Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: merk en type van originele speakers in 80 B3?

  1. #1

    Standaard merk en type van originele speakers in 80 B3?

    Hallo,

    Toen ik mijn B3 kocht zat er al een pioneer radio + wisselaar in, geen versterker. Ik heb geen zin om mijn strakke interieur overhoop te halen en daarom ga ik waarschijnlijk niet mijn ESB 16cm composet, JL Audi 12" woofer en Kenwood radio + wisselaar + versterker inbouwen die ik nog heb liggen. Ik ben positief verbaasd over de kwaliteit van de waarschijnlijk originele speakers die er nu inzitten en wilde weten wat het merk en type van zijn. Ik heb gekeken, maar zie alleen 'made in west germany' staan. Als ik naar de roosters voor de luidsprekers kijk lijkt het mij dat er voor 10cm coax en achter 13? cm compo zit. Wie weet het? Ik ben benieuwd.

    Groet,
    Bartos

  2. #2

    Standaard

    denk dat een vorige eigenaar al dan eens heel netjes bezig geweest is, een compo setje is volgens mij nooit origi in een B3 leverbaar geweest
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    denk dat een vorige eigenaar al dan eens heel netjes bezig geweest is, een compo setje is volgens mij nooit origi in een B3 leverbaar geweest
    In de hoedenplank zitten 4 speakers, 2 ronde van ongeveer 13cm doorsnee en 2 kleine opstaande ter grootte van een tweeter. Alle vier de roosters zijn origineel audi. Ertussen zit nog een originele aansluiting voor hoofdtelefoons. Ik ben geen grote audio expert, maar volgens mij is deze configuratie op de hoedenplank een compo set.

    Btw, weet je ook welk(e) merk(en) en types er volgens jou wel in de B3 geleverd zijn?

    Bartos

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    volgens mij is het meestal nokia wat wordt ingebouwd.
    ik zou er aleen niet meteen een versterker op zetten daar het vermogen meestal zo'n 40 w max is.
    die hoofdtelefoon aansluiting "duosound "genaamd is/was optioneel en werkt via de speaker aansluiting, grote kans dat je -als je het wil gebruiken- niet echt geschikt is met een extra versterker.

    er is een mogelijkheid om iets grotere speakers te monteren achter, maar tot max15,5 cm (net geen 16cm)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    volgens mij is het meestal nokia wat wordt ingebouwd.
    )
    Nokia? Wordt dat dan in duitsland gemaakt? er staat namelijk 'made in west-germany' op de speakers. Nokia is fins, volgens mij. je moet ze inderdaad niet te zwaar belasten: op 3/4 vermogen van de kleine versterker in de radio gaan ze vervormen (dat ligt natuurlijk ook n beetje aan de kwaliteit vd verstterker).


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    In mijn twee Audi's met duosound tot nog toe zaten inderdaad Nokia-speakers. Klonk prima, als je er niet teveel vermogen op zette.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Mijn beide audi's (toen ik ze kocht) hadden/hebben pioneer.

    in dash van B3 lagen 2x40 watt (TS-serie) nu 2x 70 watt (TS).
    Heb ff 2x100 waat pioneer getest..maar geluid was scherper en kwam niet door de afdekkapjes heen.
    in de hoedenplank lagen 2x60 watt (2weg) pioneers...zijn vervangen door 2x120 watt en inmiddels weer vervangen door 2x220 watt kenwood.

    in dash van B2 ligt nog steeds in wat er inzat (nog niet gekeken)in de hoedenplank lag 2x40 watt pioneer en inmiddels liggen daar de B3 speakers van 60 watt in naast de 2x120 watt pioneers in de achterhoofdsteunen.. (later zelf bij ingebouwd)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Maar Pioneer is nooit origineel gemonteerd door Audi. Voordat er Nokia werd gemonteerd was Blaupunkt de leverancier- dat zit er waarschijnlijk in het dashboard van je type 81, Franx.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    Was pioneer een optie destijds dan? Het zag er zeer mooi ingebouwd uit toen ik ze verving.....Netjes zonder 'huisvader-geklungel' zeg maar...
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.849
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Misschien professioneel ingebouwd. Een vorige eigenaar van wijlen mijn blauwe 80 had blijkbaar de kettingzaag gehanteerd bij het inbouwen van zijn achterspeakers, bij de 'nieuwe' 80 is het iets netter gebeurd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •