Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: (beetje) water in MMI control unit

  1. #1

    Standaard (beetje) water in MMI control unit

    Hi,

    Doordat een flesje dr. pepper begon te spuiten nadat ik dat had gekocht bij BP (nooit meer tanken daar) kreeg de MMI bedieningsunit in mijn A8 van 2004 nogal wat spetters. De suiker in de cola maakte de knoppen onbeweegbaar dus ik besloot klein beetje water in de gleuvjes te doen om dat suiker op te lossen. Dat werkte en de knoppen bewogen weer maar na een paar dagen kreeg de unit een eigen leven; eerst ging de radio automatisch over naar nav. Toen naar user en nu blijft ie hangen op phone. Hij gaat aan maar na 10 seconden lichten alle ledjes op en sluit het systeem af. Ik dacht als het water kortsluiting veroorzaakt kan het nooit veel zijn maar het is nu al een dag of 6 aan de gang.

    De Audi dealer heeft uitdraai gegeven wat de fabrieksmanual preekt (eerst proberen perslucht uitblazen, zo niet unit vervangen a 600 euro). Ik vind dat toch een beetje zonde en denk misschien heeft het zin om zelf die unit uit elkaar te halen en print te bekijken? Het kan echt niet veel water zijn.

    Heeft iemand anders ervaring met die e380 bedieningsunit open te maken?

    Verder: er schijnt een update voor de MMI te zijn, hij heeft inderdaad wat kleine eigenaardige foutjes. Dealer Amsterdam wil hem updaten voor 380 euro. Dealer Den Haag zet 300 euro. Is er een goedkopere manier om dat systeem te updaten?

    verder deel2: Ik wil ook graag een update van de navigatie cd-rom hebben. Dealer AMsterdam en Den Haag zijn unaniem eens: dat kost 270 euro. Kan dat goedkoper?

    Vielen dank.

  2. #2
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.174
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: (beetje) water in MMI control unit

    Dr. Pepper is de boosdoener, niet BP... Helaas is jouw verhaal herkenbaar voor mij, ook met Dr. Pepper maar niet bij BP gehaald

    Gelukkig had ik niet de klachten die jij nu hebt, ik had alleen stroeve knoppen. Ik heb toen niet de MMI-unit open gemaakt, maar wel het toetsenbord uitgebouwd en gereinigd. Dat is best wat werk, maar viel ook wel mee.

    Met unit zelf reinigen kan ik je helaas niet van advies dienen.

    Update MMI: zoek eens rond op het forum, is een heeeeeeeeeeeeeeeeeel groot topic over, inclusief bestelnummers van CD's en instructies wat te doen. Is dus zelf te doen, met juiste materiaal en kennis, voor paar euro. Maar besef ook risico's; lees je daar allemaal wel.

    Update navi: originele dealer-dvd kost de prijs die je hebt opgekregen. het kan goedkoper maar dat is dan een downloadwijze die hier niet besproken kan / mag / zal worden
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #3

    Standaard Re: (beetje) water in MMI control unit

    BP verkoopt mij flesjes die kennelijk bij het plaatsen in de koeling van het krat afgevallen zijn, of hebben en shabby supplier. Hoe dan ook ik vind dat ik van BP mag verwachten dat ik geen flesjes koolzuurhoudende drankjes geleverd krijg die door schudden onder druk staan.

    Ik heb een schema van de dealer meegekregen en het is inderdaad een behoorlijk werk om dat toetsenbordje uit de console te halen. Ik denk dat het vs de 600 euro optie (ik geloof ex inbouwkosten) het toch wel de moeite waard zal zijn.

    Tnx voor de tip over de MMI. Ik heb wat gelezen over de cd-rommetje van 2.95 maar hoe en wat te doen werd mij niet helemaal duidelijk.

    En ik wil geen illegale praktijken bespreken. Ik vroeg me gewoon af of je ergens bv een cd-rommetje van 2007 of 2008 kan overnemen van een andere Audi-eigenaar.

    Thanks voor de reply though.

  4. #4
    Giel
    Guest

    Standaard Re: (beetje) water in MMI control unit

    Ik heb hetzelfde met een blik cola gehad.
    Ik heb de unit uit de middenconsole gehaald en volledig uit elkaar gehaald.
    D.w.z. de elektronika heb ik van de kunstofdelen los geschroefd.
    Vervolgens heb ik de knoppen en plastic bovenzijde schoongemaakt en laten drogen.

    Dat werkte perfect!

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: (beetje) water in MMI control unit

    Daarom eet en drink ik niet meer in de auto... door schade en schande wijs geworden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: (beetje) water in MMI control unit

    ik rijd nogal veel en op een rit van 2 of 3 uur wil ik graag soms wat drinken.

    Anyway, Audi is ook wakker geworden want in de nieuwe A8 zit die hele bedieningsunit op de plaats waar nu de asbak zit - ver weg van bekerhouders.

    Toch hadden ze wel wat moeite kunnen nemen om die print te beschermen. Als ik de binnenkant van een Technics Sl1200 herinner...daar kan je een fles cola op leeggieten zonder dat het ding stopt met werken. Print met plastic cover, op stuts van 2 cm zodat er een hele plas vloeistof obder kan zijn zonder enige kortsluiting.

    Tnx voor de tips allemaal!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •