Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Welke inbouw luisprekers voor 80 Avant (B4)

  1. #1

    Standaard Welke inbouw luisprekers voor 80 Avant (B4)

    De rechter luidspreker in het dashboard van mijn S2 Avant heeft het begeven en moet vervangen worden. Echter ik heb wat voorwaarden.

    Mijn eisen:

    1: Geen additionele versterker nodig.
    2: Mechanisch 100% compatibel met de originele Audi speakers.
    3: Hoog rendemet (>90dBW/mtr)
    4: Breedbandig (mag een 2-weg zijn, maar abs. geen 3-weg)

    Ik heb dus geen zin in allerlei avonturen. Het moet een kant en klare oplossing zijn die geen probleem oplevert voor de eindversterker in mijn 8 jaar oude Philips radio/CD wisselaar (4*20Watt).

    Welke luidsprekers voldoen hieraan?
    Raymond

    MY94 Audi S2 Avant (Verkocht maar niet vergeten)
    MY90 BMW E34 ///M5
    MY85 BMW E28 ///M5

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Pioneer heeft wat uitstekende 2-weg 10 cm doorsnee speakers, heb ik er ook jaren in gehad. Klinkt prima, want je haalt toch geen bas uit je dashboard. Als je iets avontuurlijker wilt worden kun je ook kiezen voor Caliber of JBL, maar met een standaard Philips-radio heeft dat redelijk weinig zin.
    Duur zijn ze ook niet, als je wat rondkijkt. De Kijkshop heeft nog wel eens goede aanbiedingen.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Ik heb altijd 10 cm 2-weg 70 Watt Mac Audio's in mijn dashboard gehad.
    Die zijn helemaal top en klinken beter in mijn oren dan bv Sony/Pioneer.

    mvg, Hans.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.857
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi spul, maar lijkt je dat niet wat overkill aan een Philips-radio?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    ik dacht zelf aan Focal compo of coax, zou je misschien wat overkill kunnen noemen, maar dat wil niet zeggen dat het geluid er niet veel beter door zal klinken (dat hoor je echt wel, zelfs met gewone radio; uiteraard klinken ze nog beter met een goede versterker).

    ik heb anders nog wel een setje ori liggen, voor 2 beugels en een droge worst af te halen


  6. #6

    Standaard

    Heren,

    Bedankt voor de antwoorden. Helaas is ook de eindtrap van mijn Philips CD wisselaar overleden, dus dit moet ik maar eerst eens fixen. De benodigde onderdelen zijn niet zo bijster duur en aangezien het bedrijf waar ik voor werk de benodigde desoldeerapparatuur heeft kan ik dit makkelijk ik eigen beheer doen. Als tijdelijke oplossing heb ik een JVC Radio/CD in de auto gezet.

    V.w.b de luidsprekers. Het defecte exemplaar heb ik verwijderd en dat was niet veel. Niet alleen de speaker, maar ook het merk niet (Dank U vorige eigenaar). Het merk, Wexaco zal wel e.o.a handelsonderneming zijn die die dingen en masse uit China heeft gehaald en er 60W RMS opdrukt. Lijkt mij i.i.g sterk.

    Mijn broer had nog een origineel OEM exemplaar van zijn RS2 liggen en deze heb ik nu even tijdelijk geplaatst. Dit betreft een eenweg breedband exemplaar, maar klinkt beter dan het linker 2-weg Wexaco exemplaar wat nog wel werkt. Voorlopig de radio maar niet te hard zetten.

    Als definitieve oplossing wil ik de Infinity Kappa 42.5. Rendement is 90dBW/mtr, frequentiebereik: 75Hz-21kHz. De lagere frequenties hoeven van mij niet en frequenties boven de 16kHz kan ik toch niet meer horen. Morgen meteen maar even doorgeven.

    Tegen die tijd heb ik (hoop ik) mijn Philips Radio / Cassette ook weer in de benen zodat ik die wisselaar weer kan gebruiken.
    Raymond

    MY94 Audi S2 Avant (Verkocht maar niet vergeten)
    MY90 BMW E34 ///M5
    MY85 BMW E28 ///M5

  7. #7

    Standaard

    hallo raymond ik heb jbi in mijn rs2 voor en achter zeer goed geluid groetjes paul ps groetjes aan je broer
    audi rs2 is cool

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Aantal smilies teruggebracht naar 1 i.p.v. 4/5 dezelfde op een rij, daarnaast komt interpunctie over het algemeen de leesbaarheid ten goede.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •