Pagina 4 van 24 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 462

Onderwerp: MMI-2G Update topic

  1. #61
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Exclamation Re: hier de officiële MMI update handleiding (2 pdf's)!

    Even een algemene opmerking:

    In de instructie staat heel duidelijk dat het negeren van de instructies kan leiden tot schade aan de hardware.
    Vervolgens staat er dat tijdens de update het contact niet aan mag staan, zelfs de sleutel mag niet in het contact.
    Daarom heb je dus een acculader nodig!

    Toch wordt er in dit topic door verschillende mensen gezegd dat je de auto kunt laten lopen tijdens de update.

    Misschien dat daardoor af en toe wat schade ontstaat?
    Dus....

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    35
    Kudos
    0

    Standaard Re: hier de officiële MMI update handleiding (2 pdf's)!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4drieliter Bekijk Berichten
    Even een algemene opmerking:

    In de instructie staat heel duidelijk dat het negeren van de instructies kan leiden tot schade aan de hardware.
    Vervolgens staat er dat tijdens de update het contact niet aan mag staan, zelfs de sleutel mag niet in het contact.
    Daarom heb je dus een acculader nodig!

    Toch wordt er in dit topic door verschillende mensen gezegd dat je de auto kunt laten lopen tijdens de update.

    Misschien dat daardoor af en toe wat schade ontstaat?
    Misschien heb je wel gelijk... Weet iemand soms hoelang een update van 2120 naar 5570 duurt ?

  3. #63

    Standaard welke HD bij MMI 2G

    Wie heeft er een HD aangesloten op de MMI 2G.
    Ik had er een op zitten die een tijd lang probleemloos werkte, maar die was 1mA en die begon problemen te geven waar door het hele B&O systeem uitviel.
    Nu een usb stick(64gb) er in zitten, maar is wat klein, dus wie heeft er een goed werkend op zitten en zo ja welke, want in de manual van MMI staat Max.0,5 mA, maar als je daar in de winkel om vraagt kijken ze je aan of ze vuur zien branden.
    24 flessjes in een krat, 24 uur in een dag wat een toeval
    A4 avant 18tfsi multitr. S line int & ext. B&O panoramadak dimmende binnen- en buitenspiegel elec. Achterklep licht- en regensensor adaptieve xenon verlichting etc.

  4. #64

    Standaard Re: welke HD bij MMI 2G

    Vind je het gek, die bestaan helemaal niet? 0.5 mA is echt helemaal nix!
    Zelfs peperdure ultra zuinige SSD's trekken meer dan 100mA

    Overigens ben ik wel benieuwd hoe je een HD aan MMI 2G hangt. is daar ergens een how-to van?

  5. #65

    Standaard Re: welke HD bij MMI 2G

    via de ami
    24 flessjes in een krat, 24 uur in een dag wat een toeval
    A4 avant 18tfsi multitr. S line int & ext. B&O panoramadak dimmende binnen- en buitenspiegel elec. Achterklep licht- en regensensor adaptieve xenon verlichting etc.


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    348
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: welke HD bij MMI 2G

    Hey Jason,

    Ik heb een WD Scorpio Blue 80 GB, SATA 3 Gb/s, 8 MB Cache, 5400 RPM zie link:

    http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=515

    Die gebruikt volgens de specificaties maar 500mA bij lezen en schrijven. Ik zal later nog eens kijken want ik weet dat er ook een Seagate hard disk van 120GB op 5400RPM is en ook maar 500mA verbruikt. Een collega heeft dezelfde disk aan zijn radio gekoppeld via USB, het is geen MMI maar de meeste radio's met USB aansluiting gaan idd niet verder dan 500mA.

    Ik zal later posten wat het type nummer is van die hard disk.
    Laatst gewijzigd door Marcel[A4]; 26-07-10 om 10:12.

  7. #67

    Standaard Re: MMI Upgrade , zelf doen ?

    Ketelapper,

    Ik zag op TDI forum dat je een aantal dingen enabled had die niet standaard waren. Zoals DVD bij rijden, spiegel naar beneden, etc.. Doet een dealer dat ook voor je? Ik krijg bij Wahl woensdag mijn Audi A6 Avant TDI BE Multitronic met Navi 3G, niet de plus.. kan het daar ook mee?

    Mooie auto.. sportline gebeuren was me allemaal wat te prijzig en ik heb er een gekocht met de kop eraf. Wel S6 Velgen 2007 laten monteren, verder origineel en ik ben bezig met die twee uitlaatstukjes, dat vond ik ook nog net kunnen ;-)

    Alvast bedankt, groet. E

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    de laatste versie is 42.2.0
    in 2006 zijn er 2 versies geweest: 28.3.0 (t/m november geleverd) en 34.5.0 (vanaf november geleverd)

    34.5.0 (en hoger) biedt 3D-navigatiekaartje en Nederlandse taal voor menu's en stembegeleiding. ook verbeterde bluetooth-verbinding en meer compatible toestellen.

    42.2.0 heeft Russisch als nieuwe taal (goh, nuttig ). en ook weer verder verbeterde bluetooth etc.


    update kun je zelf doen, als je de schijf hebt. maar... ! ... !... het is riskant. je kunt onbedoeld en ongemerkt best wat verkeerd doen. de handleiding van Audi hierover, voor de dealerwerkplaats is 23 pagina's

    ik heb laatste zelf gedaan, maar met die handleiding erbij. en terugmelding van update aan fabriek moet altijd door de dealer gebeuren (webverbinding vanuit werkplaats-VagCom).

    mijn dealer heeft mij niets gerekend voor update en/of terugmelding. zeker niet als je het combineert met een onderhoudsbeurt, zou het gratis service moeten kunnen zijn. het kost ook nauwelijks tijd qua echte bediening van update, tussendoor wel wachttijd. een update kan in totaal een uur in beslag nemen.

    succes!

  8. Ad
  9. #68
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Upgrade , zelf doen ?

    Waarom worden er vragen gesteld in een topic over MMI upgrade, over hele andere zaken?

    Graag dit in een apart topic doen!!

    On topic: als ik het eerste bericht van ketelapper lees, lijkt het mij het verstandigst om het bij de dealer te laten doen. Maar dit gaf je zelf ook al aan om te laten doen.

  10. #69
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Upgrade , zelf doen ?

    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  11. #70

    Standaard Re: welke HD bij MMI 2G

    thnx, maar moet hem wel op de ami (usb) aan kunnen sluiten, dus eigenlijk bedoel ik een externe hd
    24 flessjes in een krat, 24 uur in een dag wat een toeval
    A4 avant 18tfsi multitr. S line int & ext. B&O panoramadak dimmende binnen- en buitenspiegel elec. Achterklep licht- en regensensor adaptieve xenon verlichting etc.

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    348
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: welke HD bij MMI 2G

    Jason,

    het was er even nog niet van gekomen door drukte op het werk. Dit is de hard disk van Seagate: Momentus FDE.2 (http://www.geeks.com/details.asp?inv...27AS-R&cat=HDD). Op de hard disk zelf staat +5V 0.49 A deze werkt bij een collega prima op de USB poort van zijn autoradio, ik ga er vanuit dat dit ook werkt met AMI. Je zult alleen de hard disk in een case moeten stoppen zodat je hem kunt aansluiten op USB.

    Voorbeeld: http://azerty.nl/producten/product_d...usb-zwart.html

    Daarna moet je zonder problemen deze combi kunnen aansluiten op de USB aansluiting van AMI of elke andere radio.

  13. #72

    Standaard Re: welke HD bij MMI 2G

    ok thnx, zal eens kijken
    24 flessjes in een krat, 24 uur in een dag wat een toeval
    A4 avant 18tfsi multitr. S line int & ext. B&O panoramadak dimmende binnen- en buitenspiegel elec. Achterklep licht- en regensensor adaptieve xenon verlichting etc.

  14. #73
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: welke HD bij MMI 2G

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Semtx Bekijk Berichten
    Vind je het gek, die bestaan helemaal niet? 0.5 mA is echt helemaal nix!
    Zelfs peperdure ultra zuinige SSD's trekken meer dan 100mA

    Overigens ben ik wel benieuwd hoe je een HD aan MMI 2G hangt. is daar ergens een how-to van?
    ho ho ho even googelen voor je zoiets roept, want die bestaan wel degelijk, althans 500mA of 0,5A....
    even in een behuizing stoppen en aan de AMI (in het handschoenenvakje) met USB.
    werkt prettig hoor!
    Laatst gewijzigd door cactus; 28-07-10 om 16:26.
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  15. #74

    Cool MMI navigatie plus

    Weet iemand of er mogelijkheden zijn om het MMI plus systeem te upgraden met functionaliteit van Audi Online Services. Hiermee kun je gebruik gaan maken van Google maps. Of is dit slechts voorbehouden aan de nieuwe A8 (2010).
    Hieronder de link naar Google maps en Audi Online Services:
    http://maps.google.com/support/bin/a...n&answer=75505
    https://secure-www.audi.com/com/bran...ls/myaudi.htx/

  16. #75

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI navigatie plus

    Hoe werkt dit dan? Via 3G of opslaan op HD? Want ik heb gehoord dat google maps meer dan 200T aan geheugen inneemt.
    En 3G is toch ietsje te kostelijk om telkens te gebruiken voor GPS (in België toch).
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  17. #76
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI navigatie plus

    in een A8 let je daar toch niet op

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI navigatie plus

    Bwa, wij hadden een A8 vroeger. En toch, die extra kosten om altijd op 3G te zitten zouden echt zwaar doorwegen in België.
    Tenzij je misschien een bedrijfsleider bent die nogal korting kan afdwingen bij een gsm operator .

    En ook, betalen voor je gps te gebruiken lijkt me ook een klein beetje stom. Als alle andere navigatie systemen gratis zijn in gebruik.
    Laatst gewijzigd door dobbelsteen; 18-08-10 om 14:10.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  19. #78

    Standaard Re: MMI navigatie plus

    Het gaat er niet om wat het kost, maar of het mogelijk is het MMI te upgraden met de Audi Online Services.

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI navigatie plus

    Ja sorry voor de offtopic .
    Volgens mij is het niet mogelijk, want anders ging dat ergens wel vermeld staan.
    Zelf ook wat gezocht ernaar, aangezien we ook een Q5 hebben besteld.
    En ze spreken uitsluitend over de A8. Natuurlijk, als je je een gekraakte firmware op gooit gaat het natuurlijk wel mogelijk zijn.
    Maar volgens mij is er nog niemand die dat al gemaakt heeft? En ben je wellicht ook je garantie enzo kwijt.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  21. #80
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI navigatie plus

    de A7 SB maakt ook gebruik van Google Earth.
    kennelijk hetzelfde systeem als in de A8

Pagina 4 van 24 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •