Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Waar een constante + voor de radio vandaan halen?

  1. #1
    2.3
    Guest

    Standaard Waar een constante + voor de radio vandaan halen?

    In mijn 80 b4 heb ik de radio ingebouwd,alleen zitten er twee + draden aan de radio,1 die over het kontakt moet,die heb ik ook gevonden en aangesloten,en 1 die constant stroom moet hebben,voor de memory van de radio.

    Die laatste zag ik dus niet zitten dus die heb ik even tijdelijk op de contact + aangesloten.
    Alleen nu moet ik telkens me radio opnieuw instelllen en dat begint wel vervelend te worden.
    Wie heeft er enig idee waar ik makkelijk een + vandaan kan halen?
    Ik kan hem opzich wel van de accu halen maar dan moet ik weer gaten gaan boren in het schutbord en daar heb ik eigenlijk ook niet zoveel trek in.

    Groeten,Marcel

  2. #2

    Standaard

    Je hoeft geen gaten te boren in het schutbord.

    Er zijn meerdere wegen naar Rome:

    1. Onderop de zekeringkast zitten extra aansluitingen waar je hem op kan pluggen
    2. Je kan hem ook doorvoeren bij de kabelbomen die naar de motorruimte leiden. Dan kan ie aan de accu.

    Voor beide geld: Zekering ertussen...
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    2.3
    Guest

    Standaard

    Mijn zekeringkast zit ook de motoruimte dus het word de laatste optie.
    Op hoeveel ampere zou ik hem afzekeren?

  4. #4

    Standaard

    Zekeringkast zit in de motorruimte, maar de aansluitingen zitten onder het dash. Hoe zwaar hij gezekerd moet worden hangt er vanaf hoe zwaar je radio is. Maar met 10A heb je meestal wel genoeg.

    Of je moet met woefers waffers en blaffers beginnen, dan word het een ander verhaal
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  5. #5
    2.3
    Guest

    Standaard

    Het is gelukt,alles werkt weer .
    Ik had toevallig mijn lichten aan staan zonder de sleutel in het contact en met de deuren open.
    Toen ik dat vak onder het stuur demonteerde begon er opeens iets te zoemen .

    Dat was dus me lichtverklikker die losgetrild was,die deed het al niet bij aankop,en ik had er al een hard hoofd in om die te gaan maken :P.

    Bedankt jongens


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •