Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Antenne a6 avant 2001

  1. #1

    Standaard

    Dit is mijn eerste post hier, zal mij binnenkort even voorstellen, maar alvast mijn eerste vraag.

    Ik heb een a6 2.5TDI avant van 2001. Nu is de radio ontvangst zeer slecht, er zit een ingebouwde navigatie systeem in, en de standaard radio ( concert, als ik het goed heb) in.

    Ik heb het idee, dat er een spriet op de (standaard ingebouwde) GPS ontvanger moet zitten, achter op de auto. Deze mis ik. Moet daarop ook de antenne voor de radio zitten?

    Op de foto zie je op het onderste gedeelte de voet, die op het dak zit, daar moet volgens mij nog een antenne op?


  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    op de onderste voet op de foto zit volgens mij schroefdraad en dan hoort er een spriet op.
    maar bij de nw modellen zie ik wel vaker geen spriet.
    leen ff een spriet en probeer het ff uit.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Als er schroefdraad in zit dan moet er een antenne op!

  4. #4

    Standaard

    Daar hoort idd een spriet op te zitten.
    Quattro Powaa

  5. #5

    Standaard

    de onderste is idd met spriet, maar omdat die nogal slijt (die van mijn vorige was op een gegeven moment helemaal door) is hij wel gewild, en je schroeft hem er zo af.

    De bovenste is de nieuwere versie zonder spriet.


  6. #6

    Standaard

    Zo, dat zijn nog eens snelle antwoorden! Daar kan ik wat mee, alleen een antenne lenen wordt even moeilijk. Iemand nog een tip waar ik ergens een antenne kan vinden?

    Ik zag op ebay.de deze:


    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...942823061&rd=1

    Zal deze geschikt zijn? Uit de beschrijving zou ik dat wel op kunnen maken.. Misschien een nederlands adresje waar ik dit soort onderdelen kan vinden? Want verzendskosten en kosten voor het overmaken zijn vast ook niet gering.

  7. #7

    Standaard

    Bijna bij elke autoshop in NL verkrijgbaar voor een €uro of 10-15. Volgens mij heeft zelfs de Halfords ze.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ok, dan ga ik wel even opzoek.. Bedankt..

  10. #9

    Standaard

    *tip*
    Bedenk wel dat dit soort antennes erg diefstal gevoelig zijn. Ik heb iets soortsgelijks maar dan zwart (is minder opvallend) en als ik m`n wagen ergens in een centrum (parkeergarage, -plaats, festival of whatever) neerzet, draai ik `m er altijd af.
    Ik heb ooit een golf gehad met zo`n alu(kleurige) erop en ik heb 3x een nieuwe moeten kopen in 2 maanden tijd. Sindsdien gaat hij er altijd af.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  11. #10

    Standaard

    Ik heb een antenne bij mijn audi dealer gehaald. Totale kosten 55 euro. Maar dan heb ik het ook weer goed voor mekaar....

  12. #11
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    gelukkig opgelost.
    maar eh een compleet nw of alleen de spriet?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    maar eh een compleet nw of alleen de spriet?
    Alleen de spriet. Kon 'm er nog zo inschroeven zonder problemen.. Heb weer goed ontvangst. Toch wel prettig..

  14. #13

    Standaard

    :shock: Voor €55?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  15. #14

    Standaard

    Ze zeiden dat het een multifunctionele antenne was met niet alleen radio, ook GSM. Daarom was deze duurder.

  16. #15

    Standaard

    ............i smell bullsh1t

    Wat ontvangt hij dan?..gsm gesprekken van anderen ofzo? En heb je wat een zo een GSM functie...je hebt 50 euro te veel betaald als je het mij vraagt..

  17. #16

    Standaard

    Ze zeiden dat het een multifunctionele antenne was met niet alleen radio, ook GSM.
    Dat kan je zo zien, dan zit er een soort draadje omheen gewikkeld. Wel een beetje zonde als je dat niet nodig hebt, lijkt me. Die dingen zijn er ook zonder die functie....

    Oh ja, pas op hè, want een ander schroeft 'm er ook zo af!

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daaldijk
    Dat kan je zo zien, dan zit er een soort draadje omheen gewikkeld. Wel een beetje zonde als je dat niet nodig hebt, lijkt me. Die dingen zijn er ook zonder die functie....

    Oh ja, pas op hè, want een ander schroeft 'm er ook zo af!
    Het is inderdaad een antenne met een extra draadje omheen... Dus klopt wel..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •