Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 49

Onderwerp: Weer een RNS-E gejat !

  1. #21
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Met aftermarket werken de richtingspijlen in FIS zeker niet meer?
    Die dingen zijn niet goedkoop zeg! Lijkt me ook wel zinvol voor die jongens om dan een ruitje in te tikken
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  2. #22
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Weer een RNS-E gejat !

    Fis werkt 9 van de 10 keer wel, vaak zijn ze beter beveiligd dan de RNS-e.
    Zijn er geen met afneembaar iets??

    Zenec kan ook. Is vaak niet zo kostbaar en wel goed
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #23
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Zijn de kleuren aan te passen aan Audi rood? Of krijg ik dan fluor blauw wat in je ooghoek blijft prikken?
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  4. #24
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Iemand ervaring met Alpine ?
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  5. #25
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Euh... Niemand dus?
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005


  6. #26
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Weer een RNS-E gejat !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdwinaudiA3 Bekijk Berichten
    Ik wil de handgreep pakken als mij opvalt dat naast de deur greep een lelijk gat zit waar iemand per ongeluk met een boormachine in heeft gezeten!?
    ik kijk naar binnen en zie troosteloos wat bedrading uit het dashboard hangen. Dan pas realiseer ik me dat iets verdwenen is dat van mij was.
    Mijn RNS-E heeft een nieuwe eigenaar. En ik hoor nu tot de club van mensen die weet hoe het voelt als iemand aan je spullen zit en ongevraagd met een probleem wordt opgezadeld.
    Heb er geen woorden voor...
    Enorm begrijpelijke & beheerste reactie. Respect.

    Een ieder hier op het forum kan zich levendig diverse scenario's voorstellen wat zij met de dader(s) zouden willen uitvoeren. Jouw versie is dan nog een heel beschaafde imho.

    Reken erop dat de dief nu weet dat in jouw Allroad een RNS-E hoort. Uit ervaringen in mijn kennissenkring weet ik dat ze na een tijdje gewoon nog even terugkomen om nogmaals te "oogsten".

    Gezien de originele en nette staat van je auto vermoed ik dat je diep in je hart de boel weer origineel zou willen herstellen. Maar dan kan je de dief in de kaart spelen, een vreselijk dilemma.

    Dan nog het schadeherstel aan de deur... Is het te repareren of zou er een compleet nieuwe deur in moeten? Mijn advies is om je licht op te steken bij een aantal schadeherstellers bij je in de buurt. Ik heb wisselende ervaringen met dit soort bedrijven; misschien ben ik een enorme zeikerd, maar goed schadeherstel is een vak wat weinigen beheersen. In mijn omgeving weet ik een goed adres wat volgens mijn standaarden werkt. Maar dat is voor jou een fiks eind uit de buurt

    De mentale schade is permanent. Ik kan je slechts moreel ondersteunen. Tandenknarsend zien wij als autofanaten toe dat ons plezier door dit soort volk wordt vernageld. Mijn auto's zet ik altijd een eind de oprit op, de Audi helemaal achteraan (ong. 25m van de weg) onder een bouwlamp met bewegingsmelder. Dat heb ik overgehouden aan de tijd dat ik in Almere woonde. Zodra je in de buurt van de Allroad komt sta je vol in het licht. Daar houden dit soort knurften niet van.

    Zenec heeft een collega ingebouwd. Bevalt erg goed. Wordt er ook niet uitgehaald. Alpine is imo een mooiere unit over het algemeen, maar ook weer begeerlijker voor dieven. Maar je gaat ook niet met een Yoko dubbeldin rondrijden. Denk dat je eerder met een dubbelloops in de vensterbak van je slaapkamer gaat liggen. en ik vind dat je daar groot gelijk in zou hebben
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  7. #27
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    hé Caspar. Leuke reactie.

    Zit idd met het dilemma. Ik wil geen sourabaya yokohama radio in mijn Audi
    Zit sterk een strakke Kenwood met dvd etc te overwegen. Met afneembaar front. Maar die RNS-e hoort er natuurlijk gewoon in.

    Bij een kennis van me kwamen ze na herstel van alle ellende terug en kraste ze nog een vriendelijke boodschap op de motorkap: Bedankt 2e keer !

    Je gevoel van veiligheid wordt aangetast als ze op je erf rottegeit uithalen.

    Meestal zijn het nutteloze oost europeaanse pisvlekken die georganiseerd op pad gestuurd worden. Inmiddels weet ik dat ze de hele wijk hebben afgestroopt naar Audi's en VW's...

    Mijn volgende auto wordt een Volvo 440 op gas. O nee, das een andere topic
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  8. Ad
  9. #28
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Weer een RNS-E gejat !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdwinaudiA3 Bekijk Berichten
    Bij een kennis van me kwamen ze na herstel van alle ellende terug en kraste ze nog een vriendelijke boodschap op de motorkap: Bedankt 2e keer !

    Je gevoel van veiligheid wordt aangetast als ze op je erf rottegeit uithalen.

    Meestal zijn het nutteloze oost europeaanse pisvlekken die georganiseerd op pad gestuurd worden. Inmiddels weet ik dat ze de hele wijk hebben afgestroopt naar Audi's en VW's...
    De gegraveerde dankbetuiging komt vaker voor, helaas. Maat van mij in Schiedam had zelfde ervaring; 1e keer nadat de auto nieuw was afgeleverd, week later weer. Pisvlekken hebben helaas niet altijd oosteuropese inslag....

    Begreep in het gestolen forum dat er een modificatie mogelijk is op de RNS-E dat 'ie niet op de normale manier uit te bouwen is. Misschien is dat een idee. Of maak ik dan je dilemma erger?

    Kenwood heeft altijd van die idioot kleine knopjes toch? En dat zijn die dingen die juist zo fel blauw zijn met dansende dolfijnen in het display?! Of haal ik nu een paar merken door elkaar? Afneembaar front lijkt mij wel een goeie zet.

    Ben je nog verder gekomen met het plaatwerkherstel?

    offtopic; misschien moeten we een keer een praktijkles Maggi-trak gaan houden
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  10. #29
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Zowel ik als de dief hebben natuurlijk het liefst weer een RNE-E ; ik moet nog even uitzoeken of de kleur van Kenwood is in te stellen
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  11. #30
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Maandag komt de expert kijken naar de schade. Herstel moet bij Care van de verzekeraar .

    Maggi trak: heb je ze al? Zijn vette kettingen
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  12. #31
    jerry10
    Guest

    Standaard Re: Weer een RNS-E gejat !

    Echt balen zeg! Ik heb idd het idee sinds die oost europeanen hier zijn is het schering en inslag met de diefstal van RNS510 en RNS-E navigatie systemen. Ik denk idd dat zo'n crimineel over een maand ofzo nog even terug komt. In dat geval is het dan toch misschien verstandiger om een systeem te nemen met een afneembaar front zoals bv die JVC kw nt3. bv hier voor 833 euro, http://www.jncs.nl/index.php/jvc-kw-nt3.html

    Een lastige keuze. ieg suc6 en hopen dat het geen 2e keer gebeurd.

    grt

    Jerry

  13. #32
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Weer een RNS-E gejat !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EdwinaudiA3 Bekijk Berichten
    Maandag komt de expert kijken naar de schade. Herstel moet bij Care van de verzekeraar .

    Maggi trak: heb je ze al? Zijn vette kettingen
    Hmm.. heeft Care al iets losgelaten hoe ze het gaan aanpakken? (gat dichtmaken of nieuwe deur...)

    Ik heb de traks al binnen. Heb ze ff in de garage gelegd. Moet ze nog goed bekijken.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  14. #33
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Schade werd door een jongen bij schadeherstelbedrijf geschat op E 900. Hij kon nog niet zeggen of er een nieuwe deur in moest. Van een ander slachtoffer uit de wijk hoorde ik dat ie een nieuwe deur kreeg. Schade aan zijn VW : E 900!? (ander schadeherstel bedrijf)

    Ik wacht maandag af. Dan komt de expert.
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  15. #34

    Standaard Re: Weer een RNS-E gejat !

    In dit topic heb ik foto's van het stuurslot Masterlock geplaatst:

    http://www.audiforum.nl/forum/car-en...te-doen-6.html

    Dit stuurslot valt precies over je RNS-E. Nadat de RNS-E er bij mij ook op dezelfde wijze was uitgejat, heb ik dit slot aangeschaft.

    Heb dit slot nu al zo'n driekwart jaar erop zitten in combinatie met het Audi alarm. En het werkt! Ze zijn in de week nadat ie opnieuw ingebouwd was zeker nog een keer langs geweest. Ze hebben namelijk getest of het alarm het deed door hard op de motorkap te gaan zitten. Ik was thuis op dat moment. En toen afgedropen omdat het met het stuurslot erop nu niet meer haalbaar is in de korte tijd. Nu is sinds die periode het alarm niet meer afgegaan... :-)

    Dacht dat het super-irritant zou zijn om iedere keer het slot erop te zetten... maar het is er echt makkelijk op te zetten. Kost je hooguit 5-10 seconden.

    Qua schade moest erbij mij echt een nieuwe deur in. Totale kosten waren volgens mij zo'n €4000,-!! (nieuwe deur, RNS-E, spuiten, inbouwen)

  16. #35
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    @djmadou
    Bedankt. Ik had het al gezien. Zit het niet te ver van de rnse af? Ik heb een A6, ik zie nergens dat de masterlock daarop past.
    Las ook de opmerking van poetsertje dat ze het stuurkolom nog omhoog/ laag kunnen verzetten. Klopt dat?
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  17. #36

    Standaard Re: Weer een RNS-E gejat !

    Er zit zeker wel wat ruimte tussen de RNS-E en de Masterlock. En je kan inderdaad de stuurkolom iets lager zetten. Maar dan nog zit de lock er iets voor. In combinatie met het alarm geeft dit de dieven te weinig tijd om de RNS-E eruit te halen. Door de deur open te knippen hebben ze 10-15 sec de tijd voor het alarm af gaat.
    Hoe dit bij een A6 zit weet ik niet. In een van de berichten in het andere topic staat het email adres van Asfra.nl. Ze zoeken het graag voor je uit of de Masterlock daar ook past. Ze zitten in de buurt van PON en hebben daar voor mij het op een A3 uitgetest.

  18. #37
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Weer een RNS-E gejat !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerry10 Bekijk Berichten
    misschien verstandiger om een systeem te nemen met een afneembaar front zoals bv die JVC kw nt3. bv hier voor 833 euro, http://www.jncs.nl/index.php/jvc-kw-nt3.html
    Die after markets hebben allen een dolfijn blauwe (auw aan de ogen!@?) verlichting. Is dat ook rood in te stellen? Iemand ervaring?
    Ziet er toch niet uit zo'n neonblauwe tool in je rood gekleurde dash?

  19. #38

    Standaard Re: Weer een RNS-E gejat !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Zenec kan ook. Is vaak niet zo kostbaar en wel goed
    Alleen ZENEC verschuift steeds de introductiedatum ("eind dit kwartaal" oid). Zo van een bordje met daarop "morgen gratis bier"
    A3 SB Ambition 140pk S-tronic

  20. #39
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ben ik dan de enige Audi rijder die zeurt over blauwe verlichting in z'n radio/nav?
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

  21. #40
    AllroadEd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Leeftijd
    55
    Posts
    493
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ok dan... Heb ik toch een afwijking
    * A3 1.6 bj. 1997
    * Allroad V6 2.5 TDI bj. 2005

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •