Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: vraagje over aansluiten van cd-wisselaar op boordspanning

  1. #1

    Standaard vraagje over aansluiten van cd-wisselaar op boordspanning

    Heb vandaag (na maanden van uitstellen; geen zin in) een reeds in mijn tweedehandsie aanwezige cd-wisselaar aan de praat gekregen.
    Het ding bleek geen spanning te krijgen omdat de vorige eigenaar in zijn ijver blijkbaar wat verkeerde draden doorgeknipt had.

    Nu ben ik geen ster op hifi-gebied:
    Ik heb de cd-wisselaar nu op continue-spanning gezet. Dus als de contactsleutel uit het slot is blijft er wel spanning op de wisselaar achterin de kofferbak staan.

    Moet ik nu bang zijn dat de accu toch heel langzaam gaat leeglopen en had ik de cd-wisselaar ook beter op de accessoire-stand van het contactslot kunnen aansluiten, of kan het geen kwaad op de manier zoals de boel nu aangesloten zit? In principe gebruikt zo'n wisselaar in rusttoestand toch geen stroom? Ben hier echter niet zeker van.
    Heb geen zin in een platte accu wanneer de auto een aantal dagen blijft stilstaan, dus vandaar mijn vraag.

    Graag jullie advies, alsvast bedankt.

    Groet,
    " Let's not meet by accident! "

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    als je zelf twijfeld kan je er toch een relai tussen zetten die je aanstuurt via de elk ant uitgang op je radio. Maar als de wisselaar moet functioneren om cd te wisselen met het contact af, moet deze toch ook spanning hebben?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij staat de wisselaar altijd op de constante +

    Via de wissellaar kabel word de unit aan het uit gezet.. maar als het contact uit staat kan je meestal nog wel de cassette eruit halen..

    je zou even het rust verbruik kunnen meten met een ampere meter ertussen maar ik denk dat dan enkele mA zal zijn...
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  4. #4

    Standaard

    De auto startte vanochtend -na twee dagen te hebben stilgestaan- meteen in één keer goed.
    Ben ik elk geval gerustgesteld nu. Laat de boel lekker zoals het nu is: constant +.

    Bedankt voor jullie reacties.
    " Let's not meet by accident! "

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •