Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Hmmmm... choices, choices!

  1. #1
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Hmmmm... choices, choices!

    Mijn Blaupunktje waar ik al jaren met veel plezier naar luister, heeft besloten dat zijn nuttige leven erop zit. Eerst gaf de displayverlichting de geest, nu krijg ik het frontje er alleen nog maar uit als ik wrik met een schroevendraaier.

    Dat wordt dus kijken naar een opvolger. Eisen: CD-speler, geen kermis-design, rode verlichting en een zwart front.
    Er zijn inmiddels twee kandidaten gesignaleerd: een basis-Sony, kost maar 119 euro maar er zit ook niks op- niet eens RDS, en ik ben toch wel gesteld op mijn verkeersinfo als ik CD luister.
    Ten tweede is mijn ideale radio, de Becker Mexico CD, in de aanbieding. Altijd te koop voor 549 euro, nu 249... Hmmmmm! Is wel wat meer dan ik wilde besteden eigenlijk, maar hij is wel helemaal top.

    Zou ik bang moeten zijn dat het ding er uitgeklauwd wordt, ook al neem ik het frontje mee? Hij is namelijk wel erg herkenbaar als een Becker.

    Tom

  2. #2

    Standaard

    Lijkt me niet. Zonder frontje geen radio, toch? Laat dan wel je dashboardkastje open om te laten zien dat het frontje daar niet in ligt anders krijg je misschien alsnog bezoek van ongenode gasten.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb wel eens ergens gehoord dat het bij sommige merken makkelijk is om aan een frontje te komen... maar daar zal Becker niet bijhoren, vermoed ik.

    Tom

  4. #4

    Standaard

    Ik zou in de keuze mp3 meenemen een vriend van mij heeft dit nu,en het is wel relaxt,100 nummers op 1 CD.

    Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het is zeker relaxed maar ik heb geen tijd om al die tracks om te zetten naar MP3 en CDs te bakken. Bovendien lijkt het wel of alle MP3-radio's op de kermis ontworpen zijn. Ik wil geen 20-kleurige display met springende dolfijnen, draaiende ringen of andere fratsen... dan ben je nogal beperkt in je keuze.
    Blaupunkt heeft helaas ook gekozen voor multicolour (en de kwaliteit is een stuk minder tegenwoordig), Grundig is failliet of bezig daaruit op te klimmen, dus alleen de goedkoopste Sony of die Becker blijven over. Alpine had vroeger ook nog wel eens iets moois en Nakamichi ook, maar beide merken lijken verdwenen.
    Ik weet dat die Becker, hoewel niet echt volgehangen met features (4x pre-out, GALA en regelbare verlichting tussen geel en rood) technisch top is. Ik hoop alleen dat ik de enige ben die hiervan mag blijven genieten en niet de eerste die met een hamer in de buurt van mijn auto komt...

    Tom


  6. #6

    Standaard

    De eerste MP3 radio die niet stoort door een 5 kleurige equializer die de hele tijd op en neer springt of plaatjes of ... moet ik nog tegenkomen. Lijkt wel of een fabrikaten vergeten dat er mensen zijn die een radio willen die niet afleidt, die CD's afspeelt, die RDS heeft en die verkeersinfo opvang. Klaarblijkelijk is dat een nogal moeilijke combinatie...
    Of ze begrijpen dat zo goed dat ze de prijs... (Becker).

    Ten aanzien van de veiligheid: Ze hebben nog van die radio afdekkapjes, wanneer je met de multidremel wat creatief wordt en dat samen laat 'smelten' met het front van een VW Alfa of nog beter eentje die zo lelijk is dat de meest desperate junk nog ziet dat hij geen geld opbrengt, moet je toch ook een redelijk 'sla deze over' bereiken kunnen.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb een vdo in m'n auto en die is perfect !!
    Kijk even in een ander topic voor het model (ben momenteel een beetje minder handig met de muis+toetsenbord)

    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...r=asc&start=30


    Die draait cd/cd-r/mp3, heeft een oranje/rode display (dezelfde kleur als me cockpit verlichting).
    Hij kost rond de 135,- euro en heeft alles er op en eraan!!
    Maar de display is normaal, ik zei ook dat ik niet in een discotheek moest zitten met het gevoeld dat ik wat geslikt had (complete afleveringen van star-trek, dolfijnen, lasershows e.d.)

    een aanrader!!!

    Grtz. Arlo
    voor een foto:
    http://www.electronica24.de/app/cata...664&ref=idealo
    One liter, driver's licence eater...


  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Gaat je nog prima af, geloof ik...

    Op de spec en prijs afgaande zou dat zeker een gegadigde zijn indien ik zelf voor een radio zou moeten kijken.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt, Arlo! Dat ziet er zeker goed uit, prijs klinkt ook voortreffelijk...

    Heeft-ie een programmeerbaar inschakel-volume? Een zeer gewaardeerde feature van mijn Blaupunkt, je kunt 'm 's avonds uitzetten met het volume op stand trommelvliesverscheurend, als je 'm 's morgens weer aanzet staat-ie altijd op hetzelfde lage volume wat je zelf gekozen hebt.
    Ik heb nog geen VDO gezien hier, blijkbaar hebben ze nog niet zoveel dealers? Eens kijken bij de betere auto-hifizaken in Utrecht e.o.

    oh, en 340@7000: geweldige tip! Ik zal eens graven in de doos met ouwe radio's, daar zit vast wel iets in wat ik over de echte radio heen kan monteren. Ik hoop dat zo'n afdekkapje nog past als je een carkit op je radiokooi gemonteerd hebt...

    Tom

  11. #10
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Tom,

    Die basic-Sony autoradio met CD-speler, die jij in je inleidende stukje noemde, heb ik zelf ook. Gekocht vanwege zijn eenvoudige uitstraling, zonder enige vorm van toeters en/of bellen en vanwege zijn rode display (uiteraard moest ie zonodig rood zijn). Op zich is dit een prima autoradio, maar ik wil je adviseren om deze niet te kopen, om de doodeenvoudige reden dat RDS in een autoradio toch onmisbaar is. Dit is eigenlijk het enige minpunt aan dit apparaat, voor de verdere rest voldoet hij uitstekend, op het ontbreken van de RDS na dan.

    Groeten,
    Erik

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt Erik, da's precies wat ik bedoelde. Het is wel erg fijn als je niet elk uur eraan hoeft te denken om van CD naar radio te schakelen om te horen of er nog files op je traject staan. En flitsinfo is ook wel handig.

    Verder inderdaad een heel fraai apparaat om te zien, ik had 'm bijna gekocht op z'n uiterlijk en prijs.

    Tom

  13. #12
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Trouwens, hij is ook MET RDS verkrijgbaar. Het nadeel hieraan is echter dat dit model (volgens mij) alleen in een zilveren kleur (wel een rood display) verkrijgbaar is.

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Inderdaad, en dat was mijn reden om 'm niet te nemen. Ik heb al een gedeeltelijk zilveren radio (Grundig CDX 3490 RDS) in een andere auto. Die heb ik puur gekocht op de features en hij doet helemaal wat-ie moet doen maar dat zilver bevalt me niet zo. Kwalitatief is het overigens een uitstekende radio, maar dat terzijde.
    De Sony is nog wat feller zilver dan de Grundig, dat springt er helemaal uit in mijn verder zwarte dashboard.

    Eens even kijken of ik hier in de buurt VDO kan vinden, anders ga ik toch voor de Becker.

    Tom

  15. #14

    Standaard

    De SONY MP40 is een vrij strakke autoradio zonder springende-display,heeft een goed geluid,standaard al voldoende vermogen en speelt ook nog eens mp3's af.
    Daarbij komt nog dat ie maar rond de 200 Euries kost,enige nadeel is dat het display wat aan de fele kant is,maar tijden het spelen kun je het frontje naar vooren klappen.

    Ray.

    ps:hij is ook nog zwart.
    It's just me,myself,and my Ford

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt Ray, ik zal morgen nog eens kijken bij de diverse leveranciers. Die Becker-aanbieding blijft nog wel even staan, niet iedereen geeft 250 euro uit aan een redelijk simpele autoradio...

    Tom

  17. #16

    Standaard

    Veel suc6 ,nog ff een tip bij de SONY kun je een remote-comander kopen als je die gebruikt kun je de radio bedienen met het frontje naar voorengeklapt,dan heb je geen last als je het display te fel vind.
    Met het type wat ik nu heb,doe ik dat nu ook,want alleen bij de duurdere type's kun je het display dimmen.

    Is het nog gelukt met je spiegel???

    Groeten,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  18. #17
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Die Becker is wel een aantal klasses hoger dan de Sony. Sony maakt de laatste paar jaar niet zulke goede car audio spullen meer. En wat nog een beetje redelijk is, koop je bij anderen goedkoper.
    Becker heeft een erg goede tuner en klankmatig is er verder weinig mis mee.
    Rob.

  19. #18

    Standaard

    Bertje schreef
    Sony maakt de laatste paar jaar niet zulke goede car audio spullen meer
    Dat is absoluut waar maar een vriend van mij heeft die Sony mp40 gekocht,en ik moet eerlijk zeggen dat het er best wel goed uit ziet voor het geld (200 Eurie) werdt compleet geleverd met i.r. afstands-bediening,en ook het frontje (knoppen,kleur en zo) ziet er bij dit model weer prima uit,en ik heb bij het luisteren naar de radio geen probleemen ondervonden.
    Het blijft natuurlijk ook een kwestie van smaak en merk gebondenheid.

    Gr,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dara
    Is het nog gelukt met je spiegel???
    Helaas maandag geen tijd om naar de sloop te gaan, dat wordt dus zaterdagochtend... als het tenminste niet vreselijk hard regent.

    Tom

  21. #20
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dara
    Met het type wat ik nu heb,doe ik dat nu ook,want alleen bij de duurdere type's kun je het display dimmen.
    Sommige radio's kun je op de verlichting aansluiten, dan dimt het display automatisch als je de verlichting aanzet.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •