Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

  1. #1

    Standaard A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Recentelijk is mijn RNS-E gestolen en heb ik een Concert III ingebouwd. Op zich ging dit heel erg makkelijk. Het was een kwestie van een extra voedingkabel in het stekkerblok zetten. Alles werkt prima. De unit is goed vanaf het stuur te bedienen en ook de CD wisselaar in het dashboardkastje werkt goed.

    Toch valt de ontvangst van de unit me een beetje tegen. Ik weet zeker dat de ontvangst van de RNS-E beter was. Nu heb ik in forums veel gelezen over verschillende antenne versterkers. Momenteel zit er in mijn achterklep van de A3 een zgn. lower amp met artikelnummer 8P4.035.225 en upper amp met artikelnummer 8P4.035.225B. Ik krijg stellig de indruk dat deze antenneversterkers horen bij de RNS-E. Volgens mij zou ik deze dus moeten vervangen voor andere typen maar weet niet precies welke.

    Wie weet raad? Of nog beter wie heeft deze mogelijk nog liggen in verband met een recente upgrade naar een RNS-E?

  2. #2

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Niemand ervaringen met dit probleem?

  3. #3
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Er is toch een boel geschreven hier op het forum over deze problematiek. Als je van concert 2 of RNS-E naar concert 3 gaat, lever je radiosignaalsterkte in. Je moet dan bijv. op de site van kufatec.de een extra set kopen voor radioontvangst. Die set kost € 149,-
    Concert 3 heeft een andere radioversterker.
    Laatst gewijzigd door A4FSI; 08-11-10 om 00:04.

  4. #4

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niki68 Bekijk Berichten
    Recentelijk is mijn RNS-E gestolen en heb ik een Concert III ingebouwd. Op zich ging dit heel erg makkelijk. Het was een kwestie van een extra voedingkabel in het stekkerblok zetten.
    Zit in hetzelfde schuitje als jij. Heb inmiddels een Concert III en inderdaad lijkt die geen voeding te krijgen. Kun je in wat meer detail aangeven wat er precies moet gebeuren met een extra voedingskabel in het stekkerblok te zetten (van waar naar waar)?

    Alvast bedankt,
    Peter.

  5. #5
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    pin 15 &16 van D blok is een plus doorverbinden (lussen)en dan heb je beeld is voor de bns5.0 het zelfde
    meeste verlopen zijn gebaseerd op/voor een rns-e

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Hallo,

    Ik heb zojuist het zelfde probleem, RNS E uit mijn A3 sportback van 2010 gestolen, heb vandaag een originele Concert 3 radio gekocht. ( met originele code sticker)
    Radio aangesloten op quad lock stekker maar geeft geen beeld. Er schijnt een draadje in de quad lock stekker doorgelust te moeten worden. ( extra + )
    Wie weet welk draadje ( van welke stekker, A,B,C of D en welke pins ) ?

    Wie kan mij helpen ??

    groet, A3 liefhebber.

  7. #7
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peters9998 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb zojuist het zelfde probleem, RNS E uit mijn A3 sportback van 2010 gestolen, heb vandaag een originele Concert 3 radio gekocht. ( met originele code sticker)
    Radio aangesloten op quad lock stekker maar geeft geen beeld. Er schijnt een draadje in de quad lock stekker doorgelust te moeten worden. ( extra + )
    Wie weet welk draadje ( van welke stekker, A,B,C of D en welke pins ) ?

    Wie kan mij helpen ??

    groet, A3 liefhebber.
    staat toch in post ervoor? pin 15&16 in D blok lussen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Plus dat je een Y-splitter op je fakra aansluiting moet maken.
    RNS-E gebruikt een analoge en digitale antenne, de concert alleen de analoge.

    De concert heeft ook 2 aansluitingen, echter zijn die beiden analoog, vandaar dat je ook slechte radio ontvangst zult hebben omdat de digitale tuner niet communiceert met de Concert.
    Dan moet je de analoge antenneaansluiting van de auto splitten naar 2 en dan is de ontvangst wel goed.
    Mijn andere hobby www.barbeel.eu

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Heb zojuist de Concert 3 aangesloten, ( kabels waren afgeknipt dus behoorlijk wat soldeerwerk). pin 15 en 16 doorgelust van blok B, code ingevoerd en alles o.k.
    Had ook zeer slechte FM ontvangst, analoge antenne kabel gesplit aan aangesloten, nu goede ontvangst, mooi geluid trouwens, ook goed in te stellen.
    Allemaal bedankt voor de input, weer een tevreden audi liefhebber !!

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Ondanks het feit dat er nog steeds veel RNS-e gestolen worden is deze post al weer een tijd geleden.

    Ik was ook aan de beurt en heb daarom maar een Concert2+ geinstalleerd.
    Heb zelf een avondje lopen puzzelen om te ontdekken dat de + doorgelust moest worden maar heb nu dus nog last van slecht ontvangst.

    Weet iemand waar je zo'n Y splitter voor de Fakra kan krijgen?

    Bij voorbaat dank.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    dit komt doordat je diversity systeem anders is.
    Als je een RNS-E of BNS fabrieks-af erin hebt zitten dan zit er ook een ander antenne diversity versterker systeem in, hierdoor kan je dus slecht ontvangst hebben.

    Ik had hetzelfde probleem echter ik ging dus van een concert naar RNS-E, om dit goed te krijgen heb ik hievoor 2 antenne versterkers moeten vervangen, de antenne kabel moeten verlengen en een extra kabeltje erbij moeten plaatsen. Eenmaal vervangen was het probleem ook opgelost, ook geen error melding meer in de vagcom.
    Als je andersom wilt (RNS/BNS --> concert) is het volgens mij zelfs iets makkelijker, dan alleen de 2 versterkers en de bestaande antenne kabel verlengen of te verleggen (bestaande kabelboom open snijden en antenne kabel eruit halen en verleggen)
    Laatst gewijzigd door tom; 05-07-17 om 11:58.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Dank voor je antwoord. Ik was een poosje in het buitenland.
    Heb je jouw oude versterker nog en denk je dat dat voor mijn Concert3 gaat werken?
    IK zie nog niet helemaal hoe ik dat zou moeten sluiten. Mijn huidige hoofdversterker heeft 3 fakra aansluitingen (waarvan één diversity) die allemaal naar het dashbord lijken te lopen. De concert hoofdversterker heeft maar 2 fakra aansluitingen die beide naar de radio gaan. Kan ik de diversity (gele) fakra gewoon los laten liggen?

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    beste mensen: ik zit met het zelfde probleem. misschien een domme vraag maar hoe weet ik welke pinnen nummer 15 en 16 zijn? daarnaast geef je aan dat je het moet doorlussen. bedoel je dat ik 15 en 16 met elkaar moet verbinden? ik snap het niet helemaal mijn excuses als het wat dom klinkt

  15. #14
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quueexx Bekijk Berichten
    beste mensen: ik zit met het zelfde probleem. misschien een domme vraag maar hoe weet ik welke pinnen nummer 15 en 16 zijn? daarnaast geef je aan dat je het moet doorlussen. bedoel je dat ik 15 en 16 met elkaar moet verbinden? ik snap het niet helemaal mijn excuses als het wat dom klinkt
    als je op de bovenkant kijkt (van de radio) staat daar een aansluit schema houd je aansluit stekker net zo bij en zoek blok D en pin 15 en 16
    je zult zien dat er een niet aangesloten is maak een lusje (stukje kabel liefst met een schuifje eraan) doe het schuifje in de niet aangesloten pin
    en verbind die met de wel bekabelde pin en zie het werkt

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    als je op de bovenkant kijkt (van de radio) staat daar een aansluit schema houd je aansluit stekker net zo bij en zoek blok D en pin 15 en 16
    je zult zien dat er een niet aangesloten is maak een lusje (stukje kabel liefst met een schuifje eraan) doe het schuifje in de niet aangesloten pin
    en verbind die met de wel bekabelde pin en zie het werkt
    ik zal even een foto maken van alles johnny als je even een momentje hebt kun je misschien even kijken
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Quueexx; 17-01-15 om 20:25.

  17. #16
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quueexx Bekijk Berichten
    ik zal even een foto maken van alles johnny als je even een momentje hebt kun je misschien even kijken
    als je kijkt op de radio staat er een pin met (DI sens) die en de pin eronder (+UB) zet daar het lusje op (in de stekker dan) wel kijken of je de goede pinnen hebt in de stekker 15 & 16 in D block dus
    en klaar
    hoop wel dat je de antiediefstal code hebt van de radio anders gaat hij vragen om code of in safeBijlage 202224

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    als je kijkt op de radio staat er een pin met (DI sens) die en de pin eronder (+UB) zet daar het lusje op (in de stekker dan) wel kijken of je de goede pinnen hebt in de stekker 15 & 16 in D block dus
    en klaar
    hoop wel dat je de antiediefstal code hebt van de radio anders gaat hij vragen om code of in safeBijlage 202224
    bedankt voor de uitgebreide uitleg johnny dat is idd een heel stuk duidelijker nu.
    Ik moet dus als het ware een kabel van DI SENS trekken naar +UB en klaar?
    Diefstalcode heb ik idd bij de hand, dat is iig een zorg minder

    Wat bedoel je precies met een lusje? En wat is de beste manier om dit te doen?
    Laatst gewijzigd door Quueexx; 18-01-15 om 10:32.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Ik heb nu een kabeltje getrokken van de lege DI SENS naar de bekabelde +UB wat een dikke gele kabel is. klopt dit? Nu hoor ik van mensen dat ik de auto dan kan laten kortsluiten met grote gevolgen. Graag reacties

  20. #19
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quueexx Bekijk Berichten
    Ik heb nu een kabeltje getrokken van de lege DI SENS naar de bekabelde +UB wat een dikke gele kabel is. klopt dit? Nu hoor ik van mensen dat ik de auto dan kan laten kortsluiten met grote gevolgen. Graag reacties
    als je het (of jezelf)niet vertrouwd(veel duidelijker kan ik het niet beschrijven) dan moet je het laten doen
    en had je deze vraag niet moeten stellen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3SB-8P Migratie van RNS-E naar Concert III, nu slechte radio ontvangst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    als je het (of jezelf)niet vertrouwd(veel duidelijker kan ik het niet beschrijven) dan moet je het laten doen
    en had je deze vraag niet moeten stellen
    oh nee begrijp me niet verkeerd. Ik vond je beschrijving erg duidelijk en heb inmiddels alles al met elkaar verbonden en moet het alleen in de auto testen. alleen ben ik bang dat daardoor een relais van de auto kapot gaat of dat er allemaal zekeringen op hol slaan. dus vandaar.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •