Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

  1. #1
    Fr0ns's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Goedemorgen,

    Sinds kort heb ik een gek probleempje. Of meerdere eigenlijk.

    Al een tijdje merk ik dat mijn ramen soms automatisch open gaan. Nu heb ik de zoekfunctie gebruikt en is het niet een te strakke broek oid. Zonet nog heb ik met de afstandsbediening nog in de hand 1x gedrukt (en gekeken of de deuren op slot gaan) hierna draai ik me om en hoor ik nog net de ramen 3cm open schuiven.

    Daar naast heb ik sinds kort dat bij het starten van de auto mijn kofferbak open gaat. Dat merk ik tijdens het rijden omdat het lampje van de kofferbak blijft knipperen. Ik kan deze dan mijn 1 vinger open maken. Los dus. Nu hoor ik dat dit direct na het starten gebeurt. Elke keer moet ik dus uit mijn draaiende auto stappen om de kofferbak dicht te gooien. Dan is het verder ook klaar.

    Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik mijn kofferbak heb laten luchten, dit omdat mijn kofferbak wat weg heeft van een kelder. Zodoende het kleed er uit gehaald en dit laten drogen, niks spannends en niks wat ik nog niet eerder heb gedaan. Wel heb ik vorige week een lege accu gehad, vermoedelijk omdat het lampje van de kofferbak een nacht of wat heeft staan branden. Toen ik aan het starten was met de lege accu gingen mijn ramen ook al open en dicht en noem maar op.
    Zou iemand mij een richting op kunnen duwen?

    Alvast bedankt!

    Het gaat om een Audi 8D A4 Avant uit '99
    Laatst gewijzigd door Fr0ns; 04-03-15 om 07:41.

  2. #2
    Fr0ns's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Vanochtend weer een hele andere kermis, toen ik de auto van het slot haalde met de afstandsbediening bleven de alarmlichten knipperen. Toen ik net eenmaal op mijn werk was gingen deze steeds weer aan als ik de deur dicht sloeg, dus nog voor ik de deuren op slot deed met de afstandsbediening. De ramen bleven dit keer dicht.

    Dit lijkt me gezien de verschillende storingen niet aan één onderdeel te linken haast. Weet iemand in ieder geval in wat voor richting ik dit moet zoeken? Daar zou ik al heel blij mee zijn.

  3. #3
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.321
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Ff laten uitlezen met vagcom .
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Heb je al een reset geprobeerd? Minpool van de accu los, 1 minuut los laten en dan weer aankoppelen. Verder idd uit laten lezen.

  5. #5
    Fr0ns's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Ik zal hem morgen proberen te resetten, daar waag ik me nu niet aan, 5 minuten bezig geweest de auto op slot te krijgen zonder lichten :X

    Zijn er inmiddels betaalbare VAGCOM alternatieven voor gewone stervelingen? Gezien mijn werk kan ik mijn auto niet echt missen.


  6. #6
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.321
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fr0ns Bekijk Berichten
    Ik zal hem morgen proberen te resetten, daar waag ik me nu niet aan, 5 minuten bezig geweest de auto op slot te krijgen zonder lichten :X

    Zijn er inmiddels betaalbare VAGCOM alternatieven voor gewone stervelingen? Gezien mijn werk kan ik mijn auto niet echt missen.
    Waar woon je, er zijn hier diverse mensen die zo'n kabelnhebben en dat kunnen doen.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #7
    Fr0ns's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Ik woon in het mooie Leeuwarden maar als het goed is heb ik zo zelf een kabel.

    Even een kleine update. Iemand kwam nog met de suggestie om naar de CV pomp te kijken. Mijn reservewiel / thuiskomer lag weer in een champignonkwekerij, er lag een liter water onderin dus dat eerst droog gemaakt. Het compartiment van de CV pomp was ook zeiknat. De pomp zelf zat in twee stukken schuim die mooi als spons fungeerde. Toen ik deze uitwrong kwam hier ook een bak water uit.

    Mijn reservewiel schimmelvrij gemaakt en dit allemaal binnen te drogen gelegd. De CV pomp vervolgens in een handdoek gepakt en met alles achterin open met de kachel omhoog rond gereden.

    Vandaag wil ik de CV pomp er helemaal uit hebben (moest gisteren nog rijden) en deze binnen laten drogen.

    Nog wel een korte vraag, in het compartiment waar de CV pomp in zit kon ik via een rubbertje de grond zien, een gaatje dus. Is dit met opzet zodat het water er uit kan of hoort dit niet?

  8. Ad
  9. #8
    Fr0ns's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Zojuist heb ik de CV pomp losgehaald, wat je hier kunt zien zit ook op de pomp zelf. Ik ga hem schoonmaken en laten drogen. Zonder de pomp heb ik in ieder geval geen last meer gehad van de genoemde symptomen.


  10. #9
    Fr0ns's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Volgens mij werkt alles weer goed. Vanochtend heb ik alles terug geplaatst en alles lijkt goed.

    Dit is hoe de pomp er van binnen uit zag, de pijltjes laten zien waar de oxidatie zit:


    Met een scalpel heb ik alles zo goed als dat wou verwijderd:


    En hier is het gebakje gepoetst en wel:


    Het is wat een lulverhaal geworden maar misschien heeft iemand er later nog wat aan. Bedankt iedereen voor het meedenken!

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    43
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Goed dat je erachter bent gekomen. Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad (claxon spontaan aan, ruitenwissers op hol, ramen open, etc) en dit kwam ook door kortsluiting. Ik had een lekkage waardoor de zekeringskast nat was geworden. Overigens voor buitenstaanders wel een geestig gezicht denk ik. Een luid claxonnerende auto waarbij de ruitenwissers als een idioot heen en weer gaan en de ramen alle kanten op gaan.

  12. #11
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ramen gaan na sluiten open, kofferbak gaat open bij het starten.

    Mooi dat alles nu goed werkt, maar je zou voor alle zekerheid de contacten kunnen behandelen met een goede contactspray, bv Scotch 1625 van 3M. Dan heb je meer zekerheid dat de contacten niet weer gaan roesten. Vroeger bij de Marine gebruikten we ook iets dergelijks maar dat was blijkbaar niet zo gezond voor je.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •