Pagina 1 van 69 123451151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 1363

Onderwerp: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

  1. #1

    Standaard Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Mannen,

    De laatste tijd zijn er alleen maar mensen die hier posten dat hun RNS-E eruit wordt gejat. Aangezien 60% hier op dit forum wel een RNS-E heeft is het misschien een idee om hier proberen een oplossing voor te vinden.

    Ik denk dat niemand zin heeft om een keer bij zijn auto aan te komen en zijn auto overhoop te zien.

    Ik heb al geprobeerd met mijn verzekering te praten over een korting als ik een klasse 2 of 3 alarm erop zou nemen, maar dat doen ze alleen bij auto's boven de 50.000,00 EUR. Heb ze nog eens uitgelegd dat mijn audio apparatuur toch wel erg diefstal gevoelig is, maar daar hadden ze geen boodschap aan... Heb wel expliciet op de polis op laten nemen dat bij diefstal van mijn navigatie systeem deze voor 100% vergoed moet worden door de verzekering.

    Wat we zouden kunnen doen is met een aantal mensen hier op het forum een grote inkoop doen waarbij we wat korting kunnen krijgen.

    Ik ben benieuwd naar het volgende:

    Heb je een RNS-E?
    Is er bij jou wel eens (geprobeerd) in te breken?
    hoe heb je je RNS-E verzekerd(staat het expliciet op de polis)?
    Heb je een Alarm?
    Zo ja welke klasse?
    Heb je interesse om met een group buy een alarm aan te schaffen met korting?
    heb je nog een andere tip?

    Ik hoop dat wel elkaar zo kunnen helpen mannen. Dit wordt te erg zo!

    Guesszzz

  2. #2
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    511
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Heb er nog geen, staat op de wishlist, maar met de meldingen over diefstal de laatste dagen, word ik niet echt vrolijk...
    Ik wil er 1 in laten bouwen en meteen een klasse 3 alarm er bij. Mijn polis kan ik voor enkele euro's uit laten breiden met een accessoire uitbreiding, wanneer er dan een goedgekeurd alarm aanwezig is, krijg je tot 5000,- euro vergoed aan de apparatuur die gestolen is (zonder alarm 1500,- max)
    Ik weet dat je heel vroeger, toen de moderne digitale radio's net in kwamen, een soort voorzet geval had, waardoor je radio leek op zo'n el cheapo ding met draaiknoppen en casettedeck, niet waard om te stelen dus. Iets verzinnen in die trant?
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  3. #3

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Ik wil er ook 1 halen.... maar die berichten hier zijn inderdaad wel reden tot twijfel.

    Kan je zo'n ding niet met een liter secondelijm vastzetten ofzo?

  4. #4
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    511
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Ja... dan splopen ze je hele dashboard om 'm er uit te halen... is niet echt een optie Een voorzetpaneeltje wat doet voorkomen of er een standaard radio in zit zou het beste werken, maar dan moet het er wel goed uit zien
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  5. #5

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Ja dat lijkt me nou net het probleem... Wat is nou iets moois om ervoor te zetten...

    Ik denk dat een alarm de beste optie is. Je protier is dan nog steeds wel gesloopt, maar de buit blijft meestal wel zitten hoor! De volgende keer komen ze in ieder geval niet meer terug!

    Ik stel nog steeds een group buy voor waarbij iemand even gaat shoppen bij verschillende audi dealers of inbouw stations. Uiteraard moet het wel een goed adres zijn. Ik wil s'nachts alleen wakker worden als er echt zo'n mongool mijn auto probeert open te breken.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Het is een beetje zorgelijk natuurlijk, zelf heb ik een leasert en dat zoekt de leasemij maar uit als het gebeurt. Tuurlijk is het nooit leuk. Overigens is de kans dat het gebeurt in mijn woonomgeving vrijwel nihil aangezien ik op een beveiligdterrein mijn auto heb staan. Maar goed compleet 100% uitsluiten doe je het niet.

    Een alarm is altijd een optie, al is het maar om af te schrikken. En meestal als ze dat door hebben komen ze niet meer terug.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  7. #7

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Goede zaak hier wat aan trachten te doen! Vraag me alleen af of het verstandig is hier massaal te gaan posten wie er zo'n ding in de auto heeft; met alle posts is het vaak eenvoudig te achterhalen waar ze dan te vinden zijn.

    Vroeger werden dieven vaak afgeschikt door een alarmsticker. Ik weet dat die gasten nergens voor terugdeinsen, maar een sticker met alarm klasse III of een knipperende LED in het dashboard (ergens in zo'n loze knop onder het apparaat) is wellicht een optie. Heb je niks aan als ze daadwerkelijk naar binnengaan, dan wil je liever een alarm zodat je zelf polshoogte kunt gaan nemen, maar toch..
    Laatst gewijzigd door Ja-Rule; 26-03-10 om 09:33.

  8. Ad
  9. #8
    depl0y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    299
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Voor de leasers onder ons (waaronder ik) is het natuurlijk iets minder een probleem, maar ik moet er niet aan denken dat voor dat soort zaken mijn auto opengebroken wordt. De heisa die je er mee hebt, naar de dealer, vervangend vervoer, de tijd die je kwijt bent.

    Ik zal in ieder geval ook eens met mijn lease maatschappij overleggen wat handig is. Ik gok dat hun liever die RNS-E een paar keer laten vervangen (door de verzekering) dan dat ze een alarm in de auto zetten.
    Audi A3 8P 2010 Sportback Pro Line Business
    Audi A3 8V Sportback Pro Line S Misano Rood

  10. #9

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Geen RNS-E kopen zonder duidelijke herkomst is ook een optie om diefstallen tegen te gaan. De mijne is nieuw gekocht indertijd.

  11. #10

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Ik heb de LM al gemaild en hun antwoord was:

    Goedenmiddag heer ###,

    hartelijk dank voor uw reactie.

    Wij ondervinden inderdaad hinder/inbraakmeldingen zoals u het omschrijft.
    Helemaal tegengaan is onmogelijk wij adviseren u dan ook indien mogelijk de auto binnen te parkeren of indien mogelijk in een beveilgde omgeving.
    Een alarm-systeem wordt gezien als een toegevoegd accesoire, het kan dan zijn dat het lease-tarief iets omhoog gaat daarom adviseren wij u daarvoor contact op te nemen met uw werkgever.
    De consequentie in dit soort gevallen is dat er een eigen risico verrekend wordt met uw werkgever omdat het een schade zonder tegenpartij betreft.
    Hoe uw werkgever verder met deze kosten omgaat is een interne afspraak tussen u en uw werkgever.

    Ik hoop u voldoende te hebben ingelicht.

    Met vriendelijke groet,
    ###

  12. #11

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    idd maw zoek het uit het interesseert ons niets...

  13. #12
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GuesszzzWho Bekijk Berichten
    idd maw zoek het uit het interesseert ons niets...
    Ik denk dat je het anders moet lezen, de kostenpost voor de lease om de auto's te voorzien van alarm is groter dan de schade.
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  14. #13
    petrov's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Posts
    114
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Ik ben ook wel voorstander van een inkoopaktie van alarmsystemen. Echter wel t liefst een clifford achtig systeem met proximitysensor die een piep geeft voor dat iemand in m'n portier staat te boren. Scheelt weer is de 2010 modelreeks ook geschikt voor de originele sleutel icm alarm&vergrendeling?
    Laatst gewijzigd door petrov; 26-03-10 om 13:36.

  15. #14
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ja-Rule Bekijk Berichten
    Goede zaak hier wat aan trachten te doen! Vraag me alleen af of het verstandig is hier massaal te gaan posten wie er zo'n ding in de auto heeft; met alle posts is het vaak eenvoudig te achterhalen waar ze dan te vinden zijn.

    Vroeger werden dieven vaak afgeschikt door een alarmsticker. Ik weet dat die gasten nergens voor terugdeinsen, maar een sticker met alarm klasse III of een knipperende LED in het dashboard (ergens in zo'n loze knop onder het apparaat) is wellicht een optie. Heb je niks aan als ze daadwerkelijk naar binnengaan, dan wil je liever een alarm zodat je zelf polshoogte kunt gaan nemen, maar toch..
    Ik dacht dat audi redelijk standaard die knipperleds in de deuren heeft, waar vroeger die pinnetjes zaten? Mijn ma heeft dat ook in de a4. Lijkt net alarm maar is het verder niet.

  16. #15
    A3V6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    105
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Ik heb ook een RNS E ingebouwd.
    Heb de gok maar genomen, ik wist van tevoren dat die dingen nogal populair zijn bij de boefjes.
    Maar ach, Ik woon in het rustige noorden van het land, en heb de auto altijd achter huis staan..

  17. #16

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Ik HAD in mijn Jetta van 2009 een RNS-510. 4 Inbraken in 2 maanden, waarbij de 1e 3 pogingen waren om de Bi-xenon te jatten. Past blijkbaar ook in een petjes-golf.... De leasemaatschappij vond het allemaal wel best.

    De 4e keer was dus de RNS weg. Kans op diefstal van een RNS-E is wel kleiner dan kans op diefstal van een RNS-510. Maar als het gebeurd is het toch stevig balen!

  18. #17

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Walker Bekijk Berichten
    Ik HAD in mijn Jetta van 2009 een RNS-510. 4 Inbraken in 2 maanden, waarbij de 1e 3 pogingen waren om de Bi-xenon te jatten. Past blijkbaar ook in een petjes-golf.... De leasemaatschappij vond het allemaal wel best.

    De 4e keer was dus de RNS weg. Kans op diefstal van een RNS-E is wel kleiner dan kans op diefstal van een RNS-510. Maar als het gebeurd is het toch stevig balen!
    Zo dat is balen man!!!!

  19. #18

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Zoals al gezegd; enige remedie is om geen RNS-E te nemen - te belachelijk voor woorden, maar waar.

  20. #19
    gewoonmich
    Guest

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Veel leden werken zelf aan de diefstallen mee. Een eerlijke RNS-E kopen onder de 1000 euro op internet kan niet. Dus dan moeten ze wel van diefstal af komen.

  21. #20

    Standaard Re: Het grote RNS-E gejat topic! Wat te doen?

    Mijn afweging om geen Golf te nemen was (o.a.) omdat de RNS-510 zo jatgevoelig was. Blijkt nu dus bij RNS-e niet heel veel anders.

    Heb er eens even over nagedacht. Waarom niet het volgende doen:
    Maak 4 (2 kan moet ook voldoende zijn) pinnetjes die je in de sleuven plaatst waar normaal gesproken de 4 haakjes moeten om de RNS-e eruit te halen. Deze moeten de haakjes blokkeren als je ze er in wilt plaatsen. Op deze manier krijg je de RNS-e nooit snel uit. En snel is een voorwaarde! Deze pinnetjes zijn precies lang genoeg dat ze er net niet uit steken en dus niet te pakken zijn (in donker, onder stress en weinig tijd). Probleem is natuurlijk hoe je ze zelf eruit krijgt als je, of je garage, legaal de RNS-e eruit wil halen. Ben er nog niet uit. Zit te denken aan magneet of een ander custom made haakje om je gemaakte ijzertjes eruit te halen. Truc is puur vertraging, vertraging, vertraging.

    Voordelen:
    - vertraging en misschien geen diefstal van je RNS-e
    - zelfde klojo zal minder snel 2e keer jouw auto pakken
    - je hebt je SD's nog
    - vergroting pakkans doordat het langer duurt
    - Misdaad loont in dit geval niet

    Nadelen:
    - Braakschade heb je toch
    - Slaan misschien uit frustratie je scherm in, of slopen iets anders aan je auto

    Iemand zin om de proef op de som te nemen? (ben zelf niet heel technisch)

Pagina 1 van 69 123451151 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •