Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Probleem met 12v kabel voor inbouw eigen radio

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    1
    Kudos
    0

    Standaard Probleem met 12v kabel voor inbouw eigen radio

    Hallo,

    Ik ben sinds gister de blije bezitter van een Audi a6 uit 2000. Echter wil ik nu mijn eigen radio er in zetten, maar het was helaas geen kwestie van connecters op elkaar en klaar. Ik kwam er namelijk achter dat de 12v kabel die spanning levert zodra het contact wordt aangezet nergens op aangesloten zit in de auto. Dat het dus een kabel is met een loos eind. De rest van de kabels heb ik doorgemeten en leveren wel gewoon de spanningen die ze horen te doen.

    Mijn vraag is dus, waar moet ik de 12v kabel die 12v levert zodra het contact aan gaat op aansluiten ? Ik neem aan dat ze ergens bij de climate controle unit erbij gezet kunnen worden? Maar dit weet ik niet zeker, en wil niets kapot maken, dus ik wacht even een antwoord af wat het beste is om te doen.. En hoe.


    Bij voorbaad dank!

    Rik

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    was het niet zo dat bij VAG de 2 12V stekkers andersom zaten.
    dwz de contact 12V en de continue anders om tov elkaar, of bedoel je dat niet?
    wbt de 12V, afnemen vanaf de scharette aansteker is een optie, of anders na het contactslot of zekerings kast.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    bij een audi (80 + A4) kan inderdaad de pin bezetting verkeerd omzitten, waardoor bijv. je zenders niet onthouden worden

    geschakeld en constante plus zit dan omgedraaid.

    http://www.12vhifi.nl/audiiso.html
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  4. #4

    Standaard

    ik had hetzelfde probleem met mijn A2 uit 2001, ik heb toen best lang gezocht, en wilde om storingen te voorkomen niet zomaar aan mn climatcontrol of cockpit gaan solderen met 12v.. dus heb toen bij de stekker die de deur in gaat op een gegeven moment een draadje gevonden. Deze verzorgde de spanning voor de electrische ramen, deze gaat dus niet uit als je je contact uit doet, maar deze gaat pas uit als je je contact uit doet, en ook een voordeur open gaat. Dat vond ik wel grappig eigenlijk..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •