Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: (B8) MMI 3G zonder versterker / wil eigen versterker installeren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard (B8) MMI 3G zonder versterker / wil eigen versterker installeren

    Hoi,


    Ik had graag een versterker en speakerupgrade gedaan van mijn A5 SB. Ik beschik over het standaard systeem met 4 speakers. Dus ik heb geen versterker en gebruik de interne versterker van de MMI.

    Ik kan goedkoop de B&O speakers kopen. Installeren en de bekabeling voorzien lukt me ook. (maar zal een flinke klus zijn)
    Mijn vraag is wat zet ik het beste tussen mijn MMI en speakers.
    Kan ik een eigen versterker achter de MMI plaatsen via de fiberoptic uitgang? Moet ik hiervoor de interne versterker deactiveren via VAG/COM? (bij audi A6 is dit zo)
    Ik heb een vrij goede versterker liggen dus daar gaat mijn voorkeur naar uit of lukt dit enkel als je een standaard B&O versterker hebt? Als de interne versterker te gebruiken is naast een externe versterker welke speakers schakel ik dan het best. ( bv enkel tweeters)

    Heeft iemand ervaring met een dergelijk project?
    - Ik zoek specifiek hoe je de MMI met de versterker moet schakelen. (bekabeling en eventuele settings)

    Alternatief is er een bedrijf die een B&O versterker ertussen kan plaatsen nadat ik het nodige kabel en speakerwerk heb gedaan?
    Alvast bedankt,
    en veel hobby genot

  2. #2
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: (B8) MMI 3G zonder versterker / wil eigen versterker installeren

    Als je toch voor B&O speakers gaat wil je denk ik ook wel de bijbehorende B&O versterker met DSP. Echter vereisen deze wel een MMI+ 3G voor de aansturing.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: (B8) MMI 3G zonder versterker / wil eigen versterker installeren

    Ik heb de MMI 3G met harddisk. Deze moet er dus niet in. Bij de standaard versie dus (ook geen audi sound system) gebruikt met de versterker van de MMI om 4 boxen aan te sturen. Ik zou eventueel de B&O versterker op Ebay kunnen kopen. Maar ik heb geen ervaring met het resetten van de diefstalbeveiliging. Bij mij weten moet de originele versterker via de mmi gekoppeld worden met de MMI. (enkel dealer kan dit denk ik) Of kent iemand een goed bedrijf voor dergelijke taken?

    Ik speel met de gedachte om full B&O te gaan maar het is geen must. Ik wil gewoon een beter systeem punt. De B&O speakers heb ik hier liggen (tweedehands) en ik beschik ook nog over een mono amp voor een eventuele Sub. Het is niet dat ik een 100 procent B&O systeem wil maar het is natuurlijk een plus. De speakers zijn OEM dus makkelijk in te bouwen.

    - Dus moet ik de MMI versterker deactiveren om een versterker te koppelen?
    - kan ik zomaar een andere versterker koppelen via fibre?
    - Als ik een B&O amp gebruik welk bedrijf kan die voor mij activeren?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    46
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: (B8) MMI 3G zonder versterker / wil eigen versterker installeren

    Sorry. Ik zal vanavond eens kijken welke versie ik precies heb. Maar ik veronderstel dat ik de MMI 3G plus heb. Het is een recente wagen (2013 A5). Ik beschik over een harddisk en 3d kaarten.
    Ik veronderstel dit type 8R0906961AK.

  5. #5
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: (B8) MMI 3G zonder versterker / wil eigen versterker installeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EndOfLineBe Bekijk Berichten
    Ik heb de MMI 3G met harddisk. Deze moet er dus niet in. Bij de standaard versie dus (ook geen audi sound system) gebruikt met de versterker van de MMI om 4 boxen aan te sturen. Ik zou eventueel de B&O versterker op Ebay kunnen kopen. Maar ik heb geen ervaring met het resetten van de diefstalbeveiliging. Bij mij weten moet de originele versterker via de mmi gekoppeld worden met de MMI. (enkel dealer kan dit denk ik) Of kent iemand een goed bedrijf voor dergelijke taken?

    Ik speel met de gedachte om full B&O te gaan maar het is geen must. Ik wil gewoon een beter systeem punt. De B&O speakers heb ik hier liggen (tweedehands) en ik beschik ook nog over een mono amp voor een eventuele Sub. Het is niet dat ik een 100 procent B&O systeem wil maar het is natuurlijk een plus. De speakers zijn OEM dus makkelijk in te bouwen.

    - Dus moet ik de MMI versterker deactiveren om een versterker te koppelen?
    - kan ik zomaar een andere versterker koppelen via fibre?
    - Als ik een B&O amp gebruik welk bedrijf kan die voor mij activeren?
    Bij AudiParts Veghel hebben ze laatst een Q7 voorzien van een volledige B&O retrofit.
    Wellicht dat je bij hun het een en ander kan regelen.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •