Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 30

Onderwerp: Keihard signaal bij verbreken Bluetooth

  1. #1

    Standaard Keihard signaal bij verbreken Bluetooth

    Hoi,

    Heb een nieuwe A4 Advance en het BNS 5.0 systeem met alle toeters en bellen werkt prima. Enige punt is dat er iedere keer als Bluetooth de verbinding met de telefoon maakt (bij starten) en afbreekt (contact uitzetten) een keihard akoustisch signaal door de boxen tettert. Weet iemand hoe dit uit te zetten is, of anders zachter te zetten is?

    Ik hoor het graag.
    Audi is een topauto, toch ?

  2. #2
    deebo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    47
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    plok...BLEEP!

    het totale volume van de luidspreker zachter zetten op de carkit helpt niet?
    anders kan in je telefoon proberen de waarschuwingstonen uit of zachter te zetten!

  3. #3

    Standaard

    Heb een nieuwe A4 Advance en het BNS 5.0 systeem met alle toeters en bellen werkt prima. Enige punt is dat er iedere keer als Bluetooth de verbinding met de telefoon maakt (bij starten) en afbreekt (contact uitzetten) een keihard akoustisch signaal door de boxen tettert. Weet iemand hoe dit uit te zetten is, of anders zachter te zetten is?
    Wellicht kan de Dealer dat. Ze konden bij mij ook de piepjes van de parkeersensoren luider zetten.

    Ik ben benieuwd.

  4. #4

    Standaard

    ik heb er ook al naar gezocht, maar niets gevonden.
    de piepjes van de parkersensoren kan gewoon via vag-com, maar daar ben ik niets tegengekomen van de carkit.

    (ik vind de piep niet zo erg, maar vind het vooral irritant dat je dan 1-2 seconden onderbrekeing van de radio hebt.)
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....

  5. #5

    Standaard

    Daar heb ik idd ook last van. Het onderbreken van de radio vind ik best alleen de harde ping is irritant. Iemand een idee hoe dat uit te schakelen is? Ik ben zelf in het bezit van een Vag-Com, dus alles is aan te passen.
    Audi, Lord Of The Rings


  6. #6
    volvos60's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    46
    Posts
    795
    Kudos
    0

    Standaard

    Is het je al gelukt?

    Heb namelijk 2 telefoons, bij de ene (nokia 6310i) als ik de verbinding verbreek heel beschaaft geluidje, maar als ik mijn andere koppel (N73) weet heel Apeldoorn het als ik mijn verbinding verbreek.

    Wat mij wel op viel: Gister de N73 gekoppeld gehad en toen ik vanmorgen de 6310i in de houder deed en wou gaan bellen stond het geluid snoeihard. Dus op de een of andere manier zorgt de N73 ervoor dat het geluid voluit wordt gezet. Zal het dan gewoon een telefooninstelling zijn?
    Stel mezelf altijd grote doelen.....Kan ik ze tenminste niet missen (loesje)

  7. #7

    Standaard

    het is mij nog niet gelukt.
    de piep is bij mij harder geworden nadat de garage mn ipodkoppeling had ingebrouwd, dus ik ben er mee terug gegaan naar de garage.
    Als ik het volume van de carkit aanpas (volumeknop tijdens het gesprek), dan is ie de keer daarop weer keihard.

    Vrijdag gaat de auto naar de garage om de radio/koppeling te laten checken...
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Dat kan liggen aan je verbinding, een niet geheel compatible phone. De samsung van mijn vrouw kan ik afregelen, door tijdens die piep de volume knop links om te draaien (zachter dus). Die blijft dan voorts zacht. Mijn iPhone echter werkt dat ook, maar zo gauw ik opnieuw start staat alles weer snoei hard....
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  10. #9

    Standaard

    nope, het blijkt te liggen aan de instellingen in de RNS-E.
    het hele signaal van de radio is anders: de volume-limitter van BOSE doet het niet meer, de radio zelf start ook harder en de bass is uit verhouding.
    Waarschijnlijk is er een verkeerde update geinstalleerd in het apparaat toen ik een andere route-DVD erin deed. Ze zijn nu op zoek welke instellingen moeten worden terug gezet...
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....

  11. #10

    Standaard

    Ik heb dezelfde vraag al een keer op het Navi-forum gezet.
    Je kunt het signaal niet aanpassen met de VAGCOM.
    Misschien idd het waarschuwingssignaal van de telefoon zelf aanpassen.
    Audi, Lord Of The Rings

  12. #11

    Standaard

    Ik hou me wel aanbevolen als iemand hier de oplossing voor weet........ 8)
    Ik heb een Nokia 6300.....
    Audi, Lord Of The Rings

  13. #12

    Standaard

    Indien je een multi-functie stuurwiel hebt op de rechtse knop duwen van de spraakbediening. Zodra je een ping hoort het volume op het stuur omlaag draaien en het probleem zou opgelost moeten zijn. Het geluid gaat niet helemaal weg maar gaat wel een stuk zachter.

  14. #13

    Standaard

    het zit in ieder geval NIET in de telefoon. Iedere telefoon levert hetzelfde probleem op.
    Het zit bij mij ook NIET in de carkit, omdat de radio en de volume ook te hard is als er geen telefoon is aangesloten mbv bluetooth.

    ik heb een multi-functie stuurwiel. Inderdaad: als je het volume omlaag draait werkt het. Alleen werkt het maar 1x. Want bij het volgende gesprek tettert dat ding weer even hard.

    intussen ben ik er dus achter dat het instellingen in de radio zelf zijn. alleen ben ik er nog niet achter welke. Het zijn volgens de dealer instellingen die worden veranderd dmv een software-update vanaf een cd-rom. VAGCOM haalt inderdaad niets uit...
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....

  15. #14

    Standaard

    @ reiniertc Heb je het geprobeerd op het moment dat de spraakbediening ping gaat om dan het volume omlaag te draaien?

  16. #15

    Standaard

    yep!
    alleen was het vroeger een ping, en is het nu meer een eehh... P I N G ! ! ! !.
    het is allemaal anders geworden sinds ik een ipod koppeling had laten inbouwen. En dus niet alleen mn telefoon, maar alles is harder.
    Zo kan ik mijn navigatievolume niet meer helemaal tot 0 terugdraairen, start mijn radio altijd hard als ik instap, is de bass te zwaar, doet de volume-limiter het niet meer enz enz enz...
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reiniertc
    yep!
    alleen was het vroeger een ping, en is het nu meer een eehh... P I N G ! ! ! !.
    het is allemaal anders geworden sinds ik een ipod koppeling had laten inbouwen. En dus niet alleen mn telefoon, maar alles is harder.
    Zo kan ik mijn navigatievolume niet meer helemaal tot 0 terugdraairen, start mijn radio altijd hard als ik instap, is de bass te zwaar, doet de volume-limiter het niet meer enz enz enz...
    Laat door de dealer controleren of de bedrading goed is aangesloten. Is er ook een interface ingebouwd die het mogelijk maakt om de wisselaar te blijven gebruiken? Op de zelfde stekker van de wisselaar/ipod ingang zit ook de bose aansluiting. Deze wordt vaak vergeten over te zetten op de nieuwe stekker aansluiting.

  18. #17

    Standaard

    laat ik nou toch naar de dealer zijn gegaan om de interface te laten inbouwen :-)

    wat bedoel je precies met het overzetten van de bose-aansluiting op de nieuwe stekker aanlsuiting?
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....

  19. #18

    Standaard

    Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar ga het proberen.
    Achter in de rns-e zit een stekker met aansluitingen voor bose en de wisselaar/ipod aansluiting. Wanneer er een ipod aansluiting naderhand wordt ingebouwd gaat de originele stekker eruit en komt de stekker van de ipod aansluiting er voor in de plaats. Op de ipod aansluiting stekker zijn niet alle posities bedraad. Daar moeten de kabels inkomen die voor de inbouw in de originele stekker zitten. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd maar het komt er op neer dat er kabels uit de oude stekker in de nieuwe stekker gestoken moeten worden.

  20. #19

    Standaard

    je bedoelt dat bij connector B pin 7 niet bedraad is bij het inbouwen? (zie foto)

    ik zal binnenkort mijn radio er eens uitwippen om te kijken waarop de ipod allemaal is aangesloten...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Een mening is net een erectie: je hebt hem zo, maar zie hem maar eens staande te houden....

  21. #20

    Standaard

    Dat bedoel ik inderdaad.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •