Pagina 4 van 13 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 249

Onderwerp: Kaart en software update MMI High

  1. #61
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.186
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    als de dealer € 100 vraagt, zou ik het hem lekker laten doen!!! is nette prijs voor het werk dat ze zullen hebben om vanuit versie-Flintstone ( ) naar 55.7.0 te gaan. en risico's bij hun, want er geldt ook nog "hoe ouder de versie, hoe groter het risico". niet alle hardware uit de eerste series kan de updates aan. voor dit bedrag adviseer ik dus de keuze voor gemak en garantie. succes
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    als de dealer € 100 vraagt, zou ik het hem lekker laten doen!!! is nette prijs voor het werk dat ze zullen hebben om vanuit versie-Flintstone ( ) naar 55.7.0 te gaan. en risico's bij hun, want er geldt ook nog "hoe ouder de versie, hoe groter het risico". niet alle hardware uit de eerste series kan de updates aan. voor dit bedrag adviseer ik dus de keuze voor gemak en garantie. succes
    Je hebt gelijk, zelfs Audi amstelveen vraagt er 60 euro voor :P
    dus ik zal maandag gelijk een afspraak maken,

    thanks voor alle hulp,
    Groetjes
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Vandaag bel ik Amstelveen , en nu zeggen ze kost je 200 euro moet je zelf doen , 200 euro voor een dvd ???
    Nou dus weer niks, weet iemand echt een goede dealer die van mmi update snapt,
    wil ik wel graag naar hun toe, omgeving Amsterdam .

    Of heeft iemand de bestel nummer van versie 1110 , dan kan ik het mischien zelf proberen,

    0500> 1110 > 5150 > 5570 zo zal ik het dan doen denk ik
    Laatst gewijzigd door bigbrothers2000; 08-06-09 om 12:47.
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Update , Na een grote onderhoud em mmi update heb ik alleen voor het mmi update 65 euro betaalt

    maar ze hadden alleen 5150 in huis, , dus geen 5570
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

  5. #65
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.639
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Nou, ben je al een eind in de goede richting!

    de 5570 cd's kosten ook geen drol en kun je nu makkelijk zelf doen.
    Nummers staan in dit draadje

    Succes!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #66
    groegee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    64
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Als ik de MMI wil updaten, moet ik dan ook de 2009 DVD kopen of draait mijn originele 2006 DVD gewoon na de update?
    A4 2016 zwart

  7. #67
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.639
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groegee Bekijk Berichten
    Als ik de MMI wil updaten, moet ik dan ook de 2009 DVD kopen of draait mijn originele 2006 DVD gewoon na de update?
    Ik neem aan dat dit geen probleem hoeft te zijn.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  8. Ad
  9. #68
    groegee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    64
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    De 3-D komt dat via MMI software of DVD?
    A4 2016 zwart

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groegee Bekijk Berichten
    De 3-D komt dat via MMI software of DVD?
    Dat komt via de mmi software update.
    A8 4H 2011 4.2 TDI Quattro

  11. #70
    groegee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    64
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Super! dank je, ga me maar es voorbereiden op de update :-)
    A4 2016 zwart

  12. #71

    Standaard

    Hallo,
    Ik ben nieuw op dit forum en heb sinds een paar dagen een A6 Avant 2.7 tdi (nov 2005)uit Duitsland geimporteerd. Ik lees dit draadje en begrijp dat de navi 2009 dvd de boel niet update. Dit verbaast mij een beetje aangezien ik dezezelfde dvd dit weekend heb laten draaien en de auto de boel heeft geupdated, ik heb nu een volledig nederlandstalig menu in mijn MMI (kleurendisplay). Telefoon,radio,cd etc etc.
    Is een mmi update nog noodzakelijk dan? Wil wel graag mp3 etc kunnen afspelen en begrijp dat daar een update voor nodig is.

    Ben zeker erg benieuwd wat de 3d view inhoudt en hoop dat iemand een plaatje kan posten. Ik kan mijn kaart namelijk nu ook in 3d bekijken( kaartje kantelt dan iets zodat het een "3d view" is.) maar weet niet of dit bedoeld wordt.

    In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
    Morgen op naar het RDW en dan eind vd week eindelijk rijden in mijn bolide!!!

  13. #72

    Standaard

    welkom op de forum

    en een mmi update en navi update is anders van elkaar maar ik denk dat jij al een van de laatste software al in je auto had, want als dat zo is kun je al van taal switchen bij de instellingen en ik neem aan dat je na navi update alles naar nederlands hebt gezet.
    en de 3d is inderdaad het kantelen van de navi kaart op de scherm en niets anders.
    suc6
    AUDI A6 4F SEDAN BJ2005

  14. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mamutskywalker Bekijk Berichten
    welkom op de forum

    en een mmi update en navi update is anders van elkaar maar ik denk dat jij al een van de laatste software al in je auto had, want als dat zo is kun je al van taal switchen bij de instellingen en ik neem aan dat je na navi update alles naar nederlands hebt gezet.
    en de 3d is inderdaad het kantelen van de navi kaart op de scherm en niets anders.
    suc6
    Dankjewel! Geen echt sschokkende 3D ervaring dus ...

    Waar kan ik mijn software versie uitlezen? maw, welk regeltje in het display?
    En biedt de laatste versie nog andere voordelen tav functionaliteit en uiterlijk? Zoals ik al aangaf zou ik graag mp3 willen spelen in de auto, zorgt de laatste update hiervoor ?

    Wederom dank

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    48
    Posts
    121
    Kudos
    2
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrcage Bekijk Berichten
    Dankjewel! Geen echt sschokkende 3D ervaring dus ...

    Waar kan ik mijn software versie uitlezen? maw, welk regeltje in het display?
    En biedt de laatste versie nog andere voordelen tav functionaliteit en uiterlijk? Zoals ik al aangaf zou ik graag mp3 willen spelen in de auto, zorgt de laatste update hiervoor ?

    Wederom dank
    Mp3 afspelen wil ik ook graag. Volgens mij is dit softwarematig niet op te lossen. Mocht dit wel zo zijn, dan hoor ik het graag. Voor zover mijn kennis reikt kan dit maar op drie manieren:

    1. Wisselen van een cd-wisselaar door een versie met mp3 functie. (dit schijnt in auto's na bouwjaar 200? standaard te zijn.)
    2. Inbouwen van een AMI (Audi music interface), waarop je vervolgens een I-pod, usb etc. kunt aansluiten.
    3. Inbouwen van een Dension Gateway 500, waarop je vervolgen een I-pod, usb etc. kunt aansluiten.

    Deze opties zijn echter vrij duur (tussen 300 & 500 euro.) en dat heb ik er eigenlijk niet voorover. '
    Softwarematige update zou natuurlijk mooi zijn. Mischien kan de firmware van de cd-wisselaar worden geupdate????
    Laatst gewijzigd door AudiArchE; 15-06-09 om 10:35.

  16. #75

    Standaard

    Hey, Ik ben net in het bezit van een audi A3 sportback 2.0tdi en wil mijn radio/navigatie update en in het nederlands.
    Wat moet ik nu doen en hoe werkt het, en waar moet ik ze kopen.
    Het is een Audi navigation plus, weet ook niet of het in het nederlands verkrijgbaar is.
    b.t.w. ik snap ook niets van de telefoon functie die er op zit (is dit bleutooth?)

  17. #76
    groegee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    64
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Nog even terug naar de MMI update zelf. Ketelapper adviseerde dat als de dealer het voor E 100 wil doen dan is dat te adviseren boven zelf doen dus Van den Udenhout in Den Bosch gevraagd.... Het antwoord:

    Het is inderdaad mogelijk om deze MMI te updaten. De werkplaats zal dan 2 of 3 CD nodig hebben om de software van het systeem zover te krijgen dat deze de nieuwe CD/ DVD kan lezen en alle informatie over kan brengen.
    Voor het updaten van de software moet u rekenen op een uur tot 1.5 uur werk.
    De CD kost 199,- deze kan u dan na de software update gebruiken
    De DVD kost 299,- deze kan u na de de software update gebruiken.

    Helaas is het niet zo dat een monteur de update van de software kan starten en dan weg kan lopen, daar hij tussentijds gegevens in moet voeren.

    Oftewel: 1 a 1,5 uur werkplaatstarief om een paar keer op ja te drukken maar daar kan ik nog mee leven. De volle mep E 299 voor de DVD daar ben ik de draad mee kwijt. Is de DVD nu wel of niet nodig als ik de 2006 versie heb?

    vast bedankt.
    A4 2016 zwart

  18. #77
    wittte
    Guest

    Standaard mmi update

    hallo hd1,

    ik had al een aantal keer contact gehad met ketelapper en die heeft me eigenlijk de opdracht gegeven om eens contact met jou te zoeken. het verhaal wat hier beneden door jou beschreven is heb ik ook last van. ik wil ook mijn auto in NL taal hebben. de 2009navi dvd heb ik al maar helaas zonder resultaat. tevens had ik van ketelapper gehoord dat jij in de buurt van eindhoven woont. zou jij mij willen helpen met het updaten van mijn audi a6 want zelf ben ik geen held met software van auto's. ketelapper zei ook al tegen mij dat jij ook de cd's daarvoor hebt.

    mvg patrice


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Sinds de aanschaf van mijn A6 4F rondgereden met de software uit 2005 en kaart van 2007. Niet dat ik hier ontevreden over was maar er waren toch zaken die mij ergerden zoals het ontbreken van de Nederlandse taal. Nu is mijn Engels redelijk goed dus dat als taal ingesteld.
    Via het forum en daaraan gelinkte bronnen vernomen dat er nieuw kaartmateriaal beschikbaar is. Navraag leverde op dat dit zo rond de 300 euri zou gaan kosten..... Oeps.
    Op voor mij onverklaarbare wijze lag er plots een DVD met dit kaartmateriaal op de mat Sinterklaas bestaat!!
    Ik dat geinstalleerd en dacht dat ik er hier mee was. Mooi niet dus. Kaarten zijn prima maar de ned. taal ontbrak. Weet ik veel dat dat bij de software zit ! $&*$%
    Nog eens wat rond gevraagd en toen bleek dat update cd zo te koop is bij dealer.
    Ik gebeld nadat ik van Ketelapper het juiste onderdeel nummer had gekregen. Stealer: ja maar meneer dat kan alleen icm de nieuwste kaart en gaat 2 uur duren en moet in de garage gebeuren. Kost da? 300 + euri. Ja daaaag dat gaan we dus niet doen.
    Nog eens overlegd met de baas van de ketel en een nieuwe poging gewaagd bij andere dealer. (merk op, hier staat dealer...)
    Oh meneer dat is software?! Ja dat klopt beste man. Ok. zie dat die in backorder staat. U hoort van mij zodra ie binnen is! Niks geen geleuter over icm kaartmateriaal, in garage etc!!
    De volgende dag al telefoon: Meneer uw cd is binnen. JOEPIE Kost da? welgeteld 2.63 euro...
    Ik als een haas in de late middag naar de dealer, afgerekend (bon en werk kost meer dan cd...), en a la casa.
    Even gecheked met ketelapper over de do's en dont's en aan de slag.
    Uit voorzorg op advies de accu lader eraan gehangen want als ie plat gaat hebbie een prob. Procedure gevolgd. bakkie er bij. Alles ok.
    Even eea checken. Toch niet alles ok... doet m'n blauwe tand t niet meer! Wel GV enz enz. Na overleg met de hulplijn (ja ja die staat voor niets...) een 2e install gedaan. Nog maar een bakkie dan..?
    Uiteindelijk was ie dan klaar met het rondsturen van de 1-en en 0-en. Maar goed dat ik net in de drivers seat zat want wat denk je ? Accu bijna leeg. Ik denk: nou daar gaan we dan.... dadelijk alles kwijt
    Lader er aan laten hangen, alles uitgeschakeld,deur dicht en naar binnen. Biertje erbij.
    Uurtje later toch maar even geprobeerd te starten. Kon mijn ongeduld/nieuwsgierigheid niet bedwingen. Sleutel er in, starten en ja hoor daar ging ie aan de gang. 20 minuten laten draaien en ondertussen MMI gechecked.
    Werkelijk alles toppie.!! oa. Kaart op 3D (geinig) en taal op nederlands.
    Telefoon en Audi konden het samen ook weer samen vinden, dus baasie blij.
    Met een tevreden gevoel te laat gaan slapen.


    Ik ben heel veel dank verschuldigd aan K en P voor hun adviezen(in willekeurige volgorde)

    Wat hebben we toch een mooi Forum met geweldige leden.

  19. #78
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.186
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    hallo!

    ja HD1 ik heb witte naar jou verwezen, omdat jij de 3cd en acculader hebt... maar ik kan de 3cd voor 55.7.0 ook gaan bestellen natuurlijk. heb ik nooit meer gedaan, omdat die laatste versie uitkwam nadat ik mijn auto had ingeruild.

    grappig om het verhaal over de telefonische hulplijn weer eens te lezen. ik herinner me ook nog dat mijn vriendin het even minder leuk vond, zo onder het eten ... ... ...


    @groegee:
    de dealer liegt. punt uit. je hoeft helemaal NIETS aan gegevens in te voeren. een enkele keer op "ja" of "doorgaan" klikken, dat is werkelijk het enige. als je even niet in de buurt bent, wacht het systeem gewoon. dan duurt de totale doorlooptijd dus alleen ietsie langer.

    de prijs die ze noemen, is inclusief nieuwe navigatie-schijf. maar die heb je echt NIET nodig. ik heb iedere softwareversie telkens uitgeprobeerd met mijn originele 2006 navigatie-dvd en tot en met 51.5.0 werkte dat allemaal gewoon met elkaar samen. ook incl. 3D kaartweergave.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  20. #79
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.639
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Vincent: geen probleem hoor! Is wel t minste wat ik kan doen.......... Mijn excuses aan de lady of the house...

    Witte: stuur mij maar een PB, dan kunnen we afspreken.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  21. #80
    groegee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    64
    Posts
    83
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ketelapper - dank voor je antwoord. Ik ga eens kijken wat de Bossche 'stealer' der van vindt....
    A4 2016 zwart

Pagina 4 van 13 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •