Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 145

Onderwerp: Blaupunkt Bluetooth-/USB-Interface <> Gateway/XCarlink

  1. #21
    allard's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    47
    Posts
    12
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allard Bekijk Berichten
    Geen idee of mijn systeem wel op mute/phone springt als ik naar de radio luister. Ik zal het vanavond eens uitproberen.
    Mijn bovenstaande post editten ging een paar keer mis, hier even een update:

    Zowel bij het luisteren van radio als het beluisteren van mp3's springt m'n radio op 'phone' bij binnenkomende gesprekken.

    ReSa: heb je het blauwe kabeltje dat oorspronkelijk niet doorverbonden is, ook in pin 9 van het kleine stekkerblokje (dat vanaf de interface komt) gestopt?

  2. #22

    Standaard

    Als bij jullie beide de mute kabel wel verbonden is met de juiste pin op de radio, dan ligt het aan de Concert radio. Bij een Naviplus werkt het in elk geval wel automatisch... Staat ook in de handleiding dat je de mute-kabel ergens "bij moet prikken", maar waar, da's afhankelijk van je radio en de aansluitingen in je auto...

  3. #23
    allard's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    47
    Posts
    12
    Kudos
    0

    Standaard

    Fraaank: Het ligt niet aan de Concert (II). Mijn interface springt, ongeacht of ik naar de radio of mp3 luister, keurig op "phone" bij binnenkomende gesprekken en mute daarmee automatisch het geluid. Bij ReSa doet hij het voornoemde enkel als er naar mp3's geluisterd wordt.

    Wellicht dat ReSa de mute-kabel ander heeft aangesloten dan ik?

  4. #24
    ReSa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    132
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Vreemd, die kabel stond inderdaad op de tekening als 'zelf doorverbinden', maar was bij mij al opgenomen in het stekkerblokje. Die heb ik ook doorverbonden op telephone mute. Maar geen mute dus...

    Maar wat nog gekker is: de stem van mijn navigatie klonk ineens niet meer... Ik heb die groene stekker ter test ontkoppeld, zonder (tot nu toe) problemen. Zowel de module (Bluetooth en USB), als navigatie werken.
    Ik zal eens kijken of ALLEEN de telephone mute aansluiten (blauwe draad) dan wel werkt.
    2003 A4 B6 Avant 2.4 V6

  5. #25

    Standaard Flauw

    Ben benieuwd,

    trouwens ff over jouw onderschrift... "6 versnellingen, 5 zitplaatsen, 4 deuren en 3 (?) spiegels..."

    Ik tel er toch minimaal 5... ;-P


  6. #26
    ReSa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    132
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Je hebt gelijk! Draag geen make-up, dan krijg je dat he...
    2003 A4 B6 Avant 2.4 V6

  7. #27
    allard's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    47
    Posts
    12
    Kudos
    0

    Standaard

    Na het updaten van de firmware van mijn Iphone (naar 3.1.2), kan de Blaupunkt BT/USB ook mp3's vanaf de Iphone streamen. Schijnbaar zit deze AD2P-functionaliteit reeds vanaf firmwareversie 3.0 in de Iphone ingebakken.

    Hier zit één nadeel aan. Zodra ik mp3's via USB-stick wilde afspelen, begon mijn Iphone de op de telefoon aanwezige mp3's ook automatisch af te spelen en over-rulede daarmee de USB-stick.

    Oplossing: BTPS (Bluetooth Profile Selector) op de Iphone installeren en AD2P uitvinken. Hiervoor moet je overigens wel je Iphone jailbreaken en BTPS via Cydia installeren.

  8. Ad
  9. #28
    ReSa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    132
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Het is gefixed! Op het plaatje zie je het 10-polige contact waarop de adapter voor de bluetooth module moet worden aangesloten. In de adapter die je bij de Blaupunkt module koopt, zitten drie verbindingen.

    1. bij GEEN ingebouwd navigatiesysteem (BNS 4.X) kun je de adapter gewoon vastklikken, klaar.
    2. Bij ingebouwd navigatiesysteem (BNS 4.X) moet je alleen (!) de Telephone Mute of 'Stummschaltung' aansluiten.

    Gefixed!

    Wellicht een how-to post van maken?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door ReSa; 09-11-09 om 10:13.
    2003 A4 B6 Avant 2.4 V6

  10. #29

    Standaard

    How-to's zijn altijd goed, maar mensen die serieus interesse of lastige vragen hebben melden zich vast wel. De meesten hebben het kennelijk liever over XCarlink of Dension getuige het aantal posts op die berichten.

    Fijn in elk geval dat het voor jou nu goed werkt.

    Dan zijn we dus klaar volgens mij... ;-)

  11. #30

    Standaard

    Ik heb er net ook 1 besteld voor mijn A4 met concert 2 radio. Ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de bluetooth handsfree!
    Laat jullie mijn ervaringen weten.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  12. #31

    Standaard

    Ik lees nu dat ik iets van mijn iso stekker met een stanley mes moet afsnijden? Wat precies? Ik dacht dat het met de extra adapter voor audi die ik erbij heb besteld, direct zou gaan werken. Ik heb dus wel een behoefte aan een howto voor mijn concert 2.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  13. #32

    Standaard

    @Tobsie:

    Als je niks wil afsnijden of slijpen (zoals Allard heeft gedaan) dan kun je altijd opteren voor een dergelijk verloop-kabeltje. Dit kun je bij je lokale automaterialenboer gewoon vinden. Hoeft ook niet persé voor Audi te zijn, ik heb een setje gevonden voor (slik...) Opel... en ik heb gewoon de meuk er af geknipt die ik niet nodig had.

    Je auto heeft wellicht een 20 polige mini-iso stekker uit één stuk. Deze prik je in het rode gedeelte en dan combineer je de het interface met de overgebleven stekkers van je auto. De drie losse stekkers kun je namelijk aan elkaar klikken, zodat het weer één geheel wordt.

    Heb je trouwens stuurbediening? Dan moet je namelijk nog twee kabeltjes met elkaar combineren... Laat maar weten, alles komt goed!

    >>> Let wel op dat het verloopje volledig bedraad is! <<<
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Fraaank; 15-11-09 om 14:48.

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fraaank Bekijk Berichten
    @Tobsie:

    Als je niks wil afsnijden of slijpen (zoals Allard heeft gedaan) dan kun je altijd opteren voor een dergelijk verloop-kabeltje. Dit kun je bij je lokale automaterialenboer gewoon vinden. Hoeft ook niet persé voor Audi te zijn, ik heb een setje gevonden voor (slik...) Opel... en ik heb gewoon de meuk er af geknipt die ik niet nodig had.

    Je auto heeft wellicht een 20 polige mini-iso stekker uit één stuk. Deze prik je in het rode gedeelte en dan combineer je de het interface met de overgebleven stekkers van je auto. De drie losse stekkers kun je namelijk aan elkaar klikken, zodat het weer één geheel wordt.

    Heb je trouwens stuurbediening? Dan moet je namelijk nog twee kabeltjes met elkaar combineren... Laat maar weten, alles komt goed!

    >>> Let wel op dat het verloopje volledig bedraad is! <<<
    Ik heb geen stekker uit 1 stuk, dus ik kan hem opdelen en in elkaar schuiven. Ik heb wel stuurbediening.
    Als ik hem krijg, ga ik hem gelijk inbouwen en bij problemen meld ik me el weer :-))
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  15. #34

    Standaard Stuurbediening

    Als je bovenaan kijkt in de categorie "Entertainment" zie je een bericht over PIN-bezetting. Hier vind je terug (stond bij mij trouwens ook d.m.v. een sticker op m'n radio) waar alles thuis hoort. Als je stuurbediening hebt, dan zul je wellicht een groen blokje hebben waar meer kabels aan zitten.

    Als je de groene van het USB-interface zo maar vervangt in plaats van de groene uit de auto, dan werkt je stuurbediening natuurlijk niet. Ik heb de twee snoeren (geel en wit) van het groene blokje van het interface simpelweg d.m.v. een kroonsteentje parallel met de kabels op dezelfde pins verbonden op de stekker van de auto en hiermee werkt alles naar behoren.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  16. #35

    Standaard

    Ik heb het apparaat ingebouwd. Alles werkt perfect. Ik heb ook stuk van de iso stekker afgesneden.
    Alle de push-to-talk knop flikkert een klein beetje in het donker. Hebben jullie dit ook?
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  17. #36

    Standaard

    Hebben jullie trouwens ook de nieuwe software in het apparaat geladen?
    Ik heb momenteel nog de eerste versie, 7917
    De nieuwste is volgens mij 8C01
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  18. #37

    Standaard

    Ik heb hem ondertussen al geupdate.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  19. #38

    Standaard

    Ha Tobsie,

    We dachten al dat je de adapter niet binnen had gekregen! En yep, bij ons flikkert de blauwe push-to-talk button ook een beetje. Als 'ie echt knippert, dan kan hij de Bluetooth-verbinding niet maken, maar een beetje flikkeren hoort er bij.

    Uiteraard heb ik de laatste software-versie er op staan. Allard heeft alleen één versie nieuwer geupdate, geloof ik, maar niet de laatste. Het kan wel zijn dat je de laatste versie nodig hebt om USB-sticks tot 8Gb te gebruiken.

    8C01 is inderdaad de laatste versie. Welke telefoon gebruik je? Dan weten we tenminste wat er allemaal op werkt. Lukt het Bluetooth-streamen ook?

    Fijn om te horen dat 'ie ook bij jou goed werkt. Weer 'es wat anders als allemaal die troubles in die andere threads.

  20. #39

    Standaard

    Op zich heb ik een probleempje. Ik heb mijn xcarlink vervangen omdat de carkit niet goed werkte, maar ook omdat de microfoon niet meer deed in combinatie met mijn Nokia E51.
    Vanmorgen toen ik de blaupunkt aansloot met de standaard software, werkte de microfoonprima met mijn HTC snap mobiel. Ik had toen het dashboard kastje nog niet terug ingebouwd. Daarna heb ik het dasboardkastje erin gebouwd en de software geupgrade. Alles leek prima te werken, totdat ik vanavond weer pair met mijn Nokia E51. Weer werkt de microfoon niet. Het lijkt erop dat dit aan mijn Nokia E51 ligt, maar vanavond ook met een samsung van een vriend gepaired en ook hier werkt de microfoon niet.
    Vreemd verhaal. Ik zal morgen nog even met mijn HTC proberen, anders is er toch wat anders aan de hand!
    Ik zie drie opties:
    1. Nokia E51 vernielt op de een of andere manier de microfoon of zoiets
    2. Ergens kabelbreuk (maar dit is me te toevallig)
    3. Er is iets niet goed gegaan met de firmware upgrade
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  21. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tobsie Bekijk Berichten
    Op zich heb ik een probleempje. Ik heb mijn xcarlink vervangen omdat de carkit niet goed werkte, maar ook omdat de microfoon niet meer deed in combinatie met mijn Nokia E51.
    Vanmorgen toen ik de blaupunkt aansloot met de standaard software, werkte de microfoonprima met mijn HTC snap mobiel. Ik had toen het dashboard kastje nog niet terug ingebouwd. Daarna heb ik het dasboardkastje erin gebouwd en de software geupgrade. Alles leek prima te werken, totdat ik vanavond weer pair met mijn Nokia E51. Weer werkt de microfoon niet. Het lijkt erop dat dit aan mijn Nokia E51 ligt, maar vanavond ook met een samsung van een vriend gepaired en ook hier werkt de microfoon niet.
    Vreemd verhaal. Ik zal morgen nog even met mijn HTC proberen, anders is er toch wat anders aan de hand!
    Ik zie drie opties:
    1. Nokia E51 vernielt op de een of andere manier de microfoon of zoiets
    2. Ergens kabelbreuk (maar dit is me te toevallig)
    3. Er is iets niet goed gegaan met de firmware upgrade
    HTC ook getest en hetzelfde probleem. Verder de zaak even losgehaald en ik zie nergens een kabelbreuk. Ik ben er bang voor dat optie 1 de oorzaak is, maar ik kan me dit bijna niet voorstellen.
    Ik ga voor de zekerheid eerst nog ergens een andere microfoon testen en ik ga nog even proberen de firmware terug te flashen (als dit uberhaupt kan).
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •