Ben erg benieuwd naar de uitkomst!
Heb je ze ook gevraagd foto's te maken, dan kunnen we zien hoe het eruit ziet in een A3
thx
Afdrukvoorbeeld
Ben benieuwd of die Masterlock een beetje goed zit!
En nog een evt. nadeel wat ik nog kan bedenken, het is een vrij grote hefboom.. Weet niet hoe sterk het stuurslot en stuurwiel is, maar als ze daar flink aan trekken (incl. voet tegen het dashboard).... Stuurwiel krom? Navi nog steeds weg?
Het stuurwiel is wel te verstellen natuurlijk zodat je het stuurslot tegen het scherm aan kan zetten.
Pf wat een ellende, zit er steeds meer aan te denken de hele unit er zelf telkens uit te gaan pakken.
Dat is ook erg lastig, en bovendien zijn de kabels en stekkers daar niet op gemaakt. Grote kans op beschadigingen van kabel met storingen/kortsluiting als gevolg.
Het grote aantal diefstallen van de RNS-E's heeft mij toch maar doen besluiten om er geen te nemen, ik ga wachten op de Zenec die later dit jaar uit gaat komen voor de A4. Niet dat deze niet diefstal gevoelig is, maar voor zover ik weet is deze nog niet gekraakt zoals bij de RNS-E het geval is. Sowieso gaat er bij de inbouw van de navi ook meteen een klasse 3 alarm in.
Wat is er gekraakt aan de RNS-E?
Nou gekraakt als in: gezien hoe geliefd de apparaten zijn is het mogelijk voor deze lieden om de RNS-e's weer bruikbaar te maken (kraken).
Ik heb overigens de Kenwood besteld. Wordt maandag a.s. ingebouwd en inbouwer verzekerde mij dat hij alle zaken goed kon aansluiten (stroom i.r.t. start-stop, concert boxen etc). We gaan het zien.
Ben benieuwd, ook BIS?
Eh nee dat niet. Biedt de Kenwood niet aan. Voor zover ik weet doet alleen de Zenec dit, maar die heeft geen afneembaar scherm.
Check.
Met kraken bedoel ik dat de code die je nodig hebt om het apparaat te laten werken, de beveiliging tegen diefstal, gekraakt is. Als je die niet gekraakt was, dan is het apparaat in principe onbruikbaar na diefstal, maar "ze" hebben een manier gevonden om dat te omzeilen of kraken, wat diefstal dus laat lonen.
Voor zover mij bekend is de ZENEC nog niet gekraakt (kwestie van tijd natuurlijk...) dus nog niet echt interessant voor diefstal, buiten dat beidt de ZENEC meer functionaliteit t.o.v. de RNS-E (vind ik), dus vandaar dat mijn keuze ernstig richting de ZENEC aan het gaan is.
DTW zuur zeg, en het komt ook voor mij wel heel dichtbij nu. Nu is het een leasert maar toch zijn dit vervelende ontwikkelingen. Hoe Audi hierover denkt denk ik hetzelfde als VW erover dacht. Het grappige nu wel is dat ze in het business pakket bij VW het alarm standaard nu hebben zitten.
Tja dan maar loeiend afschrik effect. Vraag me af of dieven bepalen of er een RNS-E in zit op basis van de antenne? Of dat ze gewoon audi's met zaklantaarns bekijken.
Mijn vriendin had zelfs de theorie dat sinds de klok verzet is het voor dit volk makkelijker is geworden omdat ze dan nog rond 19u (als iedereen ongeveer thuis is én het nog licht is) door de wijken kunnen lopen en de prooi identificeren. En dat daardoor er nu zo'n hausse is aan inbraken (althans dat is mijn perceptie). Haaievin zegt volgens mij namelijk niet alles, er kan dan nog steeds een goedkopere audi navi in zitten.
Heb bericht gehad van Masterlock, ze hebben bij Pon het stuurslot uitgetest op een A3.
Het slot past perfect. Zeker in combinatie met een klasse-III alarm moet het dan toch niet meer aantrekkelijk zijn om een poging te wagen.
De foto's heb ik bijgevoegd.
Het zijn foto's van hoe het slot al draaiend gemonteerd wordt en het uiteindelijke resultaat als het gemonteerd is.
Bovendien is dit weer een nieuwere versie waarbij het rode gedeelte een rubber laag heeft om beschadigingen te voorkomen.
Als je wilt weten of het ook op een ander model Audi past, dan kun je ze gewoon benaderen: verkoop [@] asfra.nl
Ze zoeken het graag voor je uit...
Hendel onder de stuurkolom lossen, en het stuur verder weg trekken / naar beneden drukken. 1 seconde vertraging...
http://cdn.getseoshop.com/i/zz6pcd/1...eveiliging.jpg
is dit nu de oplossing?