Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: welke CD/radio voor A4 modeljaar 2000 (b5)

  1. #1

    Standaard welke CD/radio voor A4 modeljaar 2000 (b5)

    Ik heb nu een lelijke sony radio in mijn Audi a4 2.4 zitten en wil graag een mooie radio/cd speler in de auto.
    Het liefst zou ik een originele audi concert II of Navi-plus in mijn audi hebben, maar ik heb begrepen dat je er een CAN-bus voor moet hebben en dat dit nog niet in de audi a4 tpye b5 modeljaar 2000 zit
    Ook hoor ik dat er in een concert II geen ingebouwde versterker zit en dat je met een losse versterker van bose moet gaan werken en daar heb ik geen zin in om alles los te trekken.
    Of lopen er al kabes in de A4 en hoef je enkel alles aan te sluiten?

    Kortom wie heeft er suggesties om er een mooi geheel van te maken, want die sony radio trekt mijn hele interieur naar beneden....zie de foto maar.....




    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  2. #2
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    neem eens contact op met audiparts, die hebben vaak ori radio's in de verkoop, en weten vast wel wat in je A4 in te bouwen is

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens de dealer hebben de nieuwere Audi-radio's geen lang leven, ze zijn wel mooi maar overlijden vaker dan gemiddeld.
    Probeer anders eens een Grundig of Becker. Beiden zijn niet echt goedkoop maar wel betrouwbaar en zien er beter uit dan de gemiddelde aftermarket radio.

    Maar ik ben het met je eens: niets ziet er zo goed uit als een origi-Audi-stereo.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Maar ik ben het met je eens: niets ziet er zo goed uit als een origi-Audi-stereo
    ja, in m'n cq ga ik een mooie oude Audi radio zetten (hoeft t niet te doen) en dan in t dashbordkastje een moderne met afstandsbediening (een Sony bv, die hebben zo'n handig pookje voor achter t stuur en voice guide, zodat je hoort wat je doet)

  5. #5

    Standaard

    Wat vinden jullie van deze dan, volgens mij ziet dat er wel strak uit in een Audi A4 en volgens mij is dit ook redelijk makkelijk te installeren.
    Het is een becker highspeed Navigatie systeem met ingebouwde cd speler en radio.

    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Becker is topspul, maar niet goedkoop. Vormgeving en verlichting passen inderdaad perfect in een Audi vind ik.

    Als ik het tegenover mezelf kon rechtvaardigen... en niet zeker zou weten dat het geen week zou duren voor er zo'n takkejunk mee aan de haal zou gaan...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Dat spul van becker is zeker goed.
    Sony en Jvc hebben ook een becker in hun lijn
    Ik zag in het showroom topic van Randy Bohlmeijer dat hij de sony had (op foto)
    Die ziet er ook wel strak uit.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ha die Marco,

    Nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke radio?

    Ik heb zelf veel interesse in onderstaande. Misschien iets voor jou. Nu nog te koop hier en daar voor 250 euro's



    Meer leesvoer hierover:
    http://www.grundig-car-intermedia.co...0/set_3000.htm

    Bij de weg: Wat moet zo'n Becker kosten? En is hij een beetje gebruiksvriendelijk?

    Groeten,
    Chris :x-mas:
    Huidig transport= iets anders

  10. #9

    Standaard

    He Chris jij ook hier.....
    Ja ik ben nog steeds zoekende, maar ik denk wel dat het een becker gaat worden 8)

    Tja,....ik vind die grundig persoonlijk ook niet zo mooi, ik hou niet zo van een radio in meerdere kleuren.
    Geef mij maar een strakke radio in 1 kleur met rode verlichting, dus die becker bv.

    De becker is er met en zonder navigatie, zonder navigatie (dus gewoon een radio/cd speler) kost hij meen ik 350 euro en met navigatie kost hij 1049 euro.


    Hier en link van de becker homepage, kun je een en ander nalezen:
    http://www.becker.de/beckerCC21/www_...sp?language=Nl

    Groeten,
    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  11. #10

    Standaard

    Laatste tijd een beetje druk op m'n werk waardoor ik minder op het forum zit. Rijd jouw "Beast" nog als een beest?

    Ja, Becker is mooi spul. Ik heb even een klein onderzoekje gedaan.

    Ideaal zo.n forum. Ik heb n.l. van de week met een Grundig in m'n handen staan twijfelen. Mooi dat ik hem terug gegeven heb aan de verkoper.

    Nu nog uitzoeken of ik hem met of zonder navigatie neem.

    Marco, laat mij even weten waar jou keuze uiteindelijk op valt.

    Groeten,
    Chris :x-mas:
    Huidig transport= iets anders

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Ik heb zelf veel interesse in onderstaande. Misschien iets voor jou. Nu nog te koop hier en daar voor 250 euro's

    Die heb ik in mijn 90 quattro. Is de beste radio die ik ooit gehad heb. Topontvangst, perfecte CD-weergave, uitstekende versterker.
    1 nadeel (en dat verbaast me wel): er zit geen mute-knop op. Verder mooie vormgeving, Audi-rode verlichting, handig klein frontje, beveiligingscode, knipperend LEDje bij uitgenomen front... topapparaat.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    De tekst op het schermpje schijnt hetzelfde lettertype te zijn als het lettertype in de cockpit display. En het rood is natuurlij het audi-rood.
    Dat staat wel erg mooi.

    Goed om te horen dat jij er dus goeie ervaringen mee hebt.

    Heeft er iemand ervaring met de Becker serie?

    groeten,
    Chris :x-mas:
    Huidig transport= iets anders

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Yup, ik zou 'm zo weer kopen. Kan altijd mooier natuurlijk, (Grundig AdvanceCD met regelbare verlichtingskleur en geheugen voor verkeersinfo, of zo'n dikke Becker) maar dat kost wel twee keer zoveel. En dat geld geef ik liever uit aan speakers want een topradio met takkespeakers klinkt beroerder dan een goedkpoere radio met goede speakers.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •