Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Een tijd geleden verloor ik tijdens het rijden plots de bluetoothverbinding tussen mijn RNS-e en mijn iPhone. Tegelijkertijd stopte ook mijn iPod die ik via een Dension Gateway 300 liet spelen. Na enkele seconden kwam de bluetoothverbinding weer tot stand, maar mijn muziek niet meer. Aangezien ik al meer problemen had gehad met de Dension, verwachtte ik dat dat de oorzaak was. Meteen weer aan het chatten gegaan met hun helpchat, bestanden ontvangen etc. etc., maar helaas, niets meer. Nieuwe Dension bemachtigd, maar nog steeds niet. Dus denk ik, de fout ligt bij mijn RNS-e. Vandaag proberen uit te zoeken of mijn 'wisselaars-stand' (weet niet de exacte benaming, maar ik bedoel in ieder geval de stand dat de RNS een CD-wisselaar/Dension ziet/accepteert) actief was, en toen kwamen we erachter dat we niet in de unit konden komen via OBD. Mijn RNS-e in een andere auto gestopt met een RNS-e, geen probleem om erin te komen met OBD. Het zit dus niet in de RNS maar in mijn auto aangezien een andere RNS in mijn audi hetzelfde probleem geeft, namelijk geen toegang via OBD.

    Kortom; als ik via OBD uitlees, geef hij een foutmelding dat ik er niet in kan, en vervolgens een lijst met de volgende fouten; geen terugkoppeling van instrumentenpaneel, niet van multifunctioneel stuurwiel en ook niet van de bluetooth-module, terwijl dit allemaal perfect werkt. Hij laat de afgespeelde nummers zien in het instrumentenpaneel, ik bedien de radio altijd via mijn stuur zonder problemen en ook bellen en gebeld worden geeft geen probleem. Mijn wisselaar staat op actief, maar bij als ik bij 'bron' kijk, is deze functie donkergrijs en niet selecteerbaar.

    Mijn RNS heeft nergens last van in andere auto's, andere RNS systemen in mijn auto wel. Wat is er kapot?

    Alvast bedankt!

    P.s. sorry voor het lange, saaie verhaal .
    Laatst gewijzigd door bobbesmegen; 10-02-14 om 06:32.

  2. #2
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Er is ergens een communicatiestoornis. Ik vermoed in de cangateway. Wellicht helpt het om je accu half uur los te koppelen en dan weer aan. Wel de code van de RNS-E erbij houden want daar gaat ie om vragen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Ga het vnv eens proberen, code ken ik ondertussen uit m'n hoofd, weet niet of dat goed of slecht is :/

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Titel veranderd zodat de vraag duidelijk is, 'vaag probleem' omschrijft dit niet! SVP niet opnieuw terug veranderen!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Maar als je het topic leest, zie je ook dat het niet om een verbindingsverlies gaat, daarom veranderde ik het terug....dit omschrijft namelijk ook niet mijn probleem


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Dat is toch wat er gebeurt? De rest is diagnose van waar het aan kan liggen. Anders moet je nog maar eens over je verhaal nadenken, 'vaag probleem' is zeker geen omschrijving.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Dit ook niet, wat er nu van gemaakt is, is al genoeg van te vinden met de zoekfunctie...rns verliest nergens verbinding mee, het ziet er naar uit dat de auto op één of andere manier verbinding verliest met de auto ofzo...maar omschrijf zoiets maar eens duidelijk, ik vind het een 'vaag' probleem

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Dat de auto verbinding verliest met de rns, bedoel ik dan natuurlijk...

  10. #9
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Als je in de buurt van Haarlem woont, wil ik er naar kijken.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Hmm, denk dat 130 kilometer net 'uit-de-buurt'-valt.... toch bedankt!

  12. #11
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    @bobbesmegen
    trek het stekkertje van je dension gateway maar uit je quadlock stekker
    en doe dan de originele stekker maar terug in je quadlock stekker
    als het goed is kan je nu weer in je RNS-E komen met VCDS

    heb je de dension zelf ingebouwd, is dat sinds kort pas gebeurt
    hoe zat het daarvoor met je telefoon en de BT module
    geen nieuwe software op je telefoon, of een andere telefoon
    Laatst gewijzigd door Audi drivertje; 17-02-14 om 23:26.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    @Audi drivertje

    allereerst bedankt voor je antwoord.
    Heb het stekkertje al uit de quadlock gehaald en het originele stekkertje teruggeplaatst, helaas zonder resultaat. VCDS zegt nog steeds dat er geen communicatie mogelijk is.

    Ik heb de dension een paar maanden geleden zelf ingebouwd en heeft, toen ik hem eenmaal aan de gang had, altijd zonder problemen gespeeld. Hij is er plots tijdens het rijden mee gestopt.
    Met de BT module en de telefoon nog nooit problemen gehad, en op die ene keer na dat hij de verbinding verbroken heeft, verder ook nooit geen last meer van gehad. Ik heb al tijden (sinds ik deze auto heb) een iPhone 5, met de laatste firmware aangezien deze gewoon automatisch update.

  14. #13
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    dat is wazig
    dan zou je toch haast gaan zeggen dat het in de originele bekabeling in de auto zit
    een kabelbreuk ofzo

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Inderdaad, daarom had ik het topic ook eerst 'vaag probleem' genoemd, hier was de moderator het alleen niet mee eens .

    Ik had daar zelf ook al aan zitten denken, maar het lijkt mij vrij onlogisch dat er plots, terwijl je 120 op de cruise control rijdt op de A50 een kabelbreuk optreedt. Ik zou ook echt niet weten waar ik het moet zoeken.

    Alles werkt nog, behalve de dension. Stuurbediening, bluetooth, BIS...terwijl hij aangeeft dat er met geen van allen communicatie mogelijk is...

  16. #15
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    maar je kan ook niet meer met VCDS in je RNS-E komen toch
    ook niet met de originele kabels aan je RNS-E

    dan zou je toch zeggen dat er ergens iets met een kabel is

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: RNS-E verliest verbinding met BT en Dension Gateway, niet in mijn auto uit te lezen

    Klopt als een bus, ik kan er niet inkomen.

    Ik ben zelf niet in het bezit van VCDS, zal dus even een maatje aan zijn mauw moeten trekken om het nogmaals te checken, maar dit is allemaal al eens gecheckt...

    Ik hou je up-to-date

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •