Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Inbouwen orginele Audi radio

  1. #1

    Standaard Inbouwen orginele Audi radio

    Hoi, ik ben zojuist lid geworden als nieuwe Audirijder.
    En heb direct een probleem. Wie o wie kan mij helpen ?!

    Ik krijg volgende week mijn nieuwe Audi A4 Avant. Ik heb mijn bestaande Audi radio Symphony II uit mijn oude Audi laten om hem één op één over te zetten naar mijn nieuwe auto.

    Door miscommunicatie tussen de dealer en de leasemaatschappij is er geen rekening gehouden met mijn orginele radio, die dubbel din is.
    Er is rekening gehouden met een enkel dinformaatradio en standaard bekabeling vanuit de fabriek. Nu geeft de dealer aan dat ik pech heb en met geen mogelijkheid mijn oude radio ingebouwd kan krijgen.

    Hebben ze gelijk ?!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Posts
    426
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Welkom bij de club,

    Antwoord hangt van diverse factoren af:
    Heeft je oude radio Canbus (was je oude Audi van 2001 of nieuwer)?
    Wat zit er in je nieuwe auto ? Niets? (of haal je er een andere Audi-radio uit ?)
    Lijkt me sterk dat een Symph.II niet in een nieuwe Audi zou werken.
    (of begrijp ik je verkeerd en is je nieuwe Audi niet nieuw?)
    Graag iets meer toelichting.
    JP

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zoals ik het lees, is het meer de vorm: DIN vs dubbel-DIN. De radio past niet in de opening.

    Als het inderdaad geen CAN-bus-verhaal is, zou je in principe een nieuw kunststofdeel voor het dashboard moeten kunnen monteren- mits dit bij de nieuwe A4 een los deel is, tenminste.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties !! De radio komt uit een audi A4 van juli 2002 en moet worden ingebouwd in een gloednieuwe Audi A4. Volgens mij moet de bedrading e.d. geen probleem zijn, maar volgens de dealer wel.....

    Probleem is juist, denk ik, inderdaad de vorm: van DIN naar dubbel DIN. Bij een audi A4 met 1 DIN radio zit direct de airco onder de radio geplaatst en daaronder weer een bakje of zo. Bij een audi A4 met dubbel DIN is de middenconsole vol met de radio en de airco.

    Ik hoop dat het vrij eenvoudig is om de airco naar beneden te schuiven, het bakje te verwijderen en de radio met dubbeldin erin te stoppen. Maar dat schijnt allemaal niet zo makkelijk te zijn.....

    Kunnen jullie hier wat mee ?!

  5. #5

    Standaard

    Even een korte update.

    Ik ben wat wijzer. Bij het doornemen van alle berichtjes in het forum kwam een soortgelijke vraag tegen bij een A3.

    Ik ben naar de site van Coen Donkers gegaan, waar een heel verhaal stond over problemen met de inbouw van orginele radio's.

    Aangezien in mijn auto alleen de standaardbedrading is opgenomen, moet de bekabeling fors worden uitgebreid om alle functionaliteiten van de radio terug te krijgen.
    Dit is nogal veel werk en dus $$$$ !
    Oudere audi's, die geen CANBUS hebben, krijgen te maken met nog meer problemen.

    Dat wordt dus een kwaad telefoontje naar de leasemaatschappij !!! De radio heb ik inmiddels op marktplaats gezet, ik weet niet of er hier nog iemand in geinteresseerd is ! Denk wel dat je moet voldoen aan alle eisen met je auto, anders heb je dezelfde problemen als ik !!!


  6. #6

    Standaard

    Je hebt (afgezien van de bekabeling) nogal wat andere delen nodig om van enkel naar dubbeldin te gaan:
    Dubbeldin inbouwframe ca 80 euro
    Airco bediening voor dubbeldin ca 650 Euro (van de huidige een stukje afzagen kan ook, maar dan heb je wel een chrome rand zitten waar hij bij een originele dubbeldin niet zit)
    Asbak voor dubbeldin ca 70 euro
    Deksel voor asbak voor dubbeldin ca 60 euro
    Dubbeldin midden console ca 80 euro

    Tsja best wel een smak geld (ben er zelf nu ook mee bezig want ik wil een RNS-E dubbeldin navigatie systeem in mijn auto)

    Adapterkabelsetjes zijn te koop bij http://shop.kufatec.de

  7. #7

    Standaard

    Hoi Bart,

    Thanx voor alle informatie, prijzen etc.
    Dit heeft mij enorm geholpen.
    Ik ben nu bezig met de leasemaatschappij e.e.a. uit te vechten.

    Ben benieuwd hoe het afloopt....

    Robin

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •