Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 67

Onderwerp: dB-drag

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    .....Thuis is dat geen probleem... Mijn Wharfdale trekt een frequentie van 28- 30.000 Hz. (optionele tweeters erin geknutseld)
    Nou dat kan beter Chris.....ik haal thuis 10-50.000 Hz bij -3db..... :wink:

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  2. #42
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zit geloof ik op 22-44.000 Hz ... :P

    Klinkt wel lekker.....de getallen boeien me dan niet zo...
    One liter, driver's licence eater...


  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Ik zit geloof ik op 22-44.000 Hz ... :P

    Klinkt wel lekker.....de getallen boeien me dan niet zo...
    Die 10 Hz haal ik ook alleen met behulp van een hulpje ernaast hoor.... :wink:

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  4. #44
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn oren halen dat niet meer, vrees ik... :?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #45

    Standaard

    Geen idee wat ze precies doen, ik heb deze jongens plus apparatuur thuis staan.. In me muziek/hobby/pc-kamer.
    Plus een marantz SR-6300 receiver, 6*105 rms.

    Naast de auto mijn grootste hobby, misschien bijna nog wel een grotere hobby als je kijkt hoeveel tijd per dag ik met muziek bezig ben. Bijkomend voordeel kan ook veel op dit forum bezig zijn terwijl ik mijn muziek archieven bij werk, of gewoon domweg oude cd's luister.

    Weet wel dat veel van het bereik van jullie speakers voor mij niet meer hoorbaar is, die van mij gaan van 18 tot 22.000 herz volgens mij. Hoorn tweeter + 12 inch bass driver.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns


  6. #46

    Standaard

    @Klaasklapschaats, je wil niet weten wat een verschil het is hoor met die speakers...ik ben echt een audio gek en heb 2 appart installaties (home cinema en stereo appart), voor home cinema heb ik de Marantz SR8200 een beest van een verterker is dat.....maar voor muziek heb ik dus boven op zolder een apparte ruimte bestaande uit sphinx, van den hul, siltech, v. Medevoort electro staten en een Audiophysic Subwoofer.
    Op die set klinkt alles zo eng echt....en die 10Hz komt echt wel over hoor....als ik de sub uitzet mis ik gewoon iets....en de subwoofer is met de db-meter afgeregeld...ik heb dus geen verdikking in het geluid bij een bepaalde frequentie.

    Ik heb elke cd weer opnieuw mogen ervaren op zolder, zoveel nieuwe dingen gehoord die ik nooit eerder hoorde en ook een veel betere dynamiek, terwijl er beneden in de huiskamer echt een goede home cinema installatie staat met o.a. Kef Q7 speakers en een dikke SVS subwoofer...... :?

    Zelfs een CD speler kan het hele geluid op een hoger nivo tillen, ik had laatst mijn Playstation 2 aangesloten op de sphinx versterker op zolder.....het hele geluidsbeeld was vlakker geworden en het klonk gewoon minder......ik snel weer mijn 13 kilogram zware sphinx cd speler aangesloten met siltech interlink en kon gelukkig weer echt genieten.....niet normaal zoveel verschil dat uitmaakte....


    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  7. #47
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Naast de DBdrag wedstrijden waarbij zoveel mogelijk dB's gegenereerd worden, zijn er ook Sound Quality wedstrijden. Daarbij gaat het naast geluidskwaliteit (staging, imaging, liniariteit, etc.) ook om de inbouwkwaliteit. Dus gebruikte bekabeling, afwerking, creativiteit, veiligheid, showelement of juist volledige integratie in het bestaande autointerieur.
    Dit alles ingebouwd aan de richtlijnen opgesteld (rulebook) door de stichting EMMA.

    Momenteel zijn de Eurpoese finales in Boudapest aan de gang, een NL delegatie is daar aanwezig om wellicht wat bekers mee te nemen. Leuk detail...vorig jaar is een Nederlander tweede geworden in zijn klasse ineen Audi A6 Avant.
    http://www.emmanet.com/
    en de Nederlandse EMMA afdeling:
    http://www.emmanet.nl

    En als je dan een paar maanden (en vaak langer) met inbouw en optimaliseren bezig bent en dan als sjonnie wordt betiteld.. :? ..ach ze weten niet beter.
    Rob.

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    @Klaasklapschaats, je wil niet weten wat een verschil het is hoor met die speakers...ik ben echt een audio gek en heb 2 appart installaties (home cinema en stereo appart), voor home cinema heb ik de Marantz SR8200 een beest van een verterker is dat....

    Zelfs een CD speler kan het hele geluid op een hoger nivo tillen,

    Marco.
    8) Nog iemand met dezelfde hobby, ja ik ben nog aan het opbouwen komt stukje bij beetje. De receiver was al een rib uit mijn lijf zo'n 2 jaar geleden, had eerst een compleet Onkyo systeem maar wou een klasse zwaarder. Heb na wat luister werk besloten over te stappen op Marantz. Denon vond ik ook erg mooi klinken maar het design stond me minder aan... Ben het met je eens dat een cd/dvd speler veel invloed uitoefent. Dat wordt dan ook mijn volgende investering. Die andere hobby (auto) eist op het moment echter ff wat centen helaas. En dan nog eens een keer andere speakers met een subwoofer.

    Maar ik wacht liever op top kwaliteit dan dat ik nu met net te weinig budget "minder" spul moet aanschaffen. Voor de echte liefhebber zal mijn installatie uiteraard dan nog altijd kinderspel zijn maar ik zou er dan al reuze tevreden mee zijn.
    Die Marantz 8200 is echt een geweldig stuk apparatuur, ik heb onlangs even mogen spelen met de nieuwe marantz 8300. Wat een super-apparaat is dat ook zeg!! :shock: :shock:

    Over je installatie puur voor muziek wil ik het niet eens hebben... Daar zijn gewoon geen woorden voor... :shock: :shock: 8) Ok dan, 1tje SUPER!
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  10. #49
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    ...sphinx, van den hul, siltech,...

    Hey Marco, wat leuk mijn oude merken nog eens tegen te komen op een Audiforum! Welke model(len) van Sphinx heb je? En welke kabel(s).

    Groet, Michel
    RS6 C5
    A3 TDIe

  11. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    ...sphinx, van den hul, siltech,...

    Hey Marco, wat leuk mijn oude merken nog eens tegen te komen op een Audiforum! Welke model(len) van Sphinx heb je? En welke kabel(s).

    Groet, Michel
    Sphinx Project Ten Amplifier en Project Nine Mark II cd player...... :wink:
    Siltech G3 interlink.....echt klasse spul......

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  12. #51

    Standaard

    Dit begint een uiterst interesting topicje te worden...

    Quadral... zegt dat jullie ook iets

    Die hebben een bereik... standaard... ook niet mis...

    Ooit eens met mijn zwager zo'n setje aangeschaft.. Machtig...
    Huidig transport= iets anders

  13. #52
    DoubleHH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Posts
    7.265
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Quadral... zegt dat jullie ook iets
    Zeer zeker zegt mij dit iets.
    Heb zelf een set met 2 front, 2 rear, 1 center speaker en een active subwoofer van Quadral. Machtig mooi geluid vooral met DVD film en muziek.

  14. #53
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    We gaan weer fijn off-topic, he?

    Mijn hifi-dagen zijn over, je kunt je geld maar één keer uitgeven en dat gebeurt nu dus aan auto's. Ik heb alleen nog een setje fijne B&W-speakers staan. De rest is oud Sony-spul, ES wat geen ES mocht heten.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #54
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Offtopic:
    complete set van Denon....van der Hul interlinked...."custom made" speaker kabel (bananeplug, 1.8m lang en 2cm dik :P ) en Lambda speakers
    One liter, driver's licence eater...


  16. #55

    Standaard

    Dat mensen nog steeds in die interlink shit trappen Heb nu al zo vaak gemeten tests gezien, calculaties en lab-onderzoek naar zoveel hifi aspecten, maar niets wordt zo overschat als de interlink

    Maargoed, ieder z'n meug :P
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

  17. #56
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiGeLaToR
    Dat mensen nog steeds in die interlink shit trappen ...Maargoed, ieder z'n meug :P
    Gaan we weer...

    Nou ik heb V-Power in speakers gegoten en m'n DVD-speler gechipped (die draait nu 1500 toeren meer!)...
    En die interlink in m'n tank?! Je wilt het verschil niet weten! En niet te vergeten die Cyclone in m'n luchtpijp...


    Dat vreemde gevoel als jij achterover leunt, is dat je op je oren zit .

    Dat bedrijf Siltech (dat toen ook Sphinx maakte), is van mij geweest. Ik heb veel van dat spul zelf ontwikkeld. Als 10.000-en in meer dan 20 landen die kabels kopen, omdat ze het verschil enorm vinden, denk je dan niet dat misschien jouw gehoor niet zo fijngevoelig is als van sommige anderen?

    En meten kun je het wel degelijk! Maar niet als je het aan de consumentenbond vraagt.
    RS6 C5
    A3 TDIe

  18. #57

    Standaard

    [zit je te stangen mode]
    Altijd al respect gehad voor mensen die gebakken lucht voor een vermogen weten te verkopen.....
    [/zit je te stangen mode]

    Ik weet wel dat heel veel audiofielen bij die kabels zweren, neem aan dat deze mensen het wel degelijk horen. 1 en ander is natuurlijk wel afhankelijk van de kwaliteit van de apparatuur waarmee je dit meent te testen.

    Verder durf ik er niets over te zeggen omdat ik er te weinig van weet. Ik geloof namelijk ook niet meteen elk consumentenbond onderzoek, die worden naar mijn mening namelijk lang niet altijd correct uitgevoerd.

    Ik weet wel zeker dat ik liever geen films kijk op je gechipte dvd speler, ik kijk m liever op normale snelheid namelijk... 8)
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  19. #58
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Ik weet wel zeker dat ik liever geen films kijk op je gechipte dvd speler, ik kijk m liever op normale snelheid namelijk... 8)
    Ach, voor sommige films is het een zegen dattie gechipt is...(zijn ze snel over) :wink:

    [serieuze mode] Natuurlijk zijn er grote verschillen te behalen met betere en dus duurdere, kabels. Alleen, een absoluut béste kabel zal er niet zijn. Het zijn vooral combinaties van apparatuur en verbindingen die erg gunstig kunnen uitvallen. Velen horen dat en hebben er de centen (na ja, centen...) voor over.[/serieuze mode]

    Ennuh..., die cyclone in m'n luchtpijp kriebelt...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  20. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    ......Dat bedrijf Siltech (dat toen ook Sphinx maakte), is van mij geweest. .....
    Gaaf zeg.....het is echt prachtig spul Eszes.....ik geniet in ieder geval enorm van jouw spullen..... :wink:

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  21. #60
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Quadral... zegt dat jullie ook iets ...
    Machtig...
    Jazeker. Een Duitse topfabrikant. De grote modellen kunnen onder de juiste omstandigheden erg goed zijn. De goedkopere lijnen echter een stuk minder. Meer afgestemd op het 'boem/tsjing' publiek. :wink:
    RS6 C5
    A3 TDIe

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •