Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: Update Navigatie Plus / flitspaalinfo

  1. #1
    Guest

    Standaard Update Navigatie Plus / flitspaalinfo

    Vrienden,

    Ben nieuw op navigatiegebied, maar wél sinds gisteren in het gelukkige bezit van een A4 met een Navigatie +-systeem. Heb 2 vragen:

    1. wie/wat/waar c.q. is er een nieuwe versie van de navigatieDVD? Gisteren wilde ik naar een reeds 2 jaar bestaande nieuwbouwwijk, en die kende de Audi-CD in het geheel niet! Kan toch niet waar zijn?

    2. ik heb gehoord van een update van de info met alle flitspalen in Europa. Wie kan me er meer over vertellen? Hoe werkt dat updaten dan?

    Hoor graag!

    Haaggie

  2. #2

    Standaard

    Beetje karig met informatie...
    1. Werkt de Navi Plus met een DVD of een CD?
    2. CD/DVD van welk jaar.
    3. Hoe wil je informatie op een CD/DVD updaten?
    VDO heeft nu flitspalen erop staan, maar bij std. Audi heb ik er eigenlijk nog niet van gehoord.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    Guest

    Standaard info

    340@700: werkt met DVD, is nieuwste systeem (NAVI PLUS), auto is gisteren afgeleverd. Ik heb de DVD niet bij de hand, maar neem dus aan de meest recente...Dat vroeg ik me dus ook af: hoe kun je een DVD updaten (niet natuurlijk, maar hoe werkt 't dan?)

    M.a.w.: ben ik afhankelijk van Audi dat ze op hun DVD de flitspalen van Europa gaan zetten?

  4. #4

    Standaard

    Vorige heette ook gewoon Navi(gation) Plus.

    Staat er in de manual niets over het uploaden (via CF?) van POI's (point of interest)?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5
    Guest

    Standaard

    ok, wist ik niet, sorry.

    nee, ik kan er niets over vinden, hoewel de manual zeer uitgebreid (goed) en nederlands is...


  6. #6
    Guest

    Standaard

    BTW: wat is CF?

  7. #7
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Nou of je de nwste dvd hebt?
    je hebt de laatste uitvoering van de VAG dvd.
    Toen onze nw taxi (mercedes) kwam incl de nwste dvd kende zij ook niet de nwbouw wijken omdat de fabrikant een groot aantal dvd ineens koopt die speciaal herschreven zijn opdat alle info over de dealers er opstaat.
    De beste tip die zij mij konden geven koop een nw dvd van becker(mb navi) zonder dealer info. deze worden nl sneller ge-update dan de onze.
    Dus kijk ff welk systeem jij hebt (navtech of tele atlas.)en koop hiervan dan de nwste.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haaggie
    BTW: wat is CF?
    Compact Flash, maar dat was een vergissing.

    Je kon volgens mij POI's altijd al opslaan. Is alleen de vraag of je die ook van een ander medium kunt inlezen, zoals de kaartlezer die erin zit (dacht CF, maar is dus MMC/SD (MultiMediaCard/SecureDigital) ) of via een CD... Via CD schijnt bij bepaalde Becker-systemen te werken.
    Flitspalen worden normaal opgeslagen als POI, vandaar dat ik me afvroeg of er iets in de handleiding staat over het uploaden van POI's.

    Zoek of informeer anders bij de Duitse flitspaalliefhebbers (http://www.radarfalle.de).

    Offtopic:
    In welke landen mag dit wel en in welke landen is het verboden om gewaarschuwd te worden voor controles?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9
    Guest

    Standaard

    ok 340@7000, helder, Ik ga verder neuzen in de manual, maar volgens mij staat er niets over. Ervaringen zijn dus nog welkom!

    viermaal: hoe kom ik hier achter? Ik las op een ander forum dat het systeem van Aisin uit Japan komt, die ook DVD systemen aan Toyota en Alpine levert. Zie http://www.aisin-aw.co.jp/eng/s/cn/frame_cn.html. Ergens anders las ik echter Blaupunkt. En dan de gebruikte software...? Hoe kom ik hier achter?

  11. #10

    Standaard

    Gewoon kijken wat er precies op de DVD staat...

    De 'oude' systemen kwamen van Blaupunkt, de nieuwe weet ik eerlijk gezegd niet.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11
    Guest

    Standaard

    ok, op DVD staat: NAVTEQ en inderdaad Aisin (waarschijnlijk dus leverancier hardware).

    Vraag is dus of ik gewoon de nieuwste NAVTEQ-DVD kan gebruiken?

  13. #12

    Standaard

    POI laden in het systeem gaat niet, via een SD/MMC kaartje worden alleen MP3 bestanden gelezen en niks anders. Het laden van flitspalen als POI in het systeem gaat dus ook echt niet lukken.

    gewoon de flitsmeldingen in de gaten houden :wink:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haaggie
    ok, op DVD staat: NAVTEQ en inderdaad Aisin (waarschijnlijk dus leverancier hardware).

    Vraag is dus of ik gewoon de nieuwste NAVTEQ-DVD kan gebruiken?
    je moet altijd een orignele DVD gebruiken die via Audi geleverd wordt en waarschijnlijk gebruik je nu al de nieuwste die te verkrijgen is
    past: A2 driver and present: A3 driver

  14. #13
    Guest

    Standaard

    thnx...heb je zo'n beetje 't nieuwste systeem wat er is, en krijg je dit...;-) Ok, en updates van de DVD, nog suggesties hoe dat gaat werken?

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Haaggie
    thnx...heb je zo'n beetje 't nieuwste systeem wat er is, en krijg je dit...;-) Ok, en updates van de DVD, nog suggesties hoe dat gaat werken?
    updates worden vaak halfjaarlijks doorgevoerd door NAVTEQ daarna moeten deze updates gekocht worden door Aisin om er uiteindelijk een DVD van te maken die door het systeem gelezen kan worden. Een lange weg dus, het beste is om over een half jaar aan je dealer te vragen of er al een nieuwe DVD beschikbaar is. Zo`n DVD is wel erg prijzig +/- 450 euro.

    succes
    past: A2 driver and present: A3 driver

  16. #15

    Standaard

    De Blaupunkts konden toch gewoon de standaard Teleatlas CD's gebruiken (wel belangrijk of het DX of geen DX was IIRC)?
    Lekker handig, je zou toch hopen op wat standaardisatie maar klaarblijkelijk wordt het er niet handiger op (zal zo wel meer te verdienen zijn).
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  17. #16
    Guest

    Standaard

    a2rijder, bedankt!

    als er eventueel nog 'alternatieve' kanalen zijn voor zo'n DVD dan hou ik me aanbevolen...

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    De Blaupunkts konden toch gewoon de standaard Teleatlas CD's gebruiken (wel belangrijk of het DX of geen DX was IIRC)?
    Lekker handig, je zou toch hopen op wat standaardisatie maar klaarblijkelijk wordt het er niet handiger op (zal zo wel meer te verdienen zijn).
    klopt, bij het oude systeem konden idd de standaard Teleatlas CD`s gebruikt worden. Helaas is dit niet meer het geval, :? volgens mij maakt Teleatlas zelf de CD-roms en NAVTEQ niet. NAVTEQ levert alleen maar data aan bij de fabrikanten van navigatiesystemen.
    past: A2 driver and present: A3 driver

  19. #18
    Guest

    Standaard

    Kreeg deze reactie net van Navteq n.a.v. mijn opmerking over het ontbreken van een reeds 2 jaar bestaande wijk:

    NAVTEQ B.V. stelt vier maal per jaar een database ter beschikking aan systeembouwers, waaronder die van uw systeem. Twee zaken zijn daarbij van invloed op het moment waarop u uw opmerkingen terugvindt op uw CD. Ten eerste kan er een periode van drie tot zes maanden vallen tussen het moment waarop NAVTEQ de wijzigingen invoert, en het moment waarop een CD beschikbaar komt. Ten tweede bepaalt de systeembouwer welke en hoeveel van de vierjaarlijkse databases deze afneemt.

  20. #19

    Standaard

    Dus Aisin samen met Audi bepalen wanneer en hoe vaak er een update plaatsvindt. Kan 1x per 3mnd maar kan ook 1x per twee jaar :roll:
    past: A2 driver and present: A3 driver

  21. #20
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A2rijder.nl
    Dus Aisin samen met Audi bepalen wanneer en hoe vaak er een update plaatsvindt. Kan 1x per 3mnd maar kan ook 1x per twee jaar :roll:
    PRECIES!

    ook de fab. denken aan de euri's
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •