Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 166

Onderwerp: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

  1. #41

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Netjes! En gaat de camera vanzelf aan als je de auto in z'n achteruit zet? Of moet je apart een schakelaar omzetten?

    Of kan allebei?

  2. #42

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Dat laatste. Automatisch bij achteruit en als je 2 sec de aud knop ingedrukt houdt. Ideaal dus.

  3. #43
    Eik2009's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    159
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Eventueel wil ik ook de achteruitrij camera inbouwen. Kan je aangeven hoe je de kabel getrokken hebt, en wat je los gehaald hebt daarvoor?
    Audi S4 Avant 3.0 TFSI - Audi A3 (SOLD) SB 2.0 TFSI (S-Line, S-Tronic, Bose on Kenwood 9210BT) 19" Speedline / S3 Bumpers-Grill-Skirts-Spoiler-Brakes-Mirrors-Full pomp-Diverter valve / CH-LH / 70mm Catback+Racecat / KW INOX v1

  4. #44

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Pfff zit hele verhaal te typen, verkeerde toets combi en alles weg. Nog maar eens dan (iets korter).
    Advies is veel tijd te nemen (5 a 6 uur). Juiste tools (torx, ratel). Tulp van draad afknippen anders krijg je hem niet door de auto (niet te kort want -->). Later er weer op zetten.

    Loshalen het volgende:
    - Lampje kentekenverlichting (1 schroef)
    - Handig is om ook nummerplaat er af te halen (2 schroeven)
    - plastic in achterklep (2 schr + klemmen)
    - Kentekentverlichting (4 schroeven)
    - Klepje bij scharnier achterklep (klik)
    - dorpel bescherming achterklep (klemmen)
    - bekleding rechts achterbak (torx =+ klemmen)
    - rechthoekige paneel dakhemel (klemmen)(niet gehele hemel!!)
    - Bekleding C-stijl (klemmen)
    - Plastic scherm naast achterbank (klemmen)
    - Dorpel strips (klemmen)
    - klep naast daskboard kastje (klemmen)
    - Daskboardkastje (4 of 5 schroeven) (niet per se noodzakelijk)

    Dat was hem wel volgens mij.

    Heb zelf de kabel niet door de rubber slang bij het scharnier gekregen, maar er 2x een gat in gemaakt en de draad er doorheen getrokken met zo'n tang waar je een draadje door de kop heen doet en hem vervolgens er doorheen trekt. Niet heel chic maar zag geen andere optie.

    Verder nodig 2 kabelverbinders (http://www.scooterpowershop.nl/images/elec7.JPG) voor aansluiting voeding (heb ik van mijn achterruitenwisser gehaald) en iets om de tulp weer te verbinden. Daarnaast moet je de Kenwood eruit kunnen halen. Bijna alles is me zelf gelukt behalve die unit eruit krijgen... ^&*@%^$&*%^!() Had iedereen er maar zoveel moeite mee om die apparaten eruit te halen ;-)

    Nog steeds zin dit te doen?

  5. #45

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Eitje....

    Mooi klusje voor zaterdag.


  6. #46
    Eik2009's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    159
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Hij is vandaag geplaatst Zeer tevreden over het systeem!

    Ik zal in de loop van de dag wat foto's plaatsen !
    Audi S4 Avant 3.0 TFSI - Audi A3 (SOLD) SB 2.0 TFSI (S-Line, S-Tronic, Bose on Kenwood 9210BT) 19" Speedline / S3 Bumpers-Grill-Skirts-Spoiler-Brakes-Mirrors-Full pomp-Diverter valve / CH-LH / 70mm Catback+Racecat / KW INOX v1

  7. #47

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Wel even de laatste updates erover heen gooien (Kenwood en Garmin). Lijkt erop dat een vaak voorkomend probleem, het spontaat resetten vh systeem, hiermee verholpen is.

  8. Ad
  9. #48
    Eik2009's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    159
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Zondag middag de gehele dag met het systeem gespeeld. Updates gedaan, boot scherm aangepast met het Audi logo, flitsers in garmin geladen, en alle persoonlijke settings doorlopen.

    Eerste impressie is zeer goed. Het boze systeem wordt goed aangestuurd, geluid is minimaal zo goed als het was. Helaas nog geen tijd voor een foto gehad, komt nog

    Het was even zoeken naar een USB stick die goed detected werd, de 16gb SANDISK die ik aangeschaft had werd niet opgepakt, maar ik had nog een 8gb stick liggen en die doet het wel goed.

    Iphone doet het ook perfect, met als enige opmerking dat album art wel iets sneller zou mogen laden. (bij wisselen van album moet je 1sec wachten voor je door de nummers heen kan maar hij gaat wel direct het eerste nummer spelen dus minor detail.)

    De beepjes bij de flitsers zijn wat irritant, en nog niet gevonden hoe ik wel melding op scherm krijg maar zonder geluid. Omdatik 2x per dag A13,A20 doe, heb ik vrijwel beepjes non-stop :P en dat is wat te veel van het goede.
    Audi S4 Avant 3.0 TFSI - Audi A3 (SOLD) SB 2.0 TFSI (S-Line, S-Tronic, Bose on Kenwood 9210BT) 19" Speedline / S3 Bumpers-Grill-Skirts-Spoiler-Brakes-Mirrors-Full pomp-Diverter valve / CH-LH / 70mm Catback+Racecat / KW INOX v1

  10. #49

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Mbt je USB stick, check even hoe deze is geformateerd (rechtse muisklik -> properties -> check file system). 't Kan zijn dat alleen FAT32 herkend wordt itt NTFS....
    A3 1.4TSI S-edition S-tronic

  11. #50

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eik2009 Bekijk Berichten
    Het was even zoeken naar een USB stick die goed detected werd, de 16gb SANDISK die ik aangeschaft had werd niet opgepakt, maar ik had nog een 8gb stick liggen en die doet het wel goed.
    Tja blijft een vrij vaag verhaal. Op US Kenwood forum zijn ze er ook niet uit waar het aan ligt dat sommige USB of hard disks het wel of niet doen. Wil zelf een hard disk erin leggen (160gb moet genoeg zijn), maar ga hem daarvoor kopen dus wil weten of hij het doet. Overigens doen ze het bij mijn weten allemaal, alleen pakt het systeem hem niet 10 vd 10 keer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eik2009 Bekijk Berichten
    De beepjes bij de flitsers zijn wat irritant, en nog niet gevonden hoe ik wel melding op scherm krijg maar zonder geluid. Omdatik 2x per dag A13,A20 doe, heb ik vrijwel beepjes non-stop :P en dat is wat te veel van het goede.
    Tja vooralsnog weinig aan te doen. Ik heb overigens een set flitsers gedownload (FTD) waarbij ik wel een stoplichtje etc op het scherm krijg + begeleidende melding. Ik rij regelmatig A12 ten zuiden van Utrecht en dat is één grote piep. Je kunt overigens ook zelf de CSV bewerken en die flitsers eruit halen. Piepjes wijzigen kan bij mijn weten niet, maar wie weet ontdekt iemand nog wat.

    Moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik mijn RNS-e nog steeds mis als ik weer dat frontje in mijn kluisje schuif. Blijft een actie waarbij ik me irriteer. Het goede geluid compenseert het een klein beetje.

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Waar zit de USB aansluiting eigenlijk bij de 9260 of de 7260? Want vooraan is het toch geheel scherm?
    Bij de 5260 VBT heb je naast het scherm nog knopjes en de USB aansluiting. Deze is een goedkoper modelletje, maar ik denk dat deze net geheel het paneel inneemt in een Audi A3 (is speciaal voor VW en Seat). Dus dat je niet het vlakje rechts en links hebt.
    De 7260 en 9260 hebben natuurlijk wel meer functies dan de 5260VBT.
    Ik weet nog niet zeker welke ik ga krijgen in mijne. Ik denk de 5 maar zou wel graag de 7 hebben denk ik.

  13. #52

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    usb heb ik (9260) in mijn dashboard kastje zitten samen met ipod kabel. Komen er dus aan de achterkant vh systeem uit.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTW Bekijk Berichten
    usb heb ik (9260) in mijn dashboard kastje zitten samen met ipod kabel. Komen er dus aan de achterkant vh systeem uit.
    Ah jups voila, ik dacht inderdaad dat hij langs achter moest komen. Nu ja, in het handschoenkastje is op zich wel praktisch hé.
    'k Ben echt eens benieuwd welke ik zal krijgen (zeker geen 9260, maar de 7260 lijkt me ook wel leuk).

  15. #54
    Eik2009's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    159
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Let wel op dat de 9260 twee usb aansluiting heeft, IPOD + USB, de 7260 heeft slechts een usb aansluiting.

    Tevens indien je bose hebt, de 9260 heeft een PRE-out level van 5v en de 7260 heeft slechts 2v, dit kan ivm bose in je nadeel werken.

    Dat was voor mij de rede om voor 9260 te kiezen

    Hier een vergelijking:
    http://www.kenwood-electronics.co.uk...cat=227&lang=4
    Audi S4 Avant 3.0 TFSI - Audi A3 (SOLD) SB 2.0 TFSI (S-Line, S-Tronic, Bose on Kenwood 9210BT) 19" Speedline / S3 Bumpers-Grill-Skirts-Spoiler-Brakes-Mirrors-Full pomp-Diverter valve / CH-LH / 70mm Catback+Racecat / KW INOX v1

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Mja, 't is een leasing. En 'k heb sowieso al een vrij serieus deel bijgelegd. Dus denk als ik de 7260 zal krijgen (mits eventueel nog wat opleg) dat ik al blij zal zijn héhé . De Bose heb ik geschrapt van de opties. Dus die heb ik sowieso niet . IPOD heb ik ook niet. Dus op zich zou 1 USB aansluiting voldoende zijn dan. 'k Had inderdaad gisteren ook eens gekeken naar die vergelijking op de Kenwood website. Nu die 5260VBT die ze er volgens mij in willen plaatsen, die zal dan wel mooi in het kaderement van de A3 passen denk ik. Maar de 7260 is toch wel weer leuker.

    thanks alvast , zal jullie op de hoogte houden. Ik hoop dat de prijzen nog zakken tegen oktober (dan wordt de wagen geleverd normaalgezien) .

  17. #56

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Afgelopen weken te druk geweest om echt tijd te besteden aan de Kenwood. Wel de firmware geupdate, en een audi-logo als opstartscherm er in gezet.

    De achteruitrijcamera ligt ook al een paar weken klaar om gemonteerd te worden.

    Daarnaast moet ik nog wat andere electronica inbouwen en netjes wegwerken. Na de vakantie toch een maar eens een dagje sleutelen...

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Audi logo erop plaatsen lijkt me wel leuk ja :-). Is gewoon een jpeg die je erop kan plaatsen?

  19. #58
    Eik2009's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    159
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Een bitmap (bmp), in de OP staat een link naar de kenwood us forums, daar loopt een draadje over het aanpassen van het bootscherm
    Audi S4 Avant 3.0 TFSI - Audi A3 (SOLD) SB 2.0 TFSI (S-Line, S-Tronic, Bose on Kenwood 9210BT) 19" Speedline / S3 Bumpers-Grill-Skirts-Spoiler-Brakes-Mirrors-Full pomp-Diverter valve / CH-LH / 70mm Catback+Racecat / KW INOX v1

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eik2009 Bekijk Berichten
    Een bitmap (bmp), in de OP staat een link naar de kenwood us forums, daar loopt een draadje over het aanpassen van het bootscherm
    Tof tof, als het eindelijk zo ver is dat mijne er is, zal ik daar eens gaan snuffelen :-). Tnx!

  21. #60

    Standaard Re: Kenwood DNX9260BT inbouwen ipv RNS-E

    Sorry hoor, maar wat voor een achteruitrijcam hebben jullie gekocht ? Een universele, een van Audi, of een Kenwood ?

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •