Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 230

Onderwerp: SDHC kaart 8-16-32 GB report, Nieuwe generatie MMi + RNS-E

  1. #21
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Mijn Transcend 4 GB SD, laad in 90 seconden,

    in mijn RNS-E 2005 HW44 SW 0650

    Peet
    Mijn takeMS 4GB SD kaartje laadt in ongeveer 50 seconden (RNS-E 2005) maar echt relevant is dat niet want dat is alleen als je het kaartje in de RNS-E stopt. Normaal gesproken zit het kaartje er al in en is de laadtijd 1 sec.
    Audi A3 SB dsg.

  2. #22

    Standaard

    Is er verschil in snelheid wanneer je bv. Sandisk normaal/Ultra II of Extreme III gebruikt icm. een MMI+ 3G (harddisk).

    Vraag me af of het nodig is om snellere kaarten aan te schaffen, bv. een Sandisk Extreme III heeft een minimale schrijf- en leessnelheid van 20 MB/sec terwijl een Ultra II het met de helft van de snelheid moet doen (10MB/sec).

    Maar hoe snel is een MMI+ 3G (Harddisk). In mijn oude spiegelreflex kon ik Sandisk cf Extreme III en IV kaarten proppen maar hij werd er niet sneller van...enige voordeel is dat foto's sneller worden weggeschreven op je pc. De beperking lag dus bij de camera.

  3. #23

    Standaard

    Hallo,

    Ik heb de Kingston Secure Digital SDHC 32GB (Class 4) geprobeerd en deze werkt. Staat helemaal vol met mp3's en werkt perfect.

    Ik heb touwens een MMI 3G 2D systeem (6.5inch en 2* SDHC slot)

    Groeten,

    Edwin de Ruiter

  4. #24

    Standaard

    Update

    Nu de nieuwe MMi versie's en de nieuwe RNS-E overweg kunnen met 32 GB SDHC kaarten.
    Lijkt het me handig om in dit topic te rapporteren, welke merken SDHC kaarten daadwerkelijk werken.

    Onderscheid maken tussen de 3 systemen:
    MMi 3G-2D (geen harddisk)
    MMi 3G-3D (harddisk)
    RNS-E

    En vervolgens melden betreft de SDHC kaart, merk, 8-16-32 GB, class 2-4-6:

    REPORT, Working SDHC
    - SanDisk 16 GB, SDHC Ultra II class 4 - test Cloudies, MMi 3G HardDisk 26-07-09
    - SanDisk 16 GB, SDHC - test Ketelapper MMi 3G HardDisk 03-08-09
    - Kingston 8 GB, SDHC class 6 - test peter-a6avant MMI 3G zonder HD 04-08-2009
    - Memorex 8 GB SDHC, class 6 - test PeteW MMi3G zonder HardDisk 22-09-09
    - Scandisk 16 GB SDHC ultra II, class 4 - test PeteW MMi3G zonder HardDisk 22-09-09
    - Kingston 32 GB SDHC ,Class 4 - test hederuiter MMi3G zonder HardDisk 04-11-09
    - Transcend 16 GB SDHC, Class 6 - test nelissuh 2010 RNS-E 05-11-09
    - PNY Optima 32 GB SDHC - test tgm 2010 RNS-E 07-11-09
    - SanDisk 16 GB, SDHC Ultra II class 4 - test firestyler 2010 RNS-E 19-11-09
    - SanDisk 4 GB, SDHC MicroSD class 6 + Adapter - firestyler 2010 RNS-E 19-11-09

    Peet
    Laatst gewijzigd door Peeet; 20-11-09 om 14:08.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #25

    Thumbs up

    Hallo, ik gebruik nu 3 weken een Transcend 16GB SDHC Class 6 in mijn Seat Media System E (RNS-E 2010) en dit werkt probleemloos. Het kaartje staat voor ca. 50% vol met MP3's, en deze waren in enkele 10-tallen seconden ingelezen.

    Jammer dat de RNS-E (voor zover als ik weet) niet de optie heeft de Navi-DVD naar de SD-kaart te backuppen.
    Steel niet, de overheid duldt geen concurentie.


  6. #26

    Standaard

    Ik heb 2x SDHC 32 GB (PNY Optima) in mijn RNS-E 2010 (Audi TT) zitten. Werkt uitstekend.

  7. #27
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Is er een limiet van hoeveel nummers je op een sdhc kaart mag zetten? Want ik las dat het max 512 liedjes is? Ik heb op mn iphone iets van 2000nummers en wilde dus alles op een 16gb kaartje zetten, dat kaartje wil ik ook erin laten...gaat de MMI3g dan niet flippen? Of worden probleemloos alle 2000 nummers afgespeeld? Ik zet de nummers trouwens ook in mappen, dat is toch geen probleem?

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Is er een limiet van hoeveel nummers je op een sdhc kaart mag zetten? Want ik las dat het max 512 liedjes is? Ik heb op mn iphone iets van 2000nummers en wilde dus alles op een 16gb kaartje zetten, dat kaartje wil ik ook erin laten...gaat de MMI3g dan niet flippen? Of worden probleemloos alle 2000 nummers afgespeeld? Ik zet de nummers trouwens ook in mappen, dat is toch geen probleem?
    Limiet is er bij mijn weten niet meer met de 2010 versie. Ik heb in ieder geval 12 gb aan muziek op een 16gb SDHC card staan (geen idee hoeveel nummers) en dat gaat perfect. Netjes nrs in mappen zetten en het werkt perfect. Kleine tip download het programmatje mp3tag (gratis) en doorloop even je MP3 collectie. Kun je supersnel je metadata wijzigen en eventueel de bestandsnamen. Dan weet je gelijk dat je RNS-e de nummers op een juiste manier weer geeft.

  10. #29
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Maakt het type kaartje nog uit dan? Bijv een Sandisk 16gb Ultra, leest de MMI t kaartje dan ook sneller of het de snelheidswinst alleen bij het kopieren van pc naar kaartje.

  11. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Maakt het type kaartje nog uit dan? Bijv een Sandisk 16gb Ultra, leest de MMI t kaartje dan ook sneller of het de snelheidswinst alleen bij het kopieren van pc naar kaartje.
    Dat laatste.

  12. #31

    Standaard

    Hi Rainesh,

    Officieel mogen er maximaal 3000 bestanden op het SD kaartje gezet worden. Zover ik weet zijn alle SD kaartjes snel genoeg voor dit doel. Een SD kaartje van 8GB is voldoende om je navi DVD op te kopieren. Wel een aanrader omdat je navi dan ook sneller wordt!

  13. #32
    firestyler
    Guest

    Standaard

    SanDisk 16 GB, SDHC Ultra II class 4
    SanDisk 4 GB, SDHC MicroSD + Adapter class 6
    beide werkend op een RNS-E 2010

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PvK Bekijk Berichten
    Hi Rainesh,

    Een SD kaartje van 8GB is voldoende om je navi DVD op te kopieren. Wel een aanrader omdat je navi dan ook sneller wordt!
    Voor zover ik weet is het kopiëren van navi DVD alleen mogelijk bij MMI-3G en niet bij RNS-E.

    Daarnaast meer voor iets anders kan gebruiken als de navi data er op staat (correct me if i'm wrong). Het heeft dus geen nut om een 16GB kaartje te nemen voor navi data. Ik dat geval dus 2 kaartjes nemen, 1 voor navi en 1 voor muziek.
    Steel niet, de overheid duldt geen concurentie.

  15. #34

    Standaard

    Goedemiddag allen,

    Weten jullie toevallig of tevens mp4 (b.v. videoclips) bestanden afgespeeld kunnen worden op de RNS-E 2010?

    Alvast bedankt.

  16. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doha Bekijk Berichten
    Goedemiddag allen,

    Weten jullie toevallig of tevens mp4 (b.v. videoclips) bestanden afgespeeld kunnen worden op de RNS-E 2010?

    Alvast bedankt.
    Kan niet (iig zonder TV vrijschakeling)

  17. #36

    Standaard

    Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de navigatiedata van de MMI 3g met harddisk (3d) te kopieren naar een SDHC kaartje en deze dan te gebruiken in de MMI 3g zonder harddisk? Krijg je dan ook 3d beelden?
    Of verschillen de systemen meer dan alleen de data?
    Audi A4 2.0 tdi, 88-kw, S-edition

  18. #37

    Standaard

    Hoe zwak is de zwakste schakel?

    Ik lees dat de snelheid voor een groot gedeelte de prijs bepaald. Ze zitten nu op 30MB/s wat natuurlijk leuk is maar kan je MMI die snelheid wel aan? Heeft het wel zin om veel te betalen voor een 30MB/s kaartje of is 20MB/s ook al bizar snel?
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  19. #38

    Standaard

    werkt perfect ook in A6 levering september 2009 al zo uitgevoerd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Ik was zojuist bij de dealer, om een A4-B8 (2010) te bekijken, die werd later afgeleverd.

    De MMI heeft een nieuwe functie erbij gekregen (mod 2010)
    Nav DVD zit in de frontlader, niet meer in de kofferbak, maar dat wisten we al.

    Maar de nieuwe opties: het is nu mogelijk om alle data van de Nav DVD te kopiereren naar een SDHC kaart, 8 GB vereist.
    DVD kan uit de frontlader, deze is nu te gebruiken als muziek CD en CD MP3.

    Dit is goed nieuws, waar in het verleden bij de RNS-E en de MMi 2G op den duur problemen ontstonden, met de DVD laser.
    En problemen bij een ouder laser met zelf gebrande back-up DVD's.
    Daar zijn we nu vanaf, gewoon laden naar 8 GB SDHC slot. En de DVD staat niet meer een hele dag mee te draaien.

    In slot 2 een SDHC van 32 GB met muziek.

    Peet

  20. #39

    Standaard

    Even een vraag, kun je de DVD navigatie ook kopiëren via je pc ipv via je MMI? Dus een kwestie van de DVD backuppen?

    Alvast bedankt voor evt reacties.

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    65
    Kudos
    0

    Standaard Re: SDHC kaart 8-16-32 GB report, Nieuwe generatie MMi + RNS-E

    Hallo Nellissuh: moet hij elke keer in 'enkele 10-tallen seconden' de nummers inlezen als je kiest voor MP3 van SD? Of alleen eenmalig als je op het knopje MEDIA drukt?

    Groeten
    Onno


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nelissuh Bekijk Berichten
    Hallo, ik gebruik nu 3 weken een Transcend 16GB SDHC Class 6 in mijn Seat Media System E (RNS-E 2010) en dit werkt probleemloos. Het kaartje staat voor ca. 50% vol met MP3's, en deze waren in enkele 10-tallen seconden ingelezen.

    Jammer dat de RNS-E (voor zover als ik weet) niet de optie heeft de Navi-DVD naar de SD-kaart te backuppen.

Pagina 2 van 12 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •