Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Ervaringen Tom Tom navigatie.

  1. #1

    Standaard Ervaringen Tom Tom navigatie.

    Hallo allemaal.

    Ik zit er aan te denken om Tom Tom navigatie aan te gaan schaffen samen met een HP Ipaq 4150. Nu ben ik op zoek naar ervaringen van medegebruikers zodat ik een makkelijkere keus kan maken. Zit tussen dvd navigatie en tom tom te twijfelen. Voordeel tom tom is dat ik hem ook als pda kan gebruiken, ben nogal onhandig met schrijfagenda's. Die geven geen signaal als ik een afspraak heb. hihi.

    Let me know.

  2. #2

    Standaard

    DVD navigatie hoef je geen kaarten te wisselen, TomTom wel.
    DVD navigatie krijgt waarschijnlijk nog een signaal van de wielen waardoor hij nog wat bij houdt wanneer je signaal wegvalt, TomTom is dan even de wegkwijt.

    TomTom is hoogstwaarschijnlijk aanzienlijk goedkoper, PDA is nog los te gebruiken (makkelijk mee te nemen uit de auto, soms ook niet geheel onbelangrijk).
    Verder zijn er leuke programmaatjes extra op te installeren, zo is de mijne zo vriendelijk om er doorheen te bleren dat er een flitspaal aan zit te komen (alleen vaste palen) en bij trajectcontrole de gemiddelde snelheid bij te houden...

    Kaarten waar TomTom gebruik van maakt zijn waarschijnlijk iets ouder dan de kaarten van DVD navigatiesystemen, al merk je er weinig van.

    TomTom is ook nog makkelijk mee te nemen in een andere auto.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    TomTom is ook nog makkelijk mee te nemen in een andere auto.
    Da's voor sommigen erg makkelijk...

    TTN komt er voor mij ook, op termijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    DVD navigatie hoef je geen kaarten te wisselen, TomTom wel.
    DVD navigatie krijgt waarschijnlijk nog een signaal van de wielen waardoor hij nog wat bij houdt wanneer je signaal wegvalt, TomTom is dan even de wegkwijt.

    TomTom is hoogstwaarschijnlijk aanzienlijk goedkoper, PDA is nog los te gebruiken (makkelijk mee te nemen uit de auto, soms ook niet geheel onbelangrijk).
    Verder zijn er leuke programmaatjes extra op te installeren, zo is de mijne zo vriendelijk om er doorheen te bleren dat er een flitspaal aan zit te komen (alleen vaste palen) en bij trajectcontrole de gemiddelde snelheid bij te houden...

    Kaarten waar TomTom gebruik van maakt zijn waarschijnlijk iets ouder dan de kaarten van DVD navigatiesystemen, al merk je er weinig van.

    TomTom is ook nog makkelijk mee te nemen in een andere auto.
    Hier kan je trouwens gratis add on's krijgen voor tom tom. Best leuk vooral de spraak besturing is grappig (zie link)
    http://www.tomtom.com/addons/index.p...238&Category=6

  5. #5

    Standaard

    Da's standaard en ik ben tevreden met de standaard stem.
    Of iemand moet ooit aan commando's van Nicky Grist kunnen komen voor TTN II :P

    Maar je hebt waarschijnlijk wat meer mogelijkheden om het helemaal naar je hand te zetten, maar aangezien het mij vooral om de functionaliteit gaat laat ik dat voor wat het is...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Da's standaard en ik ben tevreden met de standaard stem.
    Of iemand moet ooit aan commando's van Nicky Grist kunnen komen voor TTN II :P
    In het Welsh? Ik versta geen hout van wat die gast zegt...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    ik rijd al bijna 2 jaar rond met TomTom, helaas nog zonder GPS maar die zit er voor deze zomervakantie zeker aan te komen als ik met de auto naar Frankrijk ga...

    Top programmatje!
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik heb zelf tomtom op m'n pda (ipaq 3970) en een emtac crux II bleutooth ontvanger. Werkt erg goed! een leuke toevoeging is checkpoint waarmee je bv flitsers, wegrestaurants, winkels, enz. kan toevoegen.
    Het wisselen van kaarten doe ik bijna nooit, gebruik altijd de benelux en met vakantie wissel ik naar de kaart van heel europa, hierop zijn de bekende, grotere wegen aangegeven.

  10. #9
    REVZRACER's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb TomTom nu iets meer dan een jaar, ik heb de H2210 met de GPSmuis met draad.
    De bleutooth heb ik een tijdje mogen proberen maar was geen optie door de vele problemen (zelfs met de GPS update).

    Ik vind het programma niet feilloos, wanneer er veel andere programma's op je PDA "actief" staan loop TomTom2 en TomTom3 makkelijk vast.

    Tom tom is een handige optie op een PDA, wanneer je alleen de routeplanner nodig hebt of hem daar speciaal voor koop zou ik het afraden.

    Wat dan wel een mogelijkheid zou zijn is de nieuwe TomTom "GO", deze komt in de lijn van routeplanners.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt, wanneer je meer wilt weten neem dan maar contact via een PM ofzo...

    Marco
    Als 1 ring het symbool is voor eeuwigheid, hoe zit het dan wel niet als je er vier hebt?

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    TomTom is ook nog makkelijk mee te nemen in een andere auto.
    Da's voor sommigen erg makkelijk...

    TTN komt er voor mij ook, op termijn.
    Hahaha, TomTomTom..... ?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  12. #11

    Standaard

    ik rij nu al ruim 1,5 jaar met IPAQ 3870+ TOMTOM in mijn auto en ik ben er erg over te spreken. Vaak hoor ik van vastlopers maar dat overkomt mij sporadisch gewoon even een soft reset en het probleem is opgelost.

    Voor mij van de keuze vrij simpel, omdat ik regelmatig van auto wissel (elk jaar) wilde ik graag TOMTOM hebben. Het is immers vrij eenvoudig om te zetten naar een andere auto. TOMTOM is ook vrij coulant wanneer en nieuwe versie op de markt wordt gezet. TOMTOM 3 is nu op de markt en voor 49 euries kunnen huidige klanten met TOMTOM 2 hun systeem upgraden.

    pluspunten van TOMTOM 3

    + relatief goedkoop
    + eenvoudige montage
    + goedkope upgrades
    + stabiel systeem
    + hoofdwegen van Europa

    wanneer je voor TOMTOM ga koop wel een goed merk PDA, geen systeem van de ALDI !!

    past: A2 driver and present: A3 driver

  13. #12
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb ook een HP ipaq met tomtom en het werkt prima!

    en dat kaartjes verwisselen valt best mee de benelux op straatniveau past op een kaartje van 128mb, neemt ongeveer de helft in beslag en dan hou je nog ruimte over voor andere dingen.

    voor de vakantie heb ik frankrijk gedownload (ander voordeel) end ie is behoorlijk groter heb ik een kaartje van 256mb voor moeten aanschaffen, als ik op vakantie ga hoef ik dus alleen bij de belgische grens het kaartje te verwisselen (ook geen moeite).

    En een compleet tomtom setje hebje al voor zon 600 euro (goedkoopste ipaq) als je de wat betere ipaqs neemt zitje gauw op 800 euro. maar dat is altijd nog goedkoper dan een DVD navigatie van 2000 euro.

    mocht je nog specifieke vragen hebben dan hoor ik het graag... maar mijn ervaring met tomtom is zeer positief.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het enige echt grote nadeel van die afzonderlijke kaarten vind ik dat je bij grensoverschrijdende ritten met een kaart zult moeten bepalen waar je de grens over gaat en je route tot daar moet laten berekenen. Maar vooral als je eenmaal aan het rijden bent, werkt het helemaal super.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Standaard

    Maar dat is met TTN3 dus opgelost. Hier zit een overal kaart bij voor heel (west) europa. Je moet niet over de allerkleinste weggetjes een grens over gaan steken want die staan er misschien niet op.

    Maar ALLE grote wegen staan er op en ik heb een fiks aantal dorpen in het buitenland geprobeerd en dat werkte toch ZEER goed. Deze werken toch vrijwel allemaal gevonden. Ik denk dat vrijwel alle plaatsnamen > 1000 inwoners ofzo er zeker wel in staan en vooral op alle kleine weggetjes gekort is.

    Maar goed, door europe navigeer je op grote kaart (europa kaart) en als je eenmaal ter plaatse bent schakel je over op detailkaart als je die hebt.

    Standaard zit bij TTN een grote wegenkaart Europa.

  16. #15
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Ik heb een PPC met GPS antenne van de Aldi, ik heb hier ook TomTom op gezet en het bevalt me erg goed 8)
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  17. #16

    Standaard

    Ik heb al veel van jullie gelezen. Vast zijn er ook een aantal forummembers op de meeting waar ik het ff in het echt kan zien. Ben echt wel heel benieuwd.

    Heb zitten vergelijken en op andere side's gekeken en de HP IPAQ 4150 i.c.m. tomtom 3 lijkt me wel wat. Maar dan wel de niet bleutooth versie. Hoor (en lees) geregeld dat dat niet echt lekker werkt.

    De IPAQ ga ik ook voor andere doeleinden gebruiken (werk e.d.) tevens heeft deze wifi wat ik thuis ook heb en dat is weer makkelijker om met de pc te koppelen.

    Maar vertel me verder jullie ervarigen.

  18. #17
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    wifi is idd handig, kunje lekker draadloos internetten met je pda,

    bluetooth heeft mijn pda wel maar daar heb ik verder geen ervaring mee. ik gebruik gewoon een gps-muis met draad en die werkt perfect.

    je kan natuurlijk ook altijd nog een losse pda + GPs-muis en dan kunje de software kopeiren... maar das beetje illegaal enzo :wink:
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  19. #18

    Standaard

    Nou ik heb de knoop doorgehakt. Gisteren TomTom 3 i.c.m de HP Ipaq 4150 besteld. Als het goed is komt ie vrijdag en anders maandag binnen. Moet nu alleen nog ff een goeie sd kaart bestellen maar wie kan mij vertellen waar je die dingen een beetje goedkoop kan bestellen. Ik zoek er een van 256mb of 512mb. Ik heb al gezien dat de prijzen nogal varieren. Vanaf 49 euro (256mb) tot 119 euro. Voor hetzelfde merk.

    Nogmaals bedankt voor al jullie ervaringen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •