Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

  1. #21
    GulliNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Ik heb ook geen problemen met afspelen, ik heb een 2012 A1 met MMI (of het plus is weet ik niet, hoort bij de standaard Concert-radio). Je kunt zoals hierboven al werd aangegeven in de instellingen je bluetoothverbinding bekijken. Je hebt dan twee opties, de ene is voor de handsfree set, en de andere voor de audiostreaming. Je moet ze allebei een keer instellen (met alleen de handsfree gaat het niet lukken). Wanneer je de audiostreaming ook hebt werken zal de MMI elke keer als je je radio aanzet op media je bluetoothverbinding hervatten (wacht na het starten alleen even tot hij verbinding heeft gemaakt, kan een seconde of 20-30 duren soms).

    Het enige nadeel is dat hij ook bij mij, ook al heb ik de laatste keer spotify gebruikt, meteen de iPod weer start. Dan moet je op de telefoon even spotify openen en dan neemt je radio dat meteen over. Je kunt via de radio niet kiezen welk nummer je wilt afspelen maar je krijgt wel netjes de titel in beeld te zien, en je kunt vooruit en terug skippen tussen de nummers in je afspeellijst (ik heb mijn lijst op random staan voor de nodige variatie).
    Laatst gewijzigd door GulliNL; 16-07-12 om 14:19.

  2. #22
    macses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    131
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    En wat gebeurt er als je vooruitspoelt in een nummer? Kan je daarna opnieuw gewoon afspelen op normale snelheid of blijft hij slippen. Ik heb dit probleem enkel via BT audio, niet via sd, cd of dvd...
    2012 FL A4 Avant ijszilver

  3. #23
    GulliNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Vooruitspoelen in een nummer heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik vanmiddag eens bekijken.

  4. #24
    GulliNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Oh ja, ik zou nog even melden wat mijn bevindingen waren.

    Laat ik het zo zeggen; vooruit-/achteruit spoelen in een nummer is nog niet echt lekker ondersteund via Bluetooth Bij mij blijft hij niet spoelen zoals bij jou, maar in het begin gaat het heeel langzaam (zodat je bijna niet hoort dat je eigenlijk aan het spoelen bent) en daarna schiet hij ineens een stuk sneller op. Maar de andere keer doet hij het weer helemaal niet of skipped hij door naar het volgende nummer. Wie weet dat een toekomstige versie er beter mee omgaat dan deze

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    MMI plus vanaf de facelift ondersteunt in alle Audi's nu bluetooth audio streaming (A2DP) waardoor je dus niet een Audi Music Interface nodig hebt. Deze heb je alleen nodig als je een iPod via de kabel aan wil sluiten en via MMI door je playlists wil browsen.

    Mijn geweldige audi dealer gaf mij aan dat met de MMI Plus A2DP niet mogelijk zou zijn na de facelift, dit (goh, wat gek) klopte dus niet.. had ik maar.. tsja.
    Ik heb dus de MMI 3G, standaard scherm en een AMI.

    Heb nu twee dingen geprobeerd, een AMI kabel met 3,5mm jack, er komt geen audio bij mij binnen en een apple dock verleng kabel zoals hierboven al gemeld.


    EDIT

    De apple dock verlengkabel (http://www.allekabels.nl/Apple-Kabel...bel-Zwart.html) werkt wél.
    Ik had op mijn iphone geen muziek staan via iTunes, alleen spotify. Als je één nummer erop zet, en daarna handmatig op je iPhone switcht naar spotify werkt het wel.

    Je zal alleen spotify moeten bedienen via de iDevice (iPhone, iPad) maar voor mij is dat geen probleem aangezien ik deze gemount heb aan het dash.

    Succes iedereen
    Laatst gewijzigd door J3r03n; 02-08-12 om 13:26.
    En toch is motorrijden leuker :)


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J3r03n Bekijk Berichten
    MMI plus vanaf de facelift
    Wat wordt bedoeld met MMI plus vanaf de facelift? Ik heb een Audi A4 met B&O sound system en MMI plus en ik heb volgens mij geen mogelijkheid om BT audio af te spelen. Ik heb ook iPod aan kabel hangen. Wordt de BT optie pas zichtbaar als de iPod niet aan de kabel is gekoppeld in mijn dasboardkastje. Of heb ik een upgrade van de software nodig, of een extensie.

    Gaarne opheldering voor een leek die graag ook zijn muziek vanaf mobiel met BT (iPhone, etc. ) wil afspelen in zijn Audi.

    groet
    Rob

  7. #27
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Beetje oud bericht. Maar heb je AMI? Of luister je draadloos via bluetooth?

    Groet, P.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Beetje oud bericht. Maar heb je AMI? Of luister je draadloos via bluetooth?

    Groet, P.
    Ik luister helemaal niet via BT omdat ik dat niet kan instellen. Ik heb de AMI dus mijn iPod hangt aan een kabel maar wat ik zou willen is dat ik via BT gewoon muziek op mijn telefoon kan afspelen. Voorzover ik het nu begrijp heb ik dan de AMI helemaal niet nodig. Maar betekent dit dus dat ik die dan moet laten uitbouwen om dit te laten werken. Ofwel is er geen combi mogelijk waarbij ik zowel via AMI met kabel naar iPod muziek kan luisteren én via BT muziek op mijn telefoon kan afspelen? Ik zou graag wat meer duidelijkheid willen hebben over de eventuele opties.

    Bij voorbaat dank.

    groet
    Rob

  10. #29

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Niet echt een aktief topic meer maar toch eens kijken of er nieuwe ervaringen zijn.

    Ik heb een nieuwe A6 (C7) met MMI+ en kan via Bluetooth Sporify afspelen. Zodra ik echter maar iets aanraak/verander op de MMI schakelt Spotify over naar de standaard speellijst van mijn Samsung Galaxy Note. Het kan natuurlijk via de 3.5" aux in maar dan moet ik Spotify op de telefoon bedienen. Streamen werkt wel zo mooi en als we Spotify op de MMI kunnen krijgen (al was het maar "volgend nummer") zou dat toch wel leuk zijn... Ja dit is een luxe probleem :-)
    Laatst gewijzigd door CVR; 02-12-12 om 21:06.

  11. #30

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)


  12. #31

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 100CD Bekijk Berichten
    Nee helaas want ik kan al streamen naar de MMI...

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Ik denk inderdaad dat dat iets is. Ik heb MMI 3G en zover ik nu kan nagaan kan dit niet via BT streamen maar zou dit de oplossing kunnen zijn. Wel prijzig.

  14. #33
    macses's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    131
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    volgend nummer werkt wel met spotify. door de volumeknop naar rechts te klikken. enkel skippen in een nummer werkt niet bij mij (en ook geen track info). Ik gebruik een iPhone 4 icm spotify
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CVR Bekijk Berichten
    Niet echt een aktief topic meer maar toch eens kijken of er nieuwe ervaringen zijn.

    Ik heb een nieuwe A6 (C7) met MMI+ en kan via Bluetooth Sporify afspelen. Zodra ik echter maar iets aanraak/verander op de MMI schakelt Spotify over naar de standaard speellijst van mijn Samsung Galaxy Note. Het kan natuurlijk via de 3.5" aux in maar dan moet ik Spotify op de telefoon bedienen. Streamen werkt wel zo mooi en als we Spotify op de MMI kunnen krijgen (al was het maar "volgend nummer") zou dat toch wel leuk zijn... Ja dit is een luxe probleem :-)
    2012 FL A4 Avant ijszilver

  15. #34
    StevenTT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    53
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Beste Rik,

    Ik wil hetzelfde doel bereiken, namelijk op een eenvoudige manier Spotify gebruiken via de MMI.
    De Spotify draait wel op een android systeem. Is dit een probleem?

    Kan je me even op weg helpen met een mailtje?

    Groetjes Steven

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    46
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    hi Rik, heb even niet gekeken of je nog actief bent op het forum, maar als, kun je me dan wellicht via pb laten weten hoe je dit gedaan hebt...?

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Spotify afspelen via MMI (Audi A5 2012 met MMI+)

    Oud topic maar misschien dat ik nog een antwoord krijg.

    Volgende week zal ik mijn Sepang Blue Audi S5 Sportback in ontvangst nemen (foto's volgen).

    In de tussentijd vroeg ik me af of iemand mij kan vertellen hoe ik het beste Spotify kan beluisteren via bluetooth over het MMI systeem? Ik geloof dat het MMI3G is maar dat er in 2010 nog geen A2DP beschikbaar was. Dus ik zal met een soort van bluetooth dongle moeten gaan werken?

    Iemand ervaring mee, alle tips zijn welkom!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •