Pagina 10 van 14 EersteEerste ... 67891011121314 LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 200 van de 272

Onderwerp: MMI 2G-software update topic

  1. #181

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    wie kan mij helpen om mijn mmi 2g hidden menu te activeren???
    ik woon in rotterdam en voor een vergoeding wil ik dit laten doen.
    Amietb@hotmail.com

  2. #182

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    De VAG-Com kabel waar is die ergens (online) te koop ?

  3. #183
    TheTaZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Goedemiddag mede Audi fanaten,

    Ik heb deze vraag net per ongeluk ook in het A6 subforum gepost, maar deze plek lijkt me beter.

    Heeft iemand in de buurt van regio Arnhem/Nijmegen de MMI 2G upgrade 8K0 998 961 (naar 5570) voor de A4 B8 in bezit?

    Ik heb net de 4L0 998 961 geprobeerd (eigenlijk voor A6/A8 maar volgens een aantal fora identiek aan 8K0 998 961)
    Helaas geeft 'ie een foutmelding vlak na de meta check (het is een cd-r). Zie de foutmelding hieronder.

    Bij voorbaat dank!

    display3.jpg
    IMG00227-20110425-1509.jpg
    IMG00228-20110425-1509.jpg
    IMG00229-20110425-1511.jpg
    2008 Audi A4 (B8) 3.0TDI Quattro S-Line

  4. #184
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    @Taz:
    Ik heb altijd nog gedacht / begrepen dat A4 een ander systeem heeft dan 'oude' MMI High van A6 / Q7 / A8.
    En waarom een cd-r Originele schijfjes kosten € 6... voor zo'n pietepeuterig bedrag zou ik geen risico nemen in een systeem van duizenden Euro's! Je zult niet de eerste zijn die het systeem 'ophangt', waarna de dealer begint te werken met € 600... en tot ver daarboven.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #185
    TheTaZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    @Taz:
    Ik heb altijd nog gedacht / begrepen dat A4 een ander systeem heeft dan 'oude' MMI High van A6 / Q7 / A8.
    En waarom een cd-r Originele schijfjes kosten € 6... voor zo'n pietepeuterig bedrag zou ik geen risico nemen in een systeem van duizenden Euro's! Je zult niet de eerste zijn die het systeem 'ophangt', waarna de dealer begint te werken met € 600... en tot ver daarboven.
    Je hebt gelijk ketelapper! Het gaat me niet om de 6 euro maar ik ben beetje ongeduldig soms
    ik bel de dealer meteen even.
    2008 Audi A4 (B8) 3.0TDI Quattro S-Line


  6. #186
    TheTaZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Net bij een dealer in Almere binnengelopen (reed er toevallig langs)
    Is volgens hen een werkplaatsupdate en ze mogen 'm niet verkopen, alleen voor intern gebruik in geval van storingen.

    Dus op naar de volgende!
    2008 Audi A4 (B8) 3.0TDI Quattro S-Line

  7. #187
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Of wat ik als afspraak met mijn dealer had... Dealer bestelt de update, leent 'm een dagje uit aan mij en steekt de schijfjes daarna netjes in werkplaatsmappen. Dat enkel in ruil voor steevast uitgeschreven VagCom-aanpassingen die ik via fora ontdekte. Kostte mij dus niets, dealer verkocht officieel niets en allebei gelukkig.

    Maar er zijn genoeg dealers die het onderdeelnummer gewoon leveren. Succes!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #188
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Vanmiddag de A6 Sedan van Schip geupdate. Was een erg oude software versie, maar met alleen CD1 alles werkend gekregen en de BT gehouden zoals het is.

    Dus eigenlijk de beste update die je kunt uitvoeren. Hij heeft nu NL en heliview en met de DVD2011 ook Nederlands gesproken commando's.

    En BT werkte na de update nog prima. SW versie is nu 5.1.50 (geen enkele reden om hier 5.5.70 van te maken).

    Weer een tevreden medeforummer

    En Jan: bedankt voor de goede zorgen (ook van je vriendin )
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  10. #189

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Beste Andre,

    Met draaiende motor in ongeveer een half uur met behulp van 1 CD de MMI High 2G voor mijn A6 3.2 FSI Quattro ProLine van januari 2005 probleemloos ge-update van versie 05.0.0 (SW date 25.03.04) naar SW versie 5.1.50.
    Ook vandaag - 2 dagen en ca 200 kilometer verder - nog steeds probleemloos; geen problemen met de BT telefoon module en ook niet met de navigatie.

    Ik vond het niet alleen informatief en leerzaam, maar ook erg gezellig. Nogmaals hartelijk dank en hopelijk heb je snel een mooie reden om de kurk te laten knallen.

    Groet,
    Schip

  11. #190

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Dit vind ik nu leuk aan een forum. Mekaar helpen!!

  12. #191

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Wie kan mij helpen,

    Ik heb een audi a6 2004 en wil mijn MMI op Nederlands zetten.
    Heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit.
    Ook de 3 cd's gedownload Audi_MMI_5570_3cd_set_4L0.998.961_
    Maar krijg het niet voor elkaar.
    Zie foto van de versie die ik heb.

    Alvast bedankt

    Paul
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #192
    TheTaZ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    81
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Inmiddels eindelijk de originele update CD's 8K0 998 961 (voor A4 en A5 naar s/w versie 5570) bemachtigd via zeer behulpzame dealer in Den Bosch waar ze overigens een geweldige RS5 hadden staan.. het water loopt me in de mond!

    Back on subject: Gisteren in een uur of twee alle updates op mijn A4 doorgevoerd met stationair draaiende motor. De buren stonden vol onbegrip uit het raam te kijken wat ik toch aan het doen was.

    Toen CD2 klaar was deed mijn telefoonvoorbereiding het niet meer, maar na nogmaals uitvoeren van CD2 was alles weer prima.

    Al met al prima verlopen, nog geen grote verschillen gemerkt t.o.v. versie 4690 maar in ieder geval fijn dat alles weer helemaal up-to-date is! Binnenkort aan de slag met VAGcom!
    2008 Audi A4 (B8) 3.0TDI Quattro S-Line

  14. #193
    rienka's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Hè hè, net dit hele topic effe doorgelezen.

    Eerst lezen, dan vragen. Maar goed, Ik heb donderdag een audi A6 gekocht uit 2005 (2006 ingevoerd naar Nederland). Ik heb mezelf voorgesteld in het showroom forum. Daarin de pics van de auto.

    Maar nu weet ik bijna 100% zeker dat de MMI nog niet geupdated is. De taal instelling was namelijk in het duits. En de navigatie cd, ik heb geen idee van welk jaartal die is. Nu zullen jullie zeggen, niet erg handig dat je dat niet hebt bekeken bij de koop. Inderdaad, maar ik ben dan ook een leek op dat gebied. (Naja, inmiddels al veel meer duidelijk) Ik heb voornamelijk gelet op de motorische techniek en dergelijke.

    Nu wil ik een kleine samenvatting maken van alles wat ik heb gelezen. Mijn vraag aan jullie of ik het goed begrijp en zo niet me dan even op de goeie weg helpen:

    1e Bepalen welk MMI systeem ik heb. Volgens mij heb ik MMI 2g (Link naar mp advertentie http://link.marktplaats.nl/439840355 Hierin staat een foto van het mmi systeem ingeschakeld)
    2e Software update MMI naar 5.1.50 of 5.5.70. (Weet niet echt de voordelen tov 5.1.50, maar lees wel al van problemen van versie 5.5.70)
    3e Met Vagcom instellingen terug zetten.
    4e Recente navigatie cd aanschaffen.

    Nu ben ik inmiddels al een beetje aan het shoppen geweest en je koopt op marktplaats navigatie cd's voor een heel schapppelijk prijsje. Maar is dit wel vertrouwd, kan dit schade aan het mmi systeem brengen? Voor wat betreft de update van het MMI systeem, geen ellende van marktplaats ofzo, maar gewoon via dealer aanschaffen. Of een behulpzame forummer misschien???

    Dinsdag gaan we de auto ophalen, de week erop op donderdag gaan we op vakantie, dan zou ik eea wel voor elkaar willen hebben, zou dat lukken denken jullie???

    Alvast bedankt voor de reacties.

  15. #194
    rienka's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Zo, vanmorgen om 8 uur in de auto gestapt om richting André A6 Avant te rijden. Na een bak koffie de MMI ge-updated en de navigatie! Daarna nog een lekkere bak koffie en weer richting huis. 12 uur weer thuis met een grote grijns op me gezicht. Het MMI systeem werkt perfect met Nederlands op het scherm en 3d birdview.

    André, bedankt voor de hulp!!!!
    Toen het pissen plassen werd, is het gezeik begonnen!

  16. #195
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rienka Bekijk Berichten
    Zo, vanmorgen om 8 uur in de auto gestapt om richting André A6 Avant te rijden. Na een bak koffie de MMI ge-updated en de navigatie! Daarna nog een lekkere bak koffie en weer richting huis. 12 uur weer thuis met een grote grijns op me gezicht. Het MMI systeem werkt perfect met Nederlands op het scherm en 3d birdview.

    André, bedankt voor de hulp!!!!
    Graag gedaan Daar zijn medeforummers voor.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  17. #196
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Goed om te horen dat het gelukt is! Helaas kon ik je vanuit de US niet helpen, maar die afspraak voor een kop koffie bij mij blijft staan
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  18. #197

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    7
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Ik wil ook graag mijn MMI systeem upgraden, en ja het lezen van dit onderwerp denk ik dat het mij ook moet lukken. Alleen valt mij op in de screenshots dat overal HW: H07 zie. Mijn MMI geeft HW: H08 aan. Zie ook:

    audimmi.jpg

    Weet iemand wat dit betekend? En kun je ook deze gewoon updaten.
    Laatst gewijzigd door aldersr; 06-06-11 om 22:27.

  19. #198
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aldersr Bekijk Berichten
    Ik wil ook graag mijn MMI systeem upgraden, en ja het lezen van dit onderwerp denk ik dat het mij ook moet lukken. Alleen valt mij op in de screenshots dat overal HW: H07 zie. Mijn MMI geeft HW: H08 aan.
    Weet iemand wat dit betekend? En kun je ook deze gewoon updaten.
    Benader TheTaz even. De A4 heeft andere software. Ik heb de A6 set voor de C6 modellen.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  20. #199

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    7
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    TheTaz heeft me gewezen op een online site waar ik de update cd's voor de A4 B8 kan bestellen, aangezien de dealer mij vertelde dat dit risicovol was en ze dit niet doen op verzoek. Ze doen dit alleen als er iets stuk is. En ze zeiden dat dit tegenwoordig niet meer met CD's gaat maar online.

    Nou ja de cd's zijn onderweg (22 euro vanwege verzendkosten uit duitsland). Maar is 5.5.70 de meest actuele versie van het audi MMI 2G systeem of worden ze zullen er ook nieuwe versies zijn maar dat deze alleen niet meer via cd's worden uitgeleverd? Weet iemand dit?

    En daarnaast vraag ik af of er nog meer mensen zijn met een audi mmi 2g waarin de HW: H08 aangeeft in het settings scherm.

  21. #200
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI 2G-software update topic

    5.5.70 is de laatste versie voor de A6 versie, dus ik neem aan ook voor de A4.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

Pagina 10 van 14 EersteEerste ... 67891011121314 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •