Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 272

Onderwerp: MMI 2G-software update topic

  1. #1

    Standaard MMI 2G-software update topic

    De Audi A5,A6, Allroad quattro,A8, R8 en de Q7 zijn standaard uitgerust met het MMI-systeem. Zoals bij sommige Audi rijders bekend is: verschijnen hier regelmatig software-updates voor. Deze updates omvatten o.a. taalwijzigingen en menu verbeteringen.

    Elke systeem-versie heeft een nummer die te vinden door op de knop ''car'' in te drukken in het middenconsole en vervolgens naar ''version'' te gaan rechtsonder in het scherm. Er verschijnd dan een scherm met serienummers. Het bovenste serie-nummer is het MMI-systeem
    versie. In het geval van een A6 kan dit bijvoorbeeld '' SW: C6-HU 28.3.0'' zijn.

    (in geval van engelstalige software: Nederlandse MMI werkt het zelfde).

    De huidige Nederlandse MMI-versie is per februarie 2007 al bestelbaar.
    Deze heeft het volgende serienummer: 42.2.0

    Vanaf begin 2006 kunnen de volgende nummers mogelijk zijn:

    28.3.0
    34.5.0
    36.4.0

    Het kan mogelijk zijn dat er updates ontbreken aan dit lijstje of dat ik het niet helemaal correct heb uitgelegd. ik wil dan ook vragen of jullie deze kunnen aanvullen en/of verbeteren.

    Het lijkt mij een goed idee een centraal topic te maken ontremt het MMI-systeem (updates etc.)
    zodat we elkaar op de hoogte kunnen houden van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van MMI-software.

    Op het A6 (4F) Topic is ook veel informatie te vinden

    http://autoweek.nl/forum/read.php?26,379551,page=88

    Alvast veel dank voor de bijdrage(s).

    Gr Kevin

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    even toevoeginkje...

    vanaf december 2006 af-fabriek 34.5.0
    deze versie kent nederlandse taal voor menu's (en navigatie-stem) en 3D kaartweergave bij dvd-navi.

    update voor zelfde features achteraf is 34.6.0 (ook voor af-fabriek te doen, vanwege verbeteringen in bluetooth-werking met motorola)
    deze update is sinds februari bestelbaar

    (36.4.0 is dus typefout)


    sinds een paar weken is er de laatste versie 42.2.0
    aanpassingen met name voor AMI (audi music interface) en mp3 cd-wisselaar. ook weer nieuwe versie bluetooth toestellen.
    en erg belangrijk cyrillisch schrift (russische taal) erbij...



    zie ook http://a6.stufftoread.com
    voor bestelnummers van cd's (circa E2 per stuk) en procedures voor updaten.

    NB: zelf doen omvat grote risico's! neem deze voor lief, of kies voor veiligheid en laat de dealer update doorvoeren!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    ik heb de dealer gevraagd, update geldt alleen voor MMI High. Ik heb MMI plus.
    Hij gaat verder zoeken naar mogelijkheden om de oude MMI plus dmv AMI aan een ipod te koppelen.
    (kansloos denk ik, zonder Gateway, maar we zullen zien)
    Assumption is the mother of all fuckups.

  4. #4

    Standaard

    reken er maar op dat jij de dealer gaat moeten uitleggen wat en hoe, want de meeste hebben er geen kaas van gegeten en beginnen er liever niet aan.

    Volgens mij zijn de updates voor alle MMI, niet alleen de high versie.

  5. #5

    Standaard

    @ Ketelapper:

    Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik heb inderdaad een typ-foutje gemaakt. Er kunnen inderdaad problemen voorkomen met de Bleutooth-telefoon voorbereiding . De Bleutooth-telefoon voorbereiding in onze A6 functioneerd niet helemaal naar behoren omdat de instellingen niet goed zijn voor onze Nokia toestel.
    Nog niet iedereen
    heeft het
    Audi-niveau
    bereikt...

    Sorry That's Life.


  6. #6
    haroldv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    1.308
    Kudos
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brammetje
    reken er maar op dat jij de dealer gaat moeten uitleggen wat en hoe, want de meeste hebben er geen kaas van gegeten en beginnen er liever niet aan.

    Volgens mij zijn de updates voor alle MMI, niet alleen de high versie.
    Daarvoor heb je een importeur die ondersteuning kan bieden.
    Ff afwachten, ik zie wel.
    Assumption is the mother of all fuckups.

  7. #7

    Standaard

    ben wel benieuwd hoe t afloopt.......

    De S6 is afgeleverd met standaard 3450, dus die upgrades interesseren mij ook natuurlijk, na de vakantie toch eens de locale dealer daarover aanspreken.

  8. Ad
  9. #8
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    lees allemaal vooraf zelf http://a6.stufftoread.com
    want de meeste dealers in NL weten dit zelf echt niet

    Pon probeert je ook enorm te n**ien, want tot een maand of 2 geleden, ontkenden zij update 34.6.0... ze willen namelijk liever pakketje verkopen voor E200 of E300 met nieuwe navi-dvd. terwijl update-cd maar E2 kost en (gelukkig) wel gewoon bestelbaar was. maar alleen als je het nummer al weet, want in zoekprogramma "kein Treffer"
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #9

    Standaard

    Hallo,

    Klopt het wanneer je de software update naar versie 3460 (van 1140 geloof) ik, dit inderdaad in 2 stappen moet gebeuren.

    Verder lees ik op "stufftoread" dat er ook allerlei resets via de tester uitgevoerd moeten worden om de AC etc weer via het scherm te kunnen bedienen. Hoe werkt dit als jezelf de update koopt en installeeert? Moet je dan terug naar de garage?

    m vr gr, Marcel

  11. #10
    Bertveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    61
    Posts
    684
    Kudos
    7
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI-software update topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattrola
    De Audi A5,A6, Allroad quattro,A8, R8 en de Q7 zijn standaard uitgerust met het MMI-systeem. Vanaf begin 2006 kunnen de volgende nummers mogelijk zijn:

    28.3.0
    34.5.0
    36.4.0

    Gr Kevin
    Ik heb zelf versie SW: C6-HU 28.3.006R

    en nu snap ik ook wel waarom ik mijn mobiele tel. niet kon aanmelden op de bluetooth! Het is een 6230i en die staat er waarschijnlijk gewoon niet in. Ik heb sinds kort een HTC P3300 heeft iemand hier misschien ervaring mee met aanmelden?

    Bert

  12. #11

    Standaard

    op astufftoread staan de versies en de bestelnummers voor de cd's
    eerst elke update uitvoeren.
    resetten kan je ook met een kombinatie van knoppen, die ben ik even kwijt maar staat ook ergens vermeld.

    met bluetooth kan je bijna elke gsm met bt aansluiten, en de meeste zullen toch wel een goede gebruiksmogelijkheid hebben.
    Op de duitse audi site staat meer over welke gsm's volledige of gedeeltelijke funktionaliteit hebben.

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    lees allemaal vooraf zelf http://a6.stufftoread.com
    want de meeste dealers in NL weten dit zelf echt niet

    Pon probeert je ook enorm te n**ien, want tot een maand of 2 geleden, ontkenden zij update 34.6.0... ze willen namelijk liever pakketje verkopen voor E200 of E300 met nieuwe navi-dvd. terwijl update-cd maar E2 kost en (gelukkig) wel gewoon bestelbaar was. maar alleen als je het nummer al weet, want in zoekprogramma "kein Treffer"
    Die Navi DVD moet je gewoon in Duitsland bij de Audi dealer halen.

    Kost daar € 175,= / stuk ....
    (Als je er tenminste 3 koopt zoals wij hebben gedaan.)

    Software upgrade horen ze tijdens een beurt te doen, is een integraal onderdeel van een beurt. Laat je niets anders wijsmaken.

  14. #13

    Standaard

    @ Bartveld:

    Het mobieltje van mijn opa functioneert ook niet helemaal naar behoren, dit is net als bij te wijten denk ik aan de oudere software onze A6 heeft/had ook C6-HU 28.3.006R. Onze dealer had ons proberen wijs te maken dat we de huidige in de Allroad hebben. Wanneer er weer een update verschijnt, krijg je daar bericht over :P.
    Nog niet iedereen
    heeft het
    Audi-niveau
    bereikt...

    Sorry That's Life.

  15. #14
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @quattola:
    die allroad van jouw opa heeft lang in showroom gestaan, dan. al vanaf productie eind november 2006 is 34.5.0 af fabriek geïnstalleerd.
    maakt niet uit, na updates issie helemaal bij

    update moet altijd in stapjes. van versie naar versie. informeer bij update vanaf versies OUDER DAN 28.3.0 bij de dealer! niet alle hardware-onderdelen zijn dan compatible met latere software!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  16. #15

    Standaard

    nou ik heb hier en daar bij dealers geinformeerd (Wijchen,m Veghel, Den BOsch, Eindhoven). Ik kreeg nou neit echt een warm gevoel van de aanwezige kennis......

    Ik stelde ze de simpele vraag, net als hierboven, die ok nog niet beantwoord is, of inderdaad (zaols op stufftoread wordt beschreven) de AC bediening wegvalt na sofware update en dit gereset moet worden met de tester in de garage. Kon niemand mijn een antwoord opgeven. Ik heb alle (niet officiele) software maar ben een beetje huierig dat ik dadelijk wel NL-talig en birdsview heb maar geen AC bediening op de MMI....

  17. #16
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    niet officiele software? waarom? lijkt mij gevaarlijk risico voor de auto-electronica... terwijl officiele software maar 2 euro per cd-rom kost...

    mijn auto is geupdate door De Waal Tiel (vraag John van Dalen). AC-bediening was er nog gewoon, na update. weet niet of ze er iets speciaals voor hebben gedaan. maar ik begrijp op duitse site toch dat na reset (gebeurt automatisch als auto kwartier of zo op slot staat) dat AC dan weer terug is?

    Batterie-Anzeige moet je wel echt software-matig terugzetten met VagCom, maar die functie gebruik ik toch niet.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  18. #17

    Standaard

    en nu de leken vraag, heb overal gelezen over Vag_Com, maar wat is en doet dit echt?

  19. #18
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    VagCom is het software-programma waarmee je instellingen in de auto kunt veranderen. zeg maar het Windows Configuratiescherm

    VagCom kun je zelf op een laptop installeren, en dan heb je (dure...) CanBus kabel nodig.

    VagCom staat bij de dealer op de computerkast (VAS5051, VAS5052). diagnosestekker hangt er daar ook aan.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  20. #19
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.159
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    met dank aan motor-talk.de en navplus.us extra mogelijkheden in 42.2.0 zogenaamde "hidden menu" heb ik laten vrijschakelen en nu kan ik allerlei instellingen in configuratie aanpassen. Total Toll

    bijvoorbeeld startscherm van MMI, nu met RS-logo.

    :idea: niet voor beginners... in root van computer kun je ook veel schade aanrichten!!!

    stuurgroep 07 = bedieningseenheid
    functie 12 = aanpassen
    kanaal 8
    waarde moet 1 zijn (staat standaard op 0)

    dan auto uit, en weer aan

    druk setup + car en houdt deze samen circa 5 seconden vast; dan opent zich het configuratie-menu 8)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    848
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    VagCom is het software-programma waarmee je instellingen in de auto kunt veranderen. zeg maar het Windows Configuratiescherm
    mmmm, windows configuratiescherm? Was dat het maar, :cry:
    Met VAGCOM zijn ze niet van de gebruikersvriendeleke, is meer een HEX editor uit het jaar kruik. :-D
    Audi TT Roadster 2.0Tfsi

Pagina 1 van 14 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •