Nee dan niet echt nee.......en dat kost 400,- ?? ...ongelofelijk.
Hallo Firestyler,
Ik het dit systeem:
MMI High 2G
Audi A4 (8K), A5, Q5, A6, Q7 en A8
De auto heeft een kleuren scherm. De DVD navigation system is geinstalleerd in de koffer. Het MMI wieltje bevind zich naast de schakelpook. De MMI 2G is vindbaar vanaf modeljaar 2008.
Hoe kan ik zien welke systeem software versie ik nu heb? De vraag is eigenlijk: is er een software upgrade bechikbaar en wat zijn de versie en bestelgegevens?
De Audi dealer weet van niets. Ik had dit als beginpunt opgeven: CD Teilenummer ET 4L0 998 961 voor versie 5570; maar is niet bekend en wellicht is dit niet voor de A4, B8 en genoemd systeem.
Hoor graag.
FAR
Volgens deze site http://www.a6-wiki.de/index.php/MMI_3G_HDD zijn er updates verschenen voor de MMI HDD
Seit mitte Mai 2010 ist das erste Update verfügbar (8R0060884R ECE 5.11.7).
Update erfolgt mittels einer 32GB SDHC, Datenmenge ca. 27GB, MMI3G und MMI3G+ (A8) werden damit aktualisiert. Datenstand 2Q/2009
(Die Reihenfolge entspricht evtl. nicht den Release Dates)
8R0060884R ECE 5.11.7
8R0060884J ECE 5.10.5
Softwarerevision:
P = Produktion (Fahrzeug wurde mit diesem SW Stand hergestellt und ausgeliefert)
K = Kundendienst (Fahrzeug wurde mit einem anderen SW Stand ausgeliefert und irgendwann einmal in der Werkstatt aktualisiert)
(Die Reihenfolge entspricht evtl. nicht den Release Dates)
HNav_EU_K0022_2_D1 aktuellste?
HNav_EU_K0022_1_D1 (ca. Oktober 2009)
HNav_EU_P0022_D1
Wordt de software van de wagen automatisch geupdate bij een servicebeurt ?
MMI High 2G
Audi A4 (8K), A5, Q5, A6, Q7 en A8
De auto heeft een kleuren scherm. De DVD navigation system is geinstalleerd in de koffer. Het MMI wieltje bevind zich naast de schakelpook. De MMI 2G is vindbaar vanaf modeljaar 2006.
Mijn A6 is van oktober 2005 en heeft MMI High 2g aan boord.
Zuggemifter out![]()
Onze A6 heeft achteruitkijkcamera en Navigatie.
Is dit dan een MMI High 3G? En dan moet je je lijstje aanpassen, want de A6 staat er niet bij.
(Modeljaar 2010 dus)
De gebruikte kleuren voor interface zijn groenig dacht ik, heb de auto niet meteen bij de hand om te checken. Maar rood/oranje is het zeker niet.
Daarnaast zit de dvd wisselaar en memorycard lezer in het handschoenenkastje (wat nagenoeg alle ruimte inpakt, net plaats om de papieren van de auto er nog onder te gooien en dan is ie vol.
Voor juni 2009 de A4-B8 met MMi 2G :
herkenbaar DVD station links achter in de koffer.
Vanaf juni 2009 is wordt bij Audi model 2010 geleverd met MMi 3G-2D zonder Harddisk of MMi 3G-3D met harddisk:
MMi 3G-2D DVD station frontlader met 2 SD kaarten, 6,5 inch scherm
MMi 3G-3D navigatie vanaf harddisk joysticky op de MMi knop, 7 inch scherm
Peet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Kan iemand mij vertellen wat nu de laatste software versie hiervan is en welke laatste kaartsoftware?
Dan kan ik eea vergelijken met mijn versies, auto is 3 weken geleden uit Duitsland geimporteerd en dateert van 11/2009 inclusief joystick met mmi nav plus!
Alvast bedankt
Voor de A6 rijders, de 2G zit er in vanaf modeljaar 2006. De jongste die ik heb gezien (en geupgrade) was van 2004-07.
De upgrade CDs hebben inderdaad bovenstaand nummer en die ik heb thuis.
Als ik nog moet uitleggen wat je er mee krijgt hoor ik het wel, maar daar staat al zoveel over geschreven![]()
Weet niet exact wanneer de 3G is gekomen, als je nog een 2G hebt is de laatste versie 5570. Als je auto uit duitsland komt is de kans groot dat je de MMI niet op nederlands kunt zetten, dan heb je dus die update nodig.
Een DVD van minimaal 2010 is nodig voor de nederlandse stem.
Ik heb begrepen dat de 3G ergens mei dit jaar met een upgrade komt. Die upgrade is lastiger dan met een 2G. Er is een forum item over gestaart een paar weken terug. Even de zoek gebruiken.
Andre Bedankt! Het is een 3G met 3D en al wel met een nederlands/belgisch gesproken dame! Ik heb eea idd gelezen wel errrrrrrrrg lastig. Misschien maar even afwachten.
thnxs