Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Sony F5500 XPlod in een A4... Waar zijn de bassen?

  1. #1

    Standaard Sony F5500 XPlod in een A4... Waar zijn de bassen?

    Ik heb zonet een Sony f5500 Xplod in een recente A4 geplaatst, en het klinkt vreselijk. Net een goedkoop radiootje met goedkope boxen. Ik veronderstel dat er niet veel verkeerd kan gaan met de Iso aansluiting. Van de radio las ik vele goede comments op internet. Zuigen de 8 boxen van de pre-installatie zo erg? En... zijn er onder jullie die er in geslaagd zijn om een betere sound kwaliteit te bekomen, of zie ik iets over het hoofd?
    Alvast bedankt voor de reacties.

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    welke boxen zitten er in je wagen, bv zon nokia basspeaker dan kan je deze niet zo op een aftermarket radio aansluiten. Ook wordt nog wel eens een + omgedraait met de _ wat dan echt een vreselijk geluid geeft.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard

    De originele boxen (kan dus het merk niet achterhalen zijnder mijn wagen open te gooien.
    De aansluiting is via de Audi ISO fiche. Waarschijnlijk is deze + aan+ en - aan -.
    Met de 'low' setting volledig open vallen de bassen redelijk mee. wel een beetje dof en redelijk wat ruis.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    bassen zijn ver te zoeken met sony :S
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  5. #5
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    mee eens, ik ben ook nog vrij jong dus....het oor wil ook wat. ik heb als headunit een pioneer P5530MP,hierop zijn nu nog de boxen aangesloten aangezien ik nog geen 2e versterker heb...hier komt echt degelijk geluid uit...

    voor de bass heb ik een 800 versterker en 2 12inch helix subwoofers...dat kun je dus niet vergelijken met je standaard boxen,dus laten we dat even buiten beschouwing.

    Maar over die radio ben ik dus echt te spreken,dit is overigens al mijn 3e auto waar deze radio meer naartoe is verhuist...en hij doet het nog steeds,deze radio draait ook MP3 en WMA bestanden,dus je kunt makkelijk 6 tot 7 volledige cd's op 1 mp3 cd zetten....die radio bespaart je ook nog ruimte :P 8)
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coupeetje
    Maar over die radio ben ik dus echt te spreken,dit is overigens al mijn 3e auto waar deze radio meer naartoe is verhuist...en hij doet het nog steeds,deze radio draait ook MP3 en WMA bestanden,dus je kunt makkelijk 6 tot 7 volledige cd's op 1 mp3 cd zetten....die radio bespaart je ook nog ruimte :P 8)
    Dat dacht ik ook toen ik voor mp3 koos. Feit is dat ik nog steeds bergen cd's bij me heb.

    Ohja ook al jaren een zeer tevreden Pioneer gebruiker/liefhebber.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  7. #7
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    ik heb 1 cd mapje voor 40 cd's en 2 losse cd's in mijn dashboardkastje liggen...meer vind je niet in de auto
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Waarschijnlijk heb je ergens de + en - omgewisseld, dan staan de speakers uit fase en gaan ze elkaar tegen werken..
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorningLight
    Waarschijnlijk heb je ergens de + en - omgewisseld, dan staan de speakers uit fase en gaan ze elkaar tegen werken..
    Herkenbaar, waarschijnlijk als ie zacht staat hoor je nog wel wat dieps ergens, maar hoe harder hoe doffer/basslozer het klinkt?
    Ik? Ik rijd 1 Audi S8.. of was het een 1.8S? :o)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •