
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard ICE in een Coupe

    Zoals een aantal van jullie nu wel weten heb ik nu dus een Audi Coupe.
    Nu wil ik ook graag eens een keer een lekker geluid erin hebben.
    Ik heb nu een Sony MP3 cd-speler erin, maar met de orginele speakers "klapt" dat nog niet erg lekker. Nu wil ik graag een MDF hoedenplank maken met een setje dikke speakers en een subwoofer. Nu mijn vraag, heeft iemand dit al eens gedaan in een coupe? En praktische tips? waar moet ik op letten? Hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb al van Sony een paar mooie subwoofers gezien die al in een kist zitten, lijkt me wel handig, dan is het volume en de woofer al op elkaar afgestemd, toch? Of is dat erg simpel gedacht?
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  2. #2

    Standaard

    ja, als je kist en woofer tegelijk koopt is het al vrij optimaal, maar door zelf een kist te maken kan je je klank bepalen, met poorten enzo.
    Sony vind ik persoonlijk niet zo lekker klinken, maar dat zal vooral door eerdere ervaring met sony (versterkers en radio's ) komen.

    eerst even goed orienteren wat je eigenlijk wilt hebben, een strakke bass of gewoon hard gaan. (meestal is 8 of 10" erg strak, en wordt 12 en 15" gewoon knallen)

    succes iig ...

  3. #3
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: ICE in een Coupe

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door velg
    Zoals een aantal van jullie nu wel weten heb ik nu dus een Audi Coupe. Nu wil ik ook graag eens een keer een lekker geluid erin hebben.
    begin dan met t belangrijkste: pleur die standaard voor speakers eruit en zet er een goed compo setje in! al 't ander kan daarna.

    Compo: ofwel makkelijk en een met 10cm laag op de ori plaatsen, of met 16.5cm in doorboards. de HT kan mooi naast de A-stijl (hoef je nix voor te boren ofzo, gewoon dubbelzijdig tape, zo kan je ook nog wat experimentern met de optimale plaats). wat voor merk: als t maar goed is, je rijdt Audi! bespaar niet op je frontluidsprekers, die bepalen voor het grootste deel je geluidskwaliteit. ik heb zelf Peerless, Focal is ook erg goed, maar dit zijn niet de enige, bijvoorbeeld Exact! lever ook erg goede setjes. let wel op dat je in elk geval er een wisselfilter bij zit, ga niet voor die dingen met alleen een condensator voor de tweeter (zelfde geldt voor coaxen).




    Woofer: De volgende stap wordt wat meer werk en duurder: Woofer & versterker. Als je een woofer doet, doe dan ook de fronts op de versterker zodat je ze kan affilteren (10cm op 120Hz, 13 op 100Hz, 16½ op 80Hz, geloof er maar geen zak van de zogenaamde specs dat een 10cmtje tot 80 of zelfs 70 Hz meedoet, kijk gewoon naar de grafiek hierboven, dan zie je dattie vlak onder de 120 zo'n 3dB minder output heeft dan het gebied daarboven, dat is dus je laagste overnamepunt voor de woofer, doe je t lager dan krijg je gaten in je frequentierespons). Ook klinken je speakers gewoon beter met een fatsoenlijke versterker, die mini dingen in een radio zijn op z'n gunstigst matig.
    Ook qua woofer zijn erg veel dingen mogelijk. Een tip die ik laatst kreeg, en wat er erg veelbelovend uitziet is Exact!, bijvoorbeeld de PSW269: gaat goed laag, ook in gesloten box, en dat alles in een zeer compacte kist! bijvoorbeeld de onderstaande 16 liter, en dat is zelfs audiofiel afgestemd, op een zuivere en strakke bas. Voor zover ik weet niet in NL te krijgen, maar wel direct te bestellen op de website.



    De hoedenplank zou ik laten voor wat die is, wordt nooit echt wat in de typ89 coupe, ligt namelijk los. De standaard achter speakers: aardig voor rear fill (=alleen midden) en dat is naar mijn smaak ook genoeg voor achter (of je moet vaak mensen achterin hebben die je wil verwennen, gooi er dan een leuke 13cm coax of compo in, maar dat is wel lastig want geen standaard gat)

  4. #4

    Standaard

    Ik heb er hier nog eentje van liggen, klonk altijd superstrak:

    Hij was wel inclusief kist.
    http://www.phoenixgold.com/octane_r2/speaks.asp
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Woei, bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik zal dan maar eens gaan beginnen met goede front speakers!

    Ik heb nu 16,5 cm Compo setjes in de deuren en de tweeters op het dashboard geinstallerd. Sjemig wat een verschil....
    Volgende stap: deuren weer netjes bekleden, dan zal ik foto's posten.....
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit


  6. #6

    Standaard

    Je bekleding zat er gisteren nóg niet op, he?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Je bekleding zat er gisteren nóg niet op, he?
    Nee, sorry... druk druk druk....
    Ik heb nu eindelijk eens drie dagen vrij... Ik zal er eens aan beginnen...
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door velg
    Nee, sorry... druk druk druk.... :wink:
    Dat krijg je als je je velgen wil laten opknappen


    Wat heb je nu eigenlijk aangeschaft? Je sub is een Xplod, toch? En wat voor compo hebbie nou?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #9
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Sub is een xplod ja...
    Compo van JBL. 16 cm in de deuren, en tweeters op het dashboard. Klinkt al vrij behoorlijk moet ik zeggen.
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  11. #10
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Beste subwoofers zijn van Boston acoustics of Em.Phaser beide Amerikaans.
    Boston heeft verder top multy Pro-systemen met scheidings filters.
    Op versterker gebied is Phoenixgold en ook weer Boston acoustics het neusje van de zalm.

    mvg, Hans.

  12. #11

    Standaard

    Wat gaat er eigenlijk standaard in het dashboard bij een coupé, 10 of 13cm?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HZW
    Beste subwoofers zijn van Boston acoustics of Em.Phaser beide Amerikaans.
    Boston heeft verder top multy Pro-systemen met scheidings filters.
    Op versterker gebied is Phoenixgold en ook weer Boston acoustics het neusje van de zalm.

    mvg, Hans.
    ????? geef mij maar hyfonics of rockford fosgate! dat is pas goed spul!
    AUDI VOORSPRONG OP TECHNIEK!!!

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Wat gaat er eigenlijk standaard in het dashboard bij een coupé, 10 of 13cm?
    Volgens mij 10 cm, hetzelfde als bij de sedan.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Wat gaat er eigenlijk standaard in het dashboard bij een coupé, 10 of 13cm?
    Volgens mij 10 cm, hetzelfde als bij de sedan
    idd 10cm moet je wel 2 vd 4 oren er af halen in sommige gevallen, maar dan past t gewoon

  16. #15

    Standaard

    Oké, thanx guys. Volgende week ga ik ff wat freubelen.
    Is er nog een standaard plek waar ik m`n powerkabel doorheen kan proppen?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Onder een van de dorpelafdekkingen loopt een gootje. Ben even vergeten of het links of rechts is, het is alweer even geleden dat ik aan de audio heb gesleuteld.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17

    Standaard

    Ik bedoelde eigenlijk een plekkie in het schutbord.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  19. #18
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens mij zit er bij de accubak (bijrijdersplaats) ergens een loze tule. Daar had de vorige eigenaar van wijlen mijn blauwe 80 in ieder geval de voedingskabel voor de versterker dorheen gehaald.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #19

    Standaard

    Aha, Merci!
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  21. #20
    Bart Philippens
    Guest

    Standaard

    Op het moment heb ik alleen achterin de panelen een beetje goede speakers zitten. Voorin en in het dashboard is het niet veel meer, deze wil ik dan ook sowieso vervangen door een leuk setje.

    M'n wensen zijn niet zo heel hoog, het moet gewoon lekker 'vol' klinken. Dus niet zoals nu alleen wat midden,- en fletse hoge tonen :P Het hoeft nou ook weer niet dat je me van een kilometer af hoort aan komen dreunen...Kortweg gezegd een muzieksysteem à la de hedendaagse auto's. Voor de rest ben ik geen audiofiel oid, dus heb ook geen zin om bergen met geld uit te gaan geven voor wat fatsoenlijke muziek.

    Wat raden jullie aan?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •