Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: MMI Basic en HTC Desire

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard MMI Basic en HTC Desire

    Twee weken geleden een A6 uit 2005 gekocht. Die is uitgerust met een MMI Basic Monochrome, met deze dus:


    Gisteren mijn nieuwe telefoon gekregen, een HTC Desire.
    Ik krijg de telefoon prima gepaired met de MMI, als ik gebeld word kan ik netjes opnemen via de knoppen op het stuur.

    Echter, ik krijg min telefoonboek niet gesynchroniseerd Overigens werkte dat ook niet met mn oude Nokia N82 (heb ik ook nog geprobeerd).
    Ik ben aan het zoeken geweest op Internet, maar ik kom er niet echt uit hoe ik het telefoonboek kan syncen en of dat uberhaupt mogelijk is, de MMI is natuurlijk al wat ouder en Android bestond in die tijd nog niet eens.

    Misschien kan iemand hier me helpen met wat concrete vragen:
    - Kan de MMI Basic in mijn Audi syncen met een HTC Desire?
    - Zo ja, hoe dan en zijn daar eventueel software upgrades voor nodig?
    - Zo nee, is er een mogelijkheid om dit wel mogelijk te maken (nieuwe Bluetooth module kopen misschien?)

  2. #2
    subgold
    Guest

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sleepie Bekijk Berichten
    Twee weken geleden een A6 uit 2005 gekocht. Die is uitgerust met een MMI Basic Monochrome, met deze dus:


    Gisteren mijn nieuwe telefoon gekregen, een HTC Desire.
    Ik krijg de telefoon prima gepaired met de MMI, als ik gebeld word kan ik netjes opnemen via de knoppen op het stuur.

    Echter, ik krijg min telefoonboek niet gesynchroniseerd Overigens werkte dat ook niet met mn oude Nokia N82 (heb ik ook nog geprobeerd).
    Ik ben aan het zoeken geweest op Internet, maar ik kom er niet echt uit hoe ik het telefoonboek kan syncen en of dat uberhaupt mogelijk is, de MMI is natuurlijk al wat ouder en Android bestond in die tijd nog niet eens.

    Misschien kan iemand hier me helpen met wat concrete vragen:
    - Kan de MMI Basic in mijn Audi syncen met een HTC Desire?
    - Zo ja, hoe dan en zijn daar eventueel software upgrades voor nodig?
    - Zo nee, is er een mogelijkheid om dit wel mogelijk te maken (nieuwe Bluetooth module kopen misschien?)
    Dat jij de Desire uberhaupt gekoppelt krijgt, ik krijg hem op de een of andere manier wel gekoppelt, maar vervolgens verbreekt hij na 10 seconden de verbinding. Heb een Audi A3 sportback van 1 week auto met standaard bluetooth kit...

  3. #3

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Hier hetzelfde probleem met de Desire en het MMI van een A5 Sportback. Als ik em al gekoppeld krijg, dan is het na een paar seconde weer afgelopen... Iemand een oplossing??
    Gas erop!

  4. #4
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire


  5. #5
    subgold
    Guest

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Tja... het artikel spreekt boekdelen, koppelen zou moeten lukken, maar contacts niet. Klopt, het koppelen lukt, maar dan heb je ook alles gezegd, na 10 seconden is het voorbij.
    Ik heb trouwens de standaard bluetooth kit aan boord, dus daar zijn geen instellingen van te wijzigen. Heb op forums over de Desire wel wat tips gevonden, zoals het uitzetten van Facebook contact sync, maar ook dat hielp niet voor mij.
    Misschien dat we een update krijgen waar het in gefixt word, de dealer maar eens stalken


  6. #6

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sleepie Bekijk Berichten
    Twee weken geleden een A6 uit 2005 gekocht. Die is uitgerust met een MMI Basic Monochrome, met deze dus:


    Gisteren mijn nieuwe telefoon gekregen, een HTC Desire.
    Ik krijg de telefoon prima gepaired met de MMI, als ik gebeld word kan ik netjes opnemen via de knoppen op het stuur.

    Echter, ik krijg min telefoonboek niet gesynchroniseerd Overigens werkte dat ook niet met mn oude Nokia N82 (heb ik ook nog geprobeerd).
    Ik ben aan het zoeken geweest op Internet, maar ik kom er niet echt uit hoe ik het telefoonboek kan syncen en of dat uberhaupt mogelijk is, de MMI is natuurlijk al wat ouder en Android bestond in die tijd nog niet eens.

    Misschien kan iemand hier me helpen met wat concrete vragen:
    - Kan de MMI Basic in mijn Audi syncen met een HTC Desire?
    - Zo ja, hoe dan en zijn daar eventueel software upgrades voor nodig?
    - Zo nee, is er een mogelijkheid om dit wel mogelijk te maken (nieuwe Bluetooth module kopen misschien?)
    Alles wat op de sim card staat zet hij in het telefoonboek( memory knop linksboven), dus alles wat je vaak belt, naar simcard verhuizen
    duurt wel even voordat hij alles overgenomen heeft, omdat het via BT gaat
    Laatst gewijzigd door azesje; 25-06-10 om 08:46.
    3 keer links is ook rechts

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Ben een weekje weg geweest, dus vandaar nu pas een reactie.

    Het kwijtraken van de verbinding zoals sommigen hierboven melden zou misschien kunnen liggen aan het (automatisch) locken van de Desire?
    Ik had namelijk het probleem dat als ik instapte in de A6 en mijn telefoon gelockt was, dat er geen verbinding werd gemaakt. Als ik dan de telefoon even unlockte, werd de verbinding meteen gemaakt.

    Het rare is, dat bij mij bovenstaand probleem automagisch is verdwenen na een paar dagen. Als ik nu instap heb word mijn telefoon gewoon gekoppeld, of hij nou gelockt is of niet.

    @azesje:
    Het klopt dat contacten op de SIM-kaart worden overgenomen. Dus alles op de SIM-kaart zetten is een work-around. Mijn contacten komen netjes gesynchroniseerd vanaf de Exchange server, dus dan zou ik ze apart moeten aanmaken op de SIM kaart. (Ik heb het getest en het werkt).

    Ik had echter gehoopt dat er een mogelijkheid zou zijn om de contacten inclusief adresgegevens in de "Directory" te krijgen, zodat ze bruikbaar zijn voor zowel navigeren als bellen.
    Dit lijkt dus helaas niet mogelijk te zijn

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sleepie Bekijk Berichten
    Ben een weekje weg geweest, dus vandaar nu pas een reactie.

    Het kwijtraken van de verbinding zoals sommigen hierboven melden zou misschien kunnen liggen aan het (automatisch) locken van de Desire?
    Ik had namelijk het probleem dat als ik instapte in de A6 en mijn telefoon gelockt was, dat er geen verbinding werd gemaakt. Als ik dan de telefoon even unlockte, werd de verbinding meteen gemaakt.

    Het rare is, dat bij mij bovenstaand probleem automagisch is verdwenen na een paar dagen. Als ik nu instap heb word mijn telefoon gewoon gekoppeld, of hij nou gelockt is of niet.

    @azesje:
    Het klopt dat contacten op de SIM-kaart worden overgenomen. Dus alles op de SIM-kaart zetten is een work-around. Mijn contacten komen netjes gesynchroniseerd vanaf de Exchange server, dus dan zou ik ze apart moeten aanmaken op de SIM kaart. (Ik heb het getest en het werkt).

    Ik had echter gehoopt dat er een mogelijkheid zou zijn om de contacten inclusief adresgegevens in de "Directory" te krijgen, zodat ze bruikbaar zijn voor zowel navigeren als bellen.
    Dit lijkt dus helaas niet mogelijk te zijn

    klopt, daarom heb ik ook de meeste contacten die ik vaak bel op de sim card gezet
    Wat ik nu nog doe, is, als ik iemand bel meteen op de sim kopieeren, weet alleen niet wanneer de sim vol is
    3 keer links is ook rechts

  10. #9
    subgold
    Guest

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Ik ga dat eens proberen... Niet locken dus, want nu je het zo zegt deed ik het toestel na koppelen idd meteen locken tijdens de eerste koppeling. Post straks wel even een update.

  11. #10
    subgold
    Guest

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Helaas, dat helpt niet, hij disconnect de telefoon na een aantal seconden weer... Lijkt wel of het fout gaat bij het syncen van het telefoonboek en dat ie dan crasht.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    klopt, daarom heb ik ook de meeste contacten die ik vaak bel op de sim card gezet
    Wat ik nu nog doe, is, als ik iemand bel meteen op de sim kopieeren, weet alleen niet wanneer de sim vol is
    Da's wel een idee.
    Even uitzoeken hoe ik een contact moet kopieren naar SIM dan maar
    Neemt hij trouwens ook adresgegevens mee dan, of alleen telefoonnummers?

  13. #12

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sleepie Bekijk Berichten
    Da's wel een idee.
    Even uitzoeken hoe ik een contact moet kopieren naar SIM dan maar
    Neemt hij trouwens ook adresgegevens mee dan, of alleen telefoonnummers?
    naam en tel nummer
    3 keer links is ook rechts

  14. #13

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    naam en tel nummer
    is er een of andere manier om de adresgegevens te importeren? of zorgen dat hij dit wel overneemt?

    ps: ik heb zelf totaal geen problemen met het verbreken van de verbinding (zowel op android op 2.1 of 2.2) - ook heb ik het probleem van de adresboek niet (die neemt hij gewoon over van mijn telefoonboek)

    ik heb wel probleem dat hij al mijn contacten synchroniseert. (telefoonboek - google - facebook) - wel een beetje crappy dat je dit niet kunt kiezen welke dat hij moet importeren

  15. #14
    subgold
    Guest

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    Sinds de update van mijn Desire naar Android 2.2 kan ik wel verbinding leggen met mijn carkit in de A3. Contacten heb ik op de telefoon aangegeven. Je kunt kiezen welke je zichtbaar wilt in HTC Contacten (Weergeven, heet de optie), heb gekozen voor alleen mijn Exchange contacten en dat werkt. Anderen heb ik ontzichtbaar gemaakt en als ik die nodig heb heb ik ze met 2 handelingen weer zichtbaar.
    Misschien iets voor jou hgeerts?

  16. #15

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    ik heb alleen mijn telefooncontacten aangevinkt in de optie op mijn htc maar toch pakt die mijn google contacten en facebook contacten ook mee (dus sommige mensen komen 3 keer voor in mijn mmi)

  17. #16

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    In mijn Audi A5 krijg ik mijn HTC Desire HD niet gekoppeld, werkt de Desire (zonder HD) na de update 2.2 opeens wel?
    Audi A5 Pro-line 2.0 TFSI 180pk => 215pk (Sportstoelen, 18 inch velgen, Ipod aansluiting, CD-wisselaar, Dimmende binnenspiegel, Telefoon voorbereiding)

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    er worden veel problemen gemeld, geen echte oplossingen

    Ik heb ook problemen met de verbining tussen mijn HTC Desire (Android 2.2) en Audi A3 SB standaard bluetooth telefoonvoorbereiding. Ik heb de auto net 2 weken, de eerste week geen problemen, maar sinds 3 dagen word de verbinding na ongeveer 1 minuut verbroken......

    Ik zie dat dit probleem vaker voorkomt.

    Wilco
    Laatst gewijzigd door WWWilco; 10-05-11 om 11:56.

  19. #18
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Basic en HTC Desire

    het is ondertussen een oud artikel, maar misschien heb je er iets aan.
    http://www.theunwired.net/?item=thou...-often-painful

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •