Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 51

Onderwerp: MMC card bij Navi + Audi

  1. #1
    E90N's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    943
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard MMC card bij Navi + Audi

    Heeft er nog iemand een Navi + besteld of reeds in gebruik in zijn Audi??
    Het zit namelijk zo, er zit een DVD bij en 2 uitgangen (poorten) waar je een MMC card kunt insteken om mp3 te beluisteren.
    Weet er iemand WELKE MMC ge hiervoor moet nemen, in de winkel vertelde men mij dan er 4 verschillende soorten MMC kaarten bestaan.
    (verschil van grootte o.a.)
    Bedankt voor de hulp !
    *99 VW Golf IV 1.9 TDi *02 Audi A3 8L TDi *05 Audi A3 8P 2.0 TDi S-Line *08 Audi A5 8L 2.7 TDi *12 Audi A6 Avant 2.0 TDi S-Line *15 Mercedes GLC 250 SUV AMG Line *19 Mercedes GLE 350 SUV AMG Line

  2. #2

    Standaard

    MMC zijn oude kaartjes, je moet SD kaartjes nemen deze zijn sneller uitleesbaar en je kunt ze beveiligen. NIET GROTER NEMEN dan 256 Mb per kaartje anders leest het systeem het kaartje niet

    succes ermee


    kijk anders hier even

    http://www.pdashop.nl/geheugen.php
    past: A2 driver and present: A3 driver

  3. #3
    E90N's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    943
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A2rijder.nl
    MMC zijn oude kaartjes, je moet SD kaartjes nemen deze zijn sneller uitleesbaar en je kunt ze beveiligen. NIET GROTER NEMEN dan 256 Mb per kaartje anders leest het systeem het kaartje niet

    succes ermee


    kijk anders hier even

    http://www.pdashop.nl/geheugen.php
    Bedankt voor de tip !
    Sandisks noemt da dus, hebt gij hier al ervaring mee?
    Is da kaartje compatibel op iedere pc?
    Hoe steek je da in die Navi+ ?
    *99 VW Golf IV 1.9 TDi *02 Audi A3 8L TDi *05 Audi A3 8P 2.0 TDi S-Line *08 Audi A5 8L 2.7 TDi *12 Audi A6 Avant 2.0 TDi S-Line *15 Mercedes GLC 250 SUV AMG Line *19 Mercedes GLE 350 SUV AMG Line

  4. #4

    Standaard

    koop gewoon bij dixons een "6 in 1" usb card-reader geschikt voor alle geheugenkaartjes....

    :? en hoe steek je de kaartjes in de nav plus eehhh, de voorkant eerst!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    past: A2 driver and present: A3 driver

  5. #5
    MeatBeast's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ziet het er zo uit, de nieuwe generatie DVD navigatie van Audi?

    Dus een zooi nummers op een SD (hoe groot kan je die dingen krijgen max, 512MB?) en spelen maar?

    Ik heb nu een Alpine MP3 wisselaar (op Alpine radio), dus 6 x 700MB aan MP3. Zit eigenlijk te denken aan één of ander harde schijf met een mooi managementprogje zodat je de nummers mooi kan categoriseren. Bestaat zoiets???
    Groet,

    Sjoerd


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MeatBeast
    Ziet het er zo uit, de nieuwe generatie DVD navigatie van Audi?

    Dus een zooi nummers op een SD (hoe groot kan je die dingen krijgen max, 512MB?) en spelen maar?

    Ik heb nu een Alpine MP3 wisselaar (op Alpine radio), dus 6 x 700MB aan MP3. Zit eigenlijk te denken aan één of ander harde schijf met een mooi managementprogje zodat je de nummers mooi kan categoriseren. Bestaat zoiets???

    max 256MB gaat erin schrijft iemand hierboven... SD kaarten zijn wel tot 512MB te krijgen.

    Zo'n radio bestaat (bestond) wel:

    http://www.kernelthread.com/empeg/



    Niet echt een radio maar meer een PC in radio DIN-formaat

    Naar mijn weten worden ze alleen niet meer gemaakt/verkocht..
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  7. #7
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Sommige car hifi merken hebben ook speciale hdd's die je op de wisselaar aansluiting kunt aansluiten dan kun je die met je head unit bedienen (als die dat ondersteunt)

    Kenwood heeft zo'n systeem naar mijn weten.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  8. Ad
  9. #8
    E90N's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    943
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Bij het GPS + systeem is er een DVD bijgeleverd van West-europa, maar alleen in de Engelse,Franse of Duitse taal???
    Heeft iemand een andere DVD dan deze originele??? Gaat dit ???
    *99 VW Golf IV 1.9 TDi *02 Audi A3 8L TDi *05 Audi A3 8P 2.0 TDi S-Line *08 Audi A5 8L 2.7 TDi *12 Audi A6 Avant 2.0 TDi S-Line *15 Mercedes GLC 250 SUV AMG Line *19 Mercedes GLE 350 SUV AMG Line

  10. #9
    E90N's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    943
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ondertussen heb ik de nieuwe Auto met de Navi+:
    Ik heb 2 geheugenkaartjes gekocht van 128 mB (SanDisk) en het
    werkt perfect, je kan dus EN navigeren EN mp3's beluisteren.
    De navi DVD werkt zéér snel en nauwkeurig, alles wordt tot in puntje in kaart gebracht.
    Het énige minpunt is de taal: voorlopig nog in het Engels/Frans/Duits/ ...
    maar nog niet in het Nederlands (volgend jaar waarschijnlijk).
    Dus nu laat ik me navigeren door een bevallige Engelse :-)
    De kaarten die ze tonen zijn gedetailleerd en ze laten je ook zien welke de volgende straten zijn die je gaat passeren.
    Indien je een andere weg neemt dan zij voorzien, past de navi zich zeer vlot weer aan.
    Je kunt nooit meer de weg kwijt raken !
    *99 VW Golf IV 1.9 TDi *02 Audi A3 8L TDi *05 Audi A3 8P 2.0 TDi S-Line *08 Audi A5 8L 2.7 TDi *12 Audi A6 Avant 2.0 TDi S-Line *15 Mercedes GLC 250 SUV AMG Line *19 Mercedes GLE 350 SUV AMG Line

  11. #10
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MeatBeast
    Zit eigenlijk te denken aan één of ander harde schijf met een mooi managementprogje zodat je de nummers mooi kan categoriseren. Bestaat zoiets???
    Dan moet je een "Phatnoise" nemen tot 80GB groot.

    http://www.phatnoise.com/audi

    mvg, Hans.

  12. #11
    Guest

    Standaard

    Volgens mij lopen er meerdere onderwerpen door elkaar, maar nog ff een samenvatting:

    Inderdaad moeten er SD-kaartjes in. In de handleiding staat max 256 MB per stuk inderdaad. Zeer goedkope (39 Euro voor een topmerk) zijn te koop via http://www.pcvergelijk.nl/showproduct.aspx?idx=1218

    Voor de echte leken onder ons: naast geheugenkaartjes heb je een cardreader/writer, een pc en MP3's nodig om gebruik te kunnen maken.... Volgende werkwijze:

    1. koop een cardreader/-writer voor o.a. SD-kaartjes bij Dixons etc..(bij Mediamarkt nu 1 in de aanbieding voor 15 Euro)
    2. sluit de cardreader aan op de usb-poort van je pc.
    3. stop het SD-kaartje in de cardreader
    4. kijk in je Windows Verkenner; het SD-kaartje is als externe schijf nu te zien
    4. Kopieer je MP3's naar de externe schijf ( lees: naar je SD-kaartjes dus)
    5. Haal als je klaar bent de SD-kaart uit de reader
    6. stop de SD-kaart in je MP3-speler in je Audi: hij herkent 'm en geeft de nummers. Spelen maar.

    Overigens: je kunt ook je MP3's branden op een CD, en deze in je DVD-speler plaatsen in de auto (navigatieCD eruit dus). Heb je maar liefst 700 MB MP3's, maar geen navigatie...

    Taal: alleen Nederlands beschikbaar voorlopig: http://www.audi.nl/index/home/faq/fa..._D0Lnl,00.html

    Haaggie

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haaggie
    Taal: alleen Nederlands beschikbaar voorlopig: http://www.audi.nl/index/home/faq/fa..._D0Lnl,00.html
    Haaggie
    wat bedoel je hierbij :?
    past: A2 driver and present: A3 driver

  14. #13
    Guest

    Standaard

    FAQ op site: Kan de spraakbegeleiding ook ingesteld worden in Nederlands?

    Het nieuwe navigatiesysteem plus wordt standaard geleverd met een DVD, waarop de spraakbegeleiding en menu-instelling in verschillende talen in te stellen is. Hierbij hebt u de keuze uit Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Een DVD met Nederlandse spraakbegeleiding en menu-instelling is helaas niet verkrijgbaar. Het is niet bekend wanneer dit wel het geval zal zijn.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haaggie
    Taal: alleen Nederlands beschikbaar voorlopig: http://www.audi.nl/index/home/faq/fa..._D0Lnl,00.html
    Haaggie
    Volgens mij mis ik het woord "geen"...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.nl
    Een DVD met Nederlandse spraakbegeleiding en menu-instelling is helaas niet verkrijgbaar. Het is niet bekend wanneer dit wel het geval zal zijn.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  16. #15
    Guest

    Standaard

    sorry...alleen= geen

  17. #16

    Standaard

    oke, het sprak elkaar ook al een beetje tegen
    past: A2 driver and present: A3 driver

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorningLight
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MeatBeast
    Ziet het er zo uit, de nieuwe generatie DVD navigatie van Audi?

    Dus een zooi nummers op een SD (hoe groot kan je die dingen krijgen max, 512MB?) en spelen maar?

    Ik heb nu een Alpine MP3 wisselaar (op Alpine radio), dus 6 x 700MB aan MP3. Zit eigenlijk te denken aan één of ander harde schijf met een mooi managementprogje zodat je de nummers mooi kan categoriseren. Bestaat zoiets???

    max 256MB gaat erin schrijft iemand hierboven... SD kaarten zijn wel tot 512MB te krijgen.

    Zo'n radio bestaat (bestond) wel:

    http://www.kernelthread.com/empeg/



    Niet echt een radio maar meer een PC in radio DIN-formaat

    Naar mijn weten worden ze alleen niet meer gemaakt/verkocht..
    ik heb een beetje google-werk verricht omdat ik ook graag gebruik zou willen maken van de kaartlezer in mijn toekomstige a4

    volgens mensen die het geprobeerd hebben op dit forum: http://www.tyresmoke.net/ubbthreads/...76&Main=199356
    lukt het zelfs met SD-kaartjes van 1gb

    waarschijnlijk is de handleiding mbt de kaartlezer wat verouderd.

  19. #18

    Standaard

    Zit eigenlijk te denken aan één of ander harde schijf met een mooi managementprogje zodat je de nummers mooi kan categoriseren. Bestaat zoiets???
    jazeker, en heel fraai ook. Je kan een Ipod (van Apple) aansluiten op de wisselaaraansluiting van je radio, dan herkent je radio dat apparaat als een wisselaar en kan je hem dus ook via de radio bedienen.

    Ik heb een 40 Gb Ipod, die kan je op alle manieren je nummers laten indelen, en is dus ook een mobiele MP3 speler/hard disc.

    Kost wat, maar dat geldt ook voor een wisselaar.

    Kijk eens op www.icepod.nl

    Ik heb laatst zo'n ding gekocht maar nog geen tijd gehad om 'm in te bouwen, dus bericht volgt.
    zie http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...753&highlight=

  20. #19
    E90N's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    943
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Geheugenkaartjes

    Even ter info voor de NAVI + gebruikers:
    Men kan ZONDER PROBLEEM geheugenkaartjes (om mp3 te beluisteren) gebruiken van 512mB en 1 Gb.
    Ik heb ze momenteel in het gebruik.
    Er zijn nog steeds mensen die denken dat 256mB het MAX. is, voor deze mensen is er nu duidelijkheid. ;-)

    mvg
    Egon
    *99 VW Golf IV 1.9 TDi *02 Audi A3 8L TDi *05 Audi A3 8P 2.0 TDi S-Line *08 Audi A5 8L 2.7 TDi *12 Audi A6 Avant 2.0 TDi S-Line *15 Mercedes GLC 250 SUV AMG Line *19 Mercedes GLE 350 SUV AMG Line

  21. #20
    Theo R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt Egon.

    Bij mij wordt as woensdag ook een navi Plus ingebouwd. ( bij de dealer was het veel te duur).
    Ik liep ook met dit vraagstuk rond.

    Heb je normale SD cards van bv Sandisk,Kingsrod of maakt dat niks uit. Moet je een snellere kaart kopen of zegt dat ook niks.

    Theo

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •