Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 71314151617
Resultaten 321 tot 336 van de 336

Onderwerp: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

  1. #321

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ron1986 Bekijk Berichten
    Zojuist het spul besteld via Ebay.

    @RobbiOne heb jij ook navigation achter in de auto zitten, zo ja ligt daar zo'n kabel voor de wisselaar?
    Nee, ik heb geen navigatie.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    Wil ook een YATOUR aanschaffen voor m'n A3 8P 2006.

    Moet er ook in geboord worden om de kabel er doorheen te halen of zitten er al openingen in de dashboardkast?
    Ik heb aan de linker kant met een speedboor een gat gemaakt in het plastic waardoor ik achter de radio uit kwam. Het is even een gepruts om de kabel er heen te krijgen.

  2. #322
    Cbr1000RR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    155
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Er stond pas nog een DMC op marktplaats voor 50 euro of zoiets.
    Never drive faster then your gardian angel can fly...!!
    Vagcom 11.11.3

  3. #323

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Zojuist bericht gehad dat het spul verstuurd is vanuit duitsland, verkoper bericht gestuurd of daar die 20pin audi adapter bij zat welke ik had aan geklikt Dag later kreeg ik bericht. Nee werd mij verteld aangezien ik geen 8 eur had betaald voor dat ding.. Echter ik had wel 8 eur via een directe paypal betaling overgemaakt dus niet via de standaard payment site maar direct via PP. Daar heb ik hem een transactie-kopie van gestuurd, echter nog geen bericht op gehad. Story continues, ik weet ook niet zeker of die 20pin adapter nodig is.

    Het betreft deze : ACHTUNG: Der teilweise notwendige VW/Audi 20Pin Adapter kann für günstige 8,00 Euro im Shop mit bestellt werden!! Kan iemand mij daar duidelijkheid over geven? Het betreft de concert II radio

  4. #324

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Bij de enkel dins Concert II zou het een 8-pins moeten zijn.

  5. #325

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Haha dus heb ik dat ding helemaal niet nodig..?


  6. #326
    Cbr1000RR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    155
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    klopt je gebruikt alleen de 8 pins stekker.
    Never drive faster then your gardian angel can fly...!!
    Vagcom 11.11.3

  7. #327

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Gister mijn bestelde YATOUR USB/SD Mp3 aangesloten op mijn concert II in mijn dashboard kastje gelegd. Op een of andere manier zaten er bij mij 2 setjes sleutels voor demontage bij. Ik had er een los gekocht, dus denk dat er ook een standaard bij zit.

    De 20 pins connector heb ik wel gebruikt, bij mij zat er een grote stekker op de aansluiting waar ook de cd wisselaar aangesloten moest worden (op die pinnetjes zaten geen kabels aangesloten). Deze had ik in 1ste instantie los gekoppeld alles leek te werken (navigatiegeluid, radio, alle speakers), tot ik het contact er uit trok en de radio vrolijk door speelde. Dus beetje gebrainstormd... 20pins connector erbij gepakt daar de grote stekker van Audi ingestopt.

    20120105010700_1975.jpg

    De originele kabel in de rode aansluiting gestopt, de groene en gele in de radio. De blauwe van de Yatour gebruikt. Daarna werkte het prima. Enkel ik moest het apparaat met de massa kabel tegen de radio aanhouden om te kunnen spelen, anders viel hij uit. Dus weer naar de schuur, kleine torkx schroeven draaier gepakt (ja die zit op de std. concert radio. De schroef achter bij de antenne aansluiting gebruikt, daar de massa onder geklemd.

    Daarna dashboardkastje bekeken er zat al een klein gat in (voorheen politie auto geweest), daar paste gemakkelijk de connectors door van de Yatour. Helaas moest het kastje er wel uit omdat ik er anders niet goed bij kon. Ik heb hier dopsleutel 8 of 9 voor gebruikt (meen ik). Het zijn 5 schroeven totaal 3 in het kastje en 2 onder het kastje. Daarna het zijpaneel van het kastje (bij de deur) er af halen. En dan kan het kastje er uit (hou het kastje wel met een hand vast zodat hij niet kan vallen).

    Nadat ik het kastje eruit had gehaald kwam ik tot de conclusie dat de elektrische veer (of hoe dat ding mag heten) stuk was en los gemaakt was van het dashboard kastje, tevens was het lampje ook zwart. Dus naar de Piet Heil gekeken voor beide onderdelen, enkel lampje kunnen vinden.. Naar Coen Donkers (Audi Parts Veghel) en ja ze hadden er een liggen a 25 eur, deze opgehaald daar.

    Thuis gekomen het hele spul weer gemonteerd incl. lampje en elektrische veer. Deze functioneerde nu beide ook weer (nooit geweten dat dat er inzat). De Yatour aangesloten kabels goed weggewerkt. Daarna kreeg ik een sleutel niet goed uit de radio, bleek een linker voor rechts gebruikt te zijn (let hier dus op),die heb ik met een platte schroevendraaier er weer uit te klikken. Dashboard kastje er weer terug in en spelen maar.

    Het ding ligt nu los in het kastje, hoe hebben jullie dit gemonteerd, met dubbelzijdige tape?
    Veder gewoon prima apparaat en snel, trouwens spoelen gaat ook prima (dacht ergens gelezen te hebben dat dit niet ging)

    Na enkele dagen rijden eerste 'kleine' negatieve ervaringen met het ding. Apparaat ging over slaan, nummers hoorde je 30 - 40 seconden daarna begonnen ze opnieuw of volgende track. Dacht dat formateren wellicht kon helpen, dus FAT32 geformateed icm de standaard clustergroote. Daarna nieuwe nummers erop gezet, tevens een Kingston 8 GB USB sticky er bij gedaan (de andere is 1 GB). Daar het zelfde op gezet, als test.

    De yatour pakte de Kingston niet, hij begon wel te spelen, maar geen geluid.. Dus andere stick er in, het zelfde euvel als voorheen. Ding uit het kastje gehaald, stekkertje losgemaakt. Vervolgens op de Audi radio voor de zekerheid ook de random uitgezet, daarna geen last meer ervan gehad! Heel de weg kunnen genieten van carnavalskrakers.

    Wat mij dus verbaast dat de 8 GB Kingston niet werkt.. Na wat research gedaan te hebben op t internet op het volgende tabbetje gestuiterd, deze wil ik graag met jullie delen (zie punt 10 dus!):

    Supported memory cards and USB sticks:
    1.Max 8GB (2GB is most recommended);SD card is more recommended than USB stick.

    2.Please format USB stick or SD card with FAT16 or FAT32 format before you save files and folders in USB/SD.
    3. Imposed folder naming system: CD01, CD02, CD03 ....
    Doesn't read sub-folder and gets confused with other names in root of the drive.
    4.Supports up to 15 folders (depending on the radio type) on your USB/SD.
    5.Any number of songs can be stored in each folder, but the display of most radio models can only screen 99 track titles; Saving too big file(over 50MB) in any folder may also cause intermittent performance
    6.Using music files formats other than WMA and MP3 may also cause intermittent performance.
    7. The playback order of songs is in line with their created date.
    8.Sometimes,to remove defect on software of car audio system, you may need to disconnect the battery or remove the fuse to reset the car audio system.
    9.To use the Aux-In port, it's necessary to remove the USB or SD card.

    10.YT-M06 may does not work with some of new Kingston brand USB stick.

    Bron, tevens meer informatie over o.a. het aansluiten en de besturing van de unit.

    http://www.ycarlink.com/pd_10514_USB...-Seat-Ford.htm
    Laatst gewijzigd door ron1986; 11-02-13 om 06:01.

  8. Ad
  9. #328

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    35
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Hallo allen! Heeft iemand hier ervaring met de Yatour Bluetooth module?

  10. #329
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    ik gooi deze vraag maar ff hier: sommige Densions doen het naar verluid alleen met een multifunctioneel stuur.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rick123 Bekijk Berichten
    - Dension Gateway pro BT, ..... Let er wel op dat dit systeem alleen werkt i.c.m. een multifunctioneel stuur
    kan je die dan niet vanaf de radio bedienen?
    Nee, dan pakt-ie het hele systeem niet. Ben ik ook door schade-en-schande achter gekomen.
    is het bekend welke het wel doen met bediening vanaf de radio? En hoe zit t met de Yatours?


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  11. #330

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Mijn yatour is wel te bedienen met mijn multifunctioneel stuur. (A3 8P, concert II)

  12. #331

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Weet iemand of er verschil zit in de geluidskwaliteit van de Yatour en de Xcarlink?

  13. #332
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    zo, er ook eindelijk aan toe gekomen de Yatour in de A8 (Concert) aan te sluiten. centje van een fluit: blauwe deel van ori stekker los, daar die van de Yatour op zetten, en de ori blauwe in de contra van de Yatour en klaar.

    Afhankelijk van of er een cassette in zit is de functie van de Mode knop:
    • Radio -> Yatour -> Radio -> CD Wisselaar ->
    of:
    • Radio -> Cassette -> Yatour ->

    De concert kan dus maar maximaal 3 bronnen bedienen.

    Nu dus maar eens wat muziek uitzoeken en op een SD kaart zetten

    BT heb ik nog niet geprobeerd, komt morgen wel. tegelijk met het vinden van een plekkie voor t ding. het lijkt er op dat het wel lukt om de kabel achterlangs naar t dashboardkastje te krijgen

    PS: de Audi radio's lusten toch alleen maar CD01 t/m CD06?

    btw: deze:
    -20120105010700_1975.jpg
    dus niet nodig gehad.
    Laatst gewijzigd door Henkjan; 18-03-19 om 21:17. Reden: layout aangepast


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  14. #333
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    wel balen dat t ding alleen MP3 snapt, moet ik eerst al mn FLACs gaan omzetten


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  15. #334
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    gisteren ineens dood. werd niet meer gezien door de radio. na een tijdje ineens weer wel, maar wat in het display stond klopte niet (gespeeld werd uit map CD06 track# ergens in de 50, display gaf aan CD5 TR17)... zo maar eens resetten en de massa draad goed vastmaken aan de radio, hopelijk helpt dat.

    ook vervelend is dat t ding niet gapless speelt, paar seconde pauze tussen de tracks is bij sommige albums echt storend (concerten bv, maar ook ELO's meesterwerk Eldorado wordt verziekt door de gaps)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  16. #335
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    gisteren ineens dood. werd niet meer gezien door de radio. na een tijdje ineens weer wel, maar wat in het display stond klopte niet (gespeeld werd uit map CD06 track# ergens in de 50, display gaf aan CD5 TR17)... zo maar eens resetten en de massa draad goed vastmaken aan de radio, hopelijk helpt dat.
    doet t weer gewoon, maar nu wel een aardlus, ik hoor het motortoerental (wat voor t eerst is, normaal hoor je niets in een A8)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  17. #336
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: DE oplossing! MP3 op je Concert II (of andere std. radio)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maby Bekijk Berichten
    Hallo allen! Heeft iemand hier ervaring met de Yatour Bluetooth module?
    ja...


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 71314151617

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •