Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: uitwisselen van een RNS-e unit

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard uitwisselen van een RNS-e unit

    Goedemorgen forummmers,

    ik was benieuwd of het mogelijk is om een oude RNS-e unit (+/- 2005, met de zwarte volume- en ingaveknop en CD/TV optie) te wisselen met een nieuw model met zo'n metaalkleurige volume- en ingaveknop en MEDIA optie. De interesse is er omdat ik het beu ben SD-kaartjes te wisselen, en aangezien ik veel moet navigeren, dat de laser een keer bezwijkt omdat deze altijd een DVD aan het lezen is. Ik heb een nieuw model gezien uit een A3 8P, en ben zelf in het bezit van een A4 B7. Voor zover ik weet moet de frontplaat wel uit te wisselen te zijn, maar kom ik elektronisch (inleren e.d.) nog ergens mee in de knoei?

    Alle informatie is welkom...
    Laatst gewijzigd door bobbesmegen; 21-11-13 om 09:48.

  2. #2

    Standaard Re: uitwisselen van een RNS-e unit

    Plug and play. Frontje wisselen, that's it. Enige dat anders is, is firmware voor de SDHC ondersteuning (fysiek hetzelfde als non-HC), iets snellere CPU, en een hi-res TFT scherm met LED backlight ipv CCFL.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: uitwisselen van een RNS-e unit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Plug and play. Frontje wisselen, that's it. Enige dat anders is, is firmware voor de SDHC ondersteuning (fysiek hetzelfde als non-HC), iets snellere CPU, en een hi-res TFT scherm met LED backlight ipv CCFL.
    moet dan nog wel alles overgevag't worden van A3 naar A4 (andere kenmerken zoals geluid miss bose enz)
    heb er zelf ook een (PU overgezet van A3 naarA4)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  4. #4
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: uitwisselen van een RNS-e unit

    krijg je op een 2GB kaartje dan niet genoeg muziek op gezet !!!

    en ook een laser van een PU zal er een keer aan gaan
    en dan is het nog voor je te hopen dat ze al niet met het mechanisme hebben liggen rotzooien

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: uitwisselen van een RNS-e unit

    Audi Drivertje: Nee haha, als je minstens 3 uur per dag in de auto zit, ben je dezelfde 2GB aan muziek gauw beu . De laser van de PU zal er niet aangaan, aangezien het dan mogelijk is de kaart te kopieren naar SD kaart #2 , waardoor dat de laser helemaal niet meer hoeft te werken.

    Johnnyboy: Dus het is mogelijk? Ik ben niet in het bezit van Bose. Ik heb dat actief Audi spul, met subwoofer achterin...

    Bastet: Ja, de specs spreken mij erg aan, zeker de SD-upgrades...


    Nu dan alleen nog op zoek naar iemand die voor een beetje fatsoenlijk geld een PU aanbiedt, vandaag al contact gehad met ROMI AUTOMOTIVE via marktplaats, maar die durfde het niet aan, en gaf voor mijn oude RNS-e (in perfect werkende en uiterlijke staat) een whopping 150 euro retour :S .
    Laatst gewijzigd door bobbesmegen; 21-11-13 om 23:46.


  6. #6
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: uitwisselen van een RNS-e unit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobbesmegen Bekijk Berichten
    Audi Drivertje: Nee haha, als je minstens 3 uur per dag in de auto zit, ben je dezelfde 2GB aan muziek gauw beu . De laser van de PU zal er niet aangaan, aangezien het dan mogelijk is de kaart te kopieren naar SD kaart #2 , waardoor dat de laser helemaal niet meer hoeft te werken.

    Johnnyboy: Dus het is mogelijk? Ik ben niet in het bezit van Bose. Ik heb dat actief Audi spul, met subwoofer achterin...

    Bastet: Ja, de specs spreken mij erg aan, zeker de SD-upgrades...


    Nu dan alleen nog op zoek naar iemand die voor een beetje fatsoenlijk geld een PU aanbiedt, vandaag al contact gehad met ROMI AUTOMOTIVE via marktplaats, maar die durfde het niet aan, en gaf voor mijn oude RNS-e (in perfect werkende en uiterlijke staat) een whopping 150 euro retour :S .
    het dan mogelijk is de kaart te kopieren naar SD kaart ? dat is niet mogelijk volgens mij
    via MP dan mag je verzekeren zijn dat het geen omgebouwde oude rns-e is want dat komt vaker voor (pak een oude rns-e doe er een PU front op en kast ) je word belazerd waar je bij staat
    net wat @Audi drivertje zegt

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  7. #7
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: uitwisselen van een RNS-e unit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    het dan mogelijk is de kaart te kopieren naar SD kaart ? dat is niet mogelijk volgens mij
    via MP dan mag je verzekeren zijn dat het geen omgebouwde oude rns-e is want dat komt vaker voor (pak een oude rns-e doe er een PU front op en kast ) je word belazerd waar je bij staat
    net wat @Audi drivertje zegt
    dat is ook niet mogelijk, en als er iemand is die dat wel heeft uitgevonden, dan hoor ik dat ook graag

    een oude RNS-E verkopen voor een RNS-E PU dat valt hoop ik toch wel op
    met een beetje pech koop je er een waarvan ze het mechanisme om hebben zitten wisselen voor een oud bijna versleten exemplaar

    ik zeg altijd als je een gebruikte RNS-E koopt houd er rekening mee dat er een nieuw mechanisme in moet
    als je daar dan met de prijs ook rekening mee houdt, dan maakt het niet uit als er een nieuwe in moet

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •