Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: free air subwoofer

  1. #1

    Standaard free air subwoofer

    wie weet wat de beste free air subwoofer is?
    Ik weet het, beste is natuurlijk een gesloten behuizing maar ik heb mijn volledige kofferbak nog nodig dus is mijn enige oplossing een free air subwoofer.
    He, hoe lang ben je al niet zo gek?
    Oh, nog niet zo gek lang...
    Ah, dat is lang zo gek nog niet!

  2. #2
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    budget?

    vraag: je wil 'm neem ik aan in de hoedenplank doen? niet doen in een A3! levensgevaarlijk, heb je enig idee hoe hard zo'n ding tegen je kop aanknalt bij een aanrijding? (en nee, 50% van de aanrijdingen zijn de schuld van de ander)

    andere optie: zitten er vaak mensen achterin? zo nee, achter de voorstoel een compacte box!

  3. #3

    Standaard

    pioneer maakt geloof ik wel goede free air woofers.

  4. #4

    Standaard

    Om echt goed geluid te krijgen uit een free-air woofer moet je kofferbak 100% luchtdicht zijn en je hoedenplank moet heel stijf zijn (dik MDF) en zoals henkjan al zei, zo'n ding wil je niet in je nek hebben.

    Met een goed ontworpen klein kistje met 8" of 10" woofer haal je veel meer rendement.. als je af en toe je hele kofferbak nodig hebt monteer je de versterker tegen de kist aan, dan kan je het simpel eruit halen mocht het nodig zijn.

    Er bestaan ook kleine subs die je in je reservewiel of onder je voorstoel kan leggen
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een 10" van Phoenix Gold in een redelijk klein kistje(20-25Ltr). Ik heb daar een lange kabel aanzitten en als ik de hele koffer nodig heb, verplaats ik `m gewoon naar de achterbank of op de grond achter de stoel(en).
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6

    Standaard

    budget for een free air maakt niet uit, zal altijd goedkoper blijven dan een goeie sub met behuizing.
    ik zit er nog over na te denken over een behuizing, maar komt me eigenlijk echt niet goed uit, maar ja misschien vind ik nog wel een oplossing. reserve wiel weg is een mogelijkheid, maar ook die is wel handig.
    misschien maar de hoedenplank met sub erin vast zetten zodat ie niet in mijn nek klapt bij een frontale aanrijding.
    He, hoe lang ben je al niet zo gek?
    Oh, nog niet zo gek lang...
    Ah, dat is lang zo gek nog niet!

  7. #7
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milcom
    misschien maar de hoedenplank met sub erin vast zetten zodat ie niet in mijn nek klapt bij een frontale aanrijding.
    denk je nou echt dat dat gepromoveerde karton een woofer op z'n plek zal houden bij een aanrijding? eg nie zelfs dik MDF knikt als een A4-tje bij een aanrijding of rolletje. zeker die TopGear niet gezien wat er gebeurt met losliggende zooi in de auto bij een aanrijding.....

    maak de sub gewoon zo dat je m er uit kan halen, ben je toch klaar

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik ben het met HenkJan eens, er komen ongeloofelijke krachten vrij bij een aanrijding. Een voorbeeld is wat mij is overkomen, een aantal jaren geleden, kop staart botsing. Ik sta stil voor een stoplicht, knalt er een met 70 achterop mijn auto....

    Na bijgekomen te zijn van de schrik door de klap, kijk ik rond, en zie tot mijn verbazing mijn radio aan de kabeltjes hangen. en ik kreeg de radio er zelf bijna niet uit....

    Losse spullen lagen door de gehele auto....dashboardkastje opengesprongen, ook leeg....

    Kun je nagaan wat er met een sub gebeurd als je met 40 km/uur frontaal botst...

  10. #9
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    er zijn trouwens div subboxen te vinden als bouwmodel of tekening, de bas-sub-speaker is nou niet echt veel duurder of goedkoper, het duurste blijft toch wel de versterker. en als je een goede versterker hebt heb je ook een goede subbas nodig. :roll:
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #10
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    idd, een sub zelf maken is niet moeilijk (als je tenminste een beetje met hout overweg kan) als je een driver op t oog hebt meld je dan maar eens op www.zelfbouwaudio.nl

  12. #11

    Standaard

    Offtopic:
    Leuke, informatieve (mambo) site
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  13. #12
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb nog wel ergens geluid-dempend schuim liggen voor de liefhebber...
    One liter, driver's licence eater...


  14. #13
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Offtopic:
    Leuke, informatieve (mambo) site
    kijk nou, een mod gaat OT maaruh, bedankt voor t compliment. (forum is 'gewoon' phpbb)

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi 90
    pioneer maakt geloof ik wel goede free air woofers.
    jaaaaaaa dag neem dan dat 205????? serinummer zo onbekend standaard gepoort 10" kistje incl. amp erin verwerkt zet die in de koffer rechtsachter tegen de bank aan geklemd. Je wil niet weten hoeveel bass voor dat geld geproduceerd wordt en geheel naar wens instelbaar!

    free air lekker afblijven, mn broertje was eigenwijs maar heeft nu dezelfde erin hangen en t gaat harder en gecontroleerder en hard niet goed? stel t naar wens in en hij staat als aanvlullend of hoe je t t liefste hebt!

    bass komt lekker in de lendesteunen en in de zitting terecht zoals t hoort! lekker aanvullend geluid!

    Free air is veel lastiger afstellen en is niet echt praktisch
    ... meer dan alleen design... dat kan alleen een Audi zijn

  16. #15
    REVZRACER's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Posts
    221
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Wat ook een "goedkope" en "ruimte besparende" oplossing is de zijpanelen.
    Ik weet dat er voor een Golf een speciaal systeem is, de Audi lijkt hier erg op. De Audi is zelfs iets groter geloof ik dus....
    Mooi paneeltje zagen, scharniertjes in de onderkant (anders lastig lampen vervangen) opvullen met schuim (de randen) en je hebt een knap geluid.

    Marco
    Als 1 ring het symbool is voor eeuwigheid, hoe zit het dan wel niet als je er vier hebt?

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door REVZRACER
    Wat ook een "goedkope" en "ruimte besparende" oplossing is de zijpanelen.
    Ik weet dat er voor een Golf een speciaal systeem is, de Audi lijkt hier erg op. De Audi is zelfs iets groter geloof ik dus....
    Mooi paneeltje zagen, scharniertjes in de onderkant (anders lastig lampen vervangen) opvullen met schuim (de randen) en je hebt een knap geluid.

    Marco
    Caliber ja... als je die inbouwt... gooi je je geld over de balk!

    ten eerste te duur en t klinkt slechter dan andere oplossingen!
    ... meer dan alleen design... dat kan alleen een Audi zijn

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •